Honda Magna VF700 1984 brandstofpomp

Xdijk

Rookie
17 apr 2016
6
0
Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.

De brandstofpomp van mijn Honda Magna VF700 uit 1984 was defect, deze heb ik vervangen voor een universele elektrische pomp omdat de originele pomp niet meer beschikbaar was. Nu werkt deze perfect zodra ik deze aansluit en de motor loopt als een zonnetje echter is de pomp op onverklaarbare wijze een paar dagen later defect. De pomp maakt nog wel geluid alleen hij 'pompt' niet meer.

Nu dacht ik bij pomp 1 dat het toevallig een slechte pomp was dus deze heb ik vervangen voor pomp 2 maar exact hetzelfde gebeurde.
Pomp 2 heb ik vervangen voor pomp 3 en op een andere manier aangesloten qua kabels, hierbij gebeurde exact hetzelfde. Pomp 3 heb ik vervangen voor een ander merk maar hierbij gebeurt hetzelfde.

Samengevat zit ik nu op pomp 4 en nog geen lopende motor.. :)

De originele pomp van de Magna heeft 4 draden (Blauw/Groen/zwart&geel/zwart) en de nieuwe pomp 2 (Positief/Negatief).
De volgende combinaties heb ik reeds geprobeerd:
Positief - zwart
Negatief - groen

&

Positief - blauw
Negatief - groen

Ik ben een beetje ten einde raad.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt! :)
 
Een Honda pomp met vier draden extra ben ik niet bekend mee. Heb je een elektrisch schema bij de hand?

Misschien kun je een klein lampje parallel bedraden om te kijken of de voeding rare dingen doet.

Als ik het artikelnummer (16700MB1025) zoek dan zie ik wel dat er op Ebay wat replica's staan. Die zullen waarschijnlijk wel uit de USA moeten komen.
 
Hierbij de elektrische schema’s

De replica’s heb ik inderdaad gevonden alleen las ik veel negatieve reviews hierover.
 

Bijlagen

  • IMG_2163.jpeg
    IMG_2163.jpeg
    38,5 KB · Weergaven: 13
  • IMG_2162.jpeg
    IMG_2162.jpeg
    41,1 KB · Weergaven: 13
Een Honda pomp met vier draden extra ben ik niet bekend mee. Heb je een elektrisch schema bij de hand?

Misschien kun je een klein lampje parallel bedraden om te kijken of de voeding rare dingen doet.

Als ik het artikelnummer (16700MB1025) zoek dan zie ik wel dat er op Ebay wat replica's staan. Die zullen waarschijnlijk wel uit de USA moeten komen.
Hierbij de elektrische schema’s

De replica’s heb ik inderdaad gevonden alleen las ik veel negatieve reviews hierover.
 

Bijlagen

  • IMG_2163.jpeg
    IMG_2163.jpeg
    38,5 KB · Weergaven: 9
  • IMG_2162.jpeg
    IMG_2162.jpeg
    41,1 KB · Weergaven: 8
Benzine Pomp 12v met vier aansluitingen ?
Dus op pomp connector heeft vier draad aansluitingen .
Heel vreemd ,daardoor wel interessant.
Foto er van nog mogelijk.
Wat gebeurd er als je de 1 e Pomp testen met accu 12v in bakje water . Let op pomp draai richting .
 
Je kunt een slang op de carbs aansluiten met apart een reservoir / trechter oid gevuld met benzine, dan moet hij lopen zonder pomp.
Als je een multimeter hebt zou ik ook even de laadspanning checken.

Mijn magna uit 82 had een apart relais dat de brandstofpomp uitschakelde als de ontsteking uit stond.
Mogelijk dat die extra draden een soortgelijke functie hebben, maar dat kun je in het schema zo terug vinden.
Overigens zou ik dat uiteindelijk ook weer proberen aan te sluiten met bijv een apart relais.
Het is een beveiliging dat bij bijv. een ongeval de pomp niet door blijft pompen.
 
Benzine Pomp 12v met vier aansluitingen ?
Dus op pomp connector heeft vier draad aansluitingen .
Heel vreemd ,daardoor wel interessant.
Foto er van nog mogelijk.
Wat gebeurd er als je de 1 e Pomp testen met accu 12v in bakje water . Let op pomp draai richting .
Die pompt niet meer, hij maakt veel geluid maar bouwt geen druk meer op
 
Je kunt een slang op de carbs aansluiten met apart een reservoir / trechter oid gevuld met benzine, dan moet hij lopen zonder pomp.
Als je een multimeter hebt zou ik ook even de laadspanning checken.

Mijn magna uit 82 had een apart relais dat de brandstofpomp uitschakelde als de ontsteking uit stond.
Mogelijk dat die extra draden een soortgelijke functie hebben, maar dat kun je in het schema zo terug vinden.
Overigens zou ik dat uiteindelijk ook weer proberen aan te sluiten met bijv een apart relais.
Het is een beveiliging dat bij bijv. een ongeval de pomp niet door blijft pompen.
Dat klopt die zit inderdaad verwerkt in de oude pomp maar die is helaas dus kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan