cbr600f verlichting

wolves1

MF'er
24 jul 2011
144
4
Amsterdam
Hey mensen ik zit met het volgende en misschien dat ik wat goeie tips kan krijgen.

Gisteravond reed ik weg van een cafe. Al snel had ik door dat mijn verlichting groot en dimlicht niet meer werkte.

Ik dacht dat zal wel een mijn lampje zijn dus vandaag even een nieuw lampje halen.Tot me verbazing bij het parkeren deed me verlichting het weer maar voor korte duur. Door het heen en weer bewegen van me stuur heb ik dus af en toe licht.

Bij beetje bewegen aan de bedrading volgt een aan/uit licht reactie. Ik heb de zekering nog niet er uit gehaald. Wellicht iemand een tip hoe ik het beste verder kan zoeken en dit kan oplossen?

Type cbr600f 1993
 
Laatst bewerkt:
Je hebt ergens een slechte verbinding, of slecht draad. Komt vooral voor rond het balhoofd, omdat daar door het sturen veel beweging en schuren zit.

Kijk na welke setje draden voor verlichting is, en die volg je dan.
 
hey martell ik ga dat dan als eerste uitzoeken. Mijn vermoeden ligt ook bij de bedrading.Als ik de kabel uiteindelijk gevonden heb. Weet je toevallig ook waar ik zo een setje bedrading kan vinden? Ik dacht zelf bij de sloop. maar nieuw is waarschijnlijk beter.
 
hey martell ik ga dat dan als eerste uitzoeken. Mijn vermoeden ligt ook bij de bedrading.Als ik de kabel uiteindelijk gevonden heb. Weet je toevallig ook waar ik zo een setje bedrading kan vinden? Ik dacht zelf bij de sloop. maar nieuw is waarschijnlijk beter.
Je gaat eerst kijken wat de oorzaak van de storing is.
Dan kijk je wat de schade is, en afhankelijk daarvan ga je het verhelpen.

Een loszittende stekker prikt je goed in. En controleer je of die niet makkelijk weer los kan.

Een doorgeschuurd draad repareer je. Ev een stukje vervangen.

Een loszittend draad maak je op de juiste manier weer vast.

Geen nieuwe kabelbomen.
 
@ Martell je vergeet er nog 1 inwendige breuk door metaal moeheid. als de draden los zijn redelijk makkelijk te vinden door elke draad proberen uit te rekken. de gene die rekt zal de oorzaak zijn en het punt waar de isolatie rekt is het punt van de breuk. dat soort breukjes zit meestal op het punt van de draad waar hij overgaat van niet bewegend naar bewegend of direct in de buurt waar hij vast zit aan het bewegende deel (contactslot). je kan dat wel repareren door een stukje nieuwe draad er in te solderen maar het is vaak het begin van meer breukjes op ongeveer de zelfde plek in de draadboom. de andere draden hebben net zo vaak bewogen en hoe meer je soldeert hoe stijver het wordt en daardoor neemt de metaalmoeheid alleen maar toe.
 
Laatst bewerkt:
Oke vanmiddag na werk toch maar even langs een garage geweest. Voordat ik erheen ging kon ik met heel voorzichtig de draden te bewegen nog wat beweging zien in de headbeam op me dashboard dus zowel groot en dimlicht. Iedergeval fijn om te weten van de medewerker dat hij ook de bedrading verdenkt.

Omdat hij iets harder ging wringen aan de draden merkte ik bij thuiskomst dat ik nu helemaal geen beweging meer krijg in de headbeam op me dashboard. In het onderstaande filmpje wat ik op youtube vond komt best overeen. De zwart rode draad was eerst vast. Maar bij thuiskomst zat ie los.


Had zelf ook even dit kleine kastje open gemaakt. Hier zag ik dus ook een stuk of 4 kabels. Waarvan de zwart rode nu los zit.

Tips zijn zowiezo welkom.
 
Laatst bewerkt:
Oke vanmiddag na werk toch maar even langs een garage geweest. Voordat ik erheen ging kon ik met heel voorzichtig de draden te bewegen nog wat beweging zien in de headbeam op me dashboard dus zowel groot en dimlicht. Iedergeval fijn om te weten van de medewerker dat hij ook de bedrading verdenkt.

Omdat hij iets harder ging wringen aan de draden merkte ik bij thuiskomst dat ik nu helemaal geen beweging meer krijg in de headbeam op me dashboard. In het onderstaande filmpje wat ik op youtube vond komt best overeen. De zwart rode draad was eerst vast. Maar bij thuiskomst zat ie los.


Had zelf ook even dit kleine kastje open gemaakt. Hier zag ik dus ook een stuk of 4 kabels. Waarvan de zwart rode nu los zit.

Tips zijn zowiezo welkom.
vastmaken
 
Terug
Bovenaan Onderaan