Schroefjes Mitsubishi brandstofpomp

postaldude

Die hard MF'er
1 okt 2010
995
5
Hoi,

Paar maand geleden de vacuümpomp van een XJ600 afgesloopt en er een elektronische opgezet. Nu heb ik hiervoor een Africa Twin gehad en heb toen eens een reserve Mitsubishi pomp gekocht van een FZR ofzo maar hier waren de contacten uitgehaald. Die had ik gelukkig nog liggen. Zoiets;https://img.jpcycles.com/zoom/ZZ34308_A.jpg

Nieuwe contacten gekocht en vastgeschroefd en gesoldeerd. Afgelopen maanden paar honderd kilometer gereden zonder problemen.

Afgelopen zaterdag onderweg en opeens mijn vriendin kwijt (die dus op de XJ600 aan het rijden was).
Blijkt zekering van 5a doorgebrand. Ik weet niet wat normaal is voor een pompje dus laagste erin gedaan wat ik had. Eerst dacht ik zal dus toch wel net te weinig zijn, we waren immers net 10km onderweg. Dus 10A erin gedrukt na veel pielen en verder.

Nog 5km verder zie ik mijn vriendin weer zwaaien. 10A zekering ook doorgebrand. Na veel vloeken eens tot rust komen en goed nadenken. En opeens dacht ik aan de schroefjes. Tijdens het testen had ik een te lang schroefje gebruikt waardoor die niet wou pompen en dus kortsluiting had.

Pompje hangt onder de tank dus met veel moeite deksel eraf geschroefd en 1 van de schroefjes losgedraaid op contact en jawel hoor gelijk pompen. Snel terug naar huis en daar heb ik de schroefjes behoorlijk ingekort. Voor mijn gevoel zijn ze nu wel aan de korte kant.

Lang verhaal maar door de te lange schroefjes en uitzetten van de pomp door hitte dus stil komen te staan.

Kan iemand mij vertellen welke maat er origineel in horen? En misschien ook hoeveel zo een pompje trekt en wat voor zekering ik erin moet drukken? Voor de duidelijkheid hangt aan het gezekerde draad alleen deze pomp.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang moet zo'n schroefje zijn? Als het pakt en er een aantal slagen in zit zal dat toch wel voldoende zijn? Zelfs dikke bouten waar veel kracht op komt zullen zelden veel meer vlees nodig hebben dan hun diameter is.
 
Het is uit mijn hoofd zo M4 en denk dat ze nu 3mm zijn qua schroefdraad. Was rond de 5mm denk ik maar dat was dus net iets te lang.
 
Laatst bewerkt:
Neem een moetje welke past op het boutje en je deel van de schroefdraad welke je nodig hebt om iets vast te zetten is net zoveel als de moer dik is , dat gaat voor de meeste gevallen op maak niet uit om welke boutmaat het gaat als je direct in aluminium vast gaat zetten neem je vaak anderhalve dikte van de passende moer
 
Terug
Bovenaan Onderaan