Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Geen idee. Weet alleen dat zijn site stamt uit de tijd van de trapauto's. Of de voorraad op de site overeenkomt met de werkelijke voorraad, vraag ik me af. Maar hij kan vast beter sleutelen dan ik. En heb het idee dat we met zijn allen goed uitgemolken worden met de 2 takt onderdelen. Weet iemand bijvoorbeeld wat een setje powervalves in 1992 kostte?

Ja zijn site was vroeger nog erger,uitgemolken word je met alle motoronderdelen,handelaren
zijn ook niet gek,voor de overgrote meerderheid is motoren een hobby die wat mag kosten,
daar word handig op ingespeeld en betaal je daar ook dus flink voor.
Bij klassieke motoren is dat nog veel erger,daarbij is bijna 100% liefhebber en zijn de
onderdelen veel zeldzamer,daar betaal je dus nog meer voor.Kortom je word uitgekleed
waar je bij staat :? :Y :+ Aan de andere kant,de staat is de grootste uitkleder en dat pikken we ook,dus who cares,als we maar lol hebben :Y *O* *O*
Vergist je verder ook niet in de prijzen van vroeger,ook toen was motorrijden al een dure hobby,onderdelen zijn nooit goedkoop geweest voor motoren.Toen rekende bijvoorbeeld
Yamaha ook al 1500,- gulden voor een topkuipje van een RD500.
 
Laatst bewerkt:
Ja zijn site was vroeger nog erger,uitgemolken word je met alle motoronderdelen,handelaren
zijn ook niet gek,voor de overgrote meerderheid is motoren een hobby die wat mag kosten,
daar word handig op ingespeeld en betaal je daar ook dus flink voor.
Bij klassieke motoren is dat nog veel erger,daarbij is bijna 100% liefhebber en zijn de
onderdelen veel zeldzamer,daar betaal je dus nog meer voor.Kortom je word uitgekleed
waar je bij staat :? :Y :+ Aan de andere kant,de staat is de grootste uitkleder en dat pikken we ook,dus who cares,als we maar lol hebben :Y *O* *O*
Vergist je verder ook niet in de prijzen van vroeger,ook toen was motorrijden al een dure hobby,onderdelen zijn nooit goedkoop geweest voor motoren.Toen rekende bijvoorbeeld
Yamaha ook al 1500,- gulden voor een topkuipje van een RD500.

Ja, stervens duur dat OEM japans plastic.
Mijn 600 Honda ooit platgelegd; onder en boven kuip kon ik weggooien. Toen ik de prijs hoorde bij de dealer hebben ze me weer bij moeten brengen met een biertje :+ , meer als 3000 gulden.
Gebruikt niet te krijgen dus voor weinig herstelbare schade kuipen gekocht, strak gemaakt en laten spuiten. Zo nog ff naar de dealer voor een stickersetje. Wat, 450 gulden voor die paar plakplaatjes |(
 
In een ver verleden hebben ze in het Duitse blad Motorrad uitgerekend wat een CB900F zou moeten kosten in onderdelen,dat was al ik het mij goed herinner 5x de prijs van een nieuwe Bol D,or.
Als je dan bedenkt dat die zelfde motor de fabriek maar heel weinig koste om te fabriceren,dan denk je zeker ik word getild.Ze maken mij niet wijs dat die kuipdelen zoveel kosten om te maken,het is niet meer dan een stuk kunststof wat in een mal word gemaakt en daarna ff snel gespoten,zelfs al hou je stevige marges aan voor de fabriek,importeur en
dealer is het nog abnormaal hoog.
Suzuki presteerde het zelfs om de laatste serie lakdelen alleen nog maar ongespoten te leveren,en dan niet voor een mats prijs,nee voor de volle mep waar eerst de gespoten delen voor werden geleverd,dus je moest na aanschaf ook nog even langs de spuiter,die ook al niet goedkoop zijn,en ook nog even stickers aanschaffen die goud kosten.
Maar ja liever dat dan niet meer te leveren.
 
Laatst bewerkt:
In een ver verleden hebben ze in het Duitse blad Motorrad uitgerekend wat een CB900F zou moeten kosten in onderdelen,dat was al ik het mij goed herinner 5x de prijs van een nieuwe Bol D,or.

Dat klopt wel Paul :Y

Ik heb een X7 staan waarvan alleen het frame "oud" is de rest zelfs de ringetjes en het kleinste schroefje dat je niet ziet zijn origineel nieuw Suzuki.
Heb dus het komplete onderdelenboek nieuw gekocht. :$
Heeft nog nooit gelopen


En ik kan je zeggen dat doe ik nooit meer _O- _O-

5x de nieuw prijs komt wel in de buurt :Y :Y :Y



full
 
Laatst bewerkt:
Ja ik weet daar ook alles van,mijn laatste RG 500 had ik helemaal opgeknapt en dat koste al
vele duizenden euro,s,alleen al het topkuipje nieuw kopen en laten spuiten was al 1100,- euro,
en dan kreeg ik de onderdelen nog tegen inkoopprijs via mijn werk,anders had ik het nooit gedaan.
 
Had het gisteren met Mario over milieu maatregelen. Met de huidige milieu vignetten, verboden voor oude diesels in binnensteden, de ban op 2-takt scooters. Denken jullie ook dat de 2-takt in het algemeen verboden gaat worden? En indien ja, zou dat een reden voor je zijn om afscheid te nemen van je 2-takten en dus ook van je hobby?
 
:t Zo denk ik er ook over :Y

Je zal geen keuze hebben,behalve op een circuit te gaan rijden,je moest eens weten hoeveel
klassieke wagens al verkocht zijn door milieu zones,op het platteland zal je er nog wel
mee wegkomen om stiekem toch te gaan rijden,in de stad ben je gewoon zuur door de camera's die daar hangen.
 
Ik heb de mazzel dat ik heel kort bij 2 andere landen woon, en als het geen EU besluit gaat worden (dat denk ik nooit) kan ik toch blijven tuffen.... :]

full
 
Je zal geen keuze hebben,behalve op een circuit te gaan rijden,je moest eens weten hoeveel
klassieke wagens al verkocht zijn door milieu zones,op het platteland zal je er nog wel
mee wegkomen om stiekem toch te gaan rijden,in de stad ben je gewoon zuur door de camera's die daar hangen.

De kennis dat er juist zoveel auto's verkocht zijn om vergelijkbare redenen en de kans dat dergelijke maatregelen voor motoren ook werkelijkheid kunnen worden, deden me juist op deze vraag komen. Ben gewoon benieuwd of ik de enige gek ben die ze wil houden. Maar niet dus, gelukkig :t :]
 
Ik denk dat dergelijke maatregelen juist vanuit Brussel opgedrongen worden.

Ik denk dat het zo,n vaart niet zal lopen,omdat de 2takt motoren voor het merendeel
klassiekers zijn en de aantallen laag,en moderne 2takten kunnen ze schoner maken dan een 4takt.
 
Had het gisteren met Mario over milieu maatregelen. Met de huidige milieu vignetten, verboden voor oude diesels in binnensteden, de ban op 2-takt scooters. Denken jullie ook dat de 2-takt in het algemeen verboden gaat worden? En indien ja, zou dat een reden voor je zijn om afscheid te nemen van je 2-takten en dus ook van je hobby?

Tjaa; ik heb nog een leuk bod gedaan op het spul :+

Denk dat het wel meevalt. voorlopig zijn het allemaal lokale beslissingen.
2 takt brommers en scooters mogen vanaf 1 januari niet meer nieuw verkocht worden; wat er nog rijdt mag blijven rijden.
Algeheel verbod op alle tweetakten zal er niet zo gauw komen; daar zijn er gewoonweg niet veel meer van. En wat moeten al die hoveniersbedrijven dan met hun bladblazers, en de mensen die in de bosbouw werken met hun kettingzagen :+

En anders rijden op plantaardige olie; Ricinus of zo :) is toch milieu vriendelijk :P

Oh ja, als de groenen aan de macht komen wordt het een ander verhaal :(
 
Ik denk dat het zo,n vaart niet zal lopen,omdat de 2takt motoren voor het merendeel
klassiekers zijn en de aantallen laag,en moderne 2takten kunnen ze schoner maken dan een 4takt.

oh jee, vandaag nog puur voor de lol zeker 6 liter verstookt met mijn vervuilende kleppenmotor :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan