KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Waarom zit er zo’n groot verschil in de nieuwprijzen van deze motor? Ene dealer staan ze voor 17.000€ en de volgende voor 21.000€. Volgens mij met dezelfde opties en accesoires. Of heb ik het fout?
Die adverteren met een prijs van 17k zijn die nog een 2017 model kunnen leveren waar de 2000 Euro inruilbonus en gratis kofferset op van toepassing is. Die van 21k zijn 2018 modellen. Persoonlijk zou ik dan wachten op het 2019 model met nieuwe koplampen en TFT scherm.
 
Net nieuwe remblokken besteld, geen idee hoe lang deze blokken meegaan dus er moet een setje mee in de vakantiebagage :)

Over zes weken op vakantie met de motor... voor die tijd moet dit setje banden nog opgestookt worden. Dus ik weet wat te doen :+
 
Net nieuwe remblokken besteld, geen idee hoe lang deze blokken meegaan dus er moet een setje mee in de vakantiebagage :)

Over zes weken op vakantie met de motor... voor die tijd moet dit setje banden nog opgestookt worden. Dus ik weet wat te doen :+
hoelang gaan die mee dan ?
zit nu op 6k en heb nog een weekend eifel met de Pinksteren.
half juni met de gt een rondje Oostenrijk binnendoor of bij slecht weer naar de RDGA met een omweg.
denk dat ik na het eifelweekend ook maar ff mijn remblokken vervang.
 
hoelang gaan die mee dan ?
zit nu op 6k en heb nog een weekend eifel met de Pinksteren.
half juni met de gt een rondje Oostenrijk binnendoor of bij slecht weer naar de RDGA met een omweg.
denk dat ik na het eifelweekend ook maar ff mijn remblokken vervang.

Geen idee, heb pas 2.000km gereden :)

Verwacht ergens tussen de 8.000km en 15.000km. Maar dat wisselt per motor :)
 
Die adverteren met een prijs van 17k zijn die nog een 2017 model kunnen leveren waar de 2000 Euro inruilbonus en gratis kofferset op van toepassing is. Die van 21k zijn 2018 modellen. Persoonlijk zou ik dan wachten op het 2019 model met nieuwe koplampen en TFT scherm.
Maar 2017 of 2018 zijn dus identiek.. scheelt alleen veel geld dus als je een overjarig model koopt.
 
Maar 2017 of 2018 zijn dus identiek.. scheelt alleen veel geld dus als je een overjarig model koopt.
Precies. Het enige verschil zit in de kleurstellingen. Het grijze model is meer zwart geworden en het oranje model is ook een beetje anders.
 
Die adverteren met een prijs van 17k zijn die nog een 2017 model kunnen leveren waar de 2000 Euro inruilbonus en gratis kofferset op van toepassing is. Die van 21k zijn 2018 modellen. Persoonlijk zou ik dan wachten op het 2019 model met nieuwe koplampen en TFT scherm.

Och, is wel een aardige aanbieding, zag er bij de dealer nog 2 staan in Oranje. En als je dit bedrag dan als prijskaartje ziet staan en weet wat jezelf heb betaald bij introductie, dan zou ik gewoon 2 a 3 jaar lol maken op een overjarige 2017 machine. Dit stukje afschrijving ga jij bij inruilen namelijk niet meer voelen.
 
Och, is wel een aardige aanbieding, zag er bij de dealer nog 2 staan in Oranje. En als je dit bedrag dan als prijskaartje ziet staan en weet wat jezelf heb betaald bij introductie, dan zou ik gewoon 2 a 3 jaar lol maken op een overjarige 2017 machine. Dit stukje afschrijving ga jij bij inruilen namelijk niet meer voelen.
Ja precies, ik had het verkeerd opgeschreven. Ik heb ook een 2017 model gekocht.

Ik bedoelde dat als er geen 2017 model meer beschikbaar zou zijn, ik dan geen 2018 model voor die prijs zou kopen maar dan zou wachten op het 2019 model :)

Het zou helemaal mooi zijn als ze over een paar jaar op het nieuwe model dan weer met zo'n inruilactie komen, dan zou ik dubbel profiteren *D
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag voor de ervaringsdeskundigen.

Als ik banden wil wisselen op de gt, moeten vooraan allicht de abs sensor en remklauwen los, achteraan de passagiersvoetsteun, uitlaatdemper en allicht ook de katalysator?
 
Stevige sleutel dan voor 200 Nm.
15
WHEELS, TIRES
145
– – –
Mount washer  and nut .
Have an assistant operate the rear brake. Tighten nut .
Guideline
E00181-10

Nut, rear axle
M50x1.5
250 Nm (184.4 lbf ft)
Thread greased/lock locking wire with locking varnish
– –
Mount outside locking wire . Mount inside locking wire .
The pins of the locking wires engage in the drilled holes of the wheel axle.
E00182-10
 
Laatst bewerkt:
Bij 250 Nm zal die wel goed vastzitten :P

Op m'n Speed Triple hoefde die maar met 170 ofzo vast.
 
Uiteindelijk zelf een tool besteld voor het achterwiel, ben ik zeker dat het enigszins goed gebeurt. Nu erg benieuwd of m'n sleutel het houdt. Ooit eentje gebroken op het voorste tandwiel van m'n tenere... Ofwel een momentsleutel 'lenen' opt werk.
 
Ik ga bij aanschaf van de GT een Spyball alarm laten installeren. Is SCM- gecertificeerd en dus korting bij de verzekering. Het reguliere KTM alarm heeft deze certificering helaas niet.

Hebben jullie ervaringen met Spyball op de GT?
Er verandert verder niks aan de fabrieksgarantie van de GT na het (professioneel laten) installeren van de Spyball toch? Er wordt namelijk wel aan de kabelboom gezeten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga bij aanschaf van de GT een Spyball alarm laten installeren. Is SCM- gecertificeerd en dus korting bij de verzekering. Het reguliere KTM alarm heeft deze certificering helaas niet.

Hebben jullie ervaringen met Spyball op de GT?
Er verandert verder niks aan de fabrieksgarantie van de GT na het (professioneel laten) installeren van de Spyball toch? Er wordt namelijk wel aan de kabelboom gezeten.

Andere verzekering kiezen :D
 
Ik ga bij aanschaf van de GT een Spyball alarm laten installeren. Is SCM- gecertificeerd en dus korting bij de verzekering. Het reguliere KTM alarm heeft deze certificering helaas niet.

Hebben jullie ervaringen met Spyball op de GT?
Er verandert verder niks aan de fabrieksgarantie van de GT na het (professioneel laten) installeren van de Spyball toch? Er wordt namelijk wel aan de kabelboom gezeten.
Het is allemaal erg verwarrend maar volgens mij ook onzin wat jou aangepraat is.
Op de mijne heb ik het KTM Defcom T alarm laten installeren, hier krijg je een tachham certificaat bij. Daarnaast heb ik via mijn dealer een brief van de KTM importeur erbij ontvangen, dat dit alarm icm de startonderbreker van de motor zelf, gelijkwaardig is aan SCM 2. Het voordeel hiervan is ook direct dat het dan geldt als een af-fabriek gemonteerd alarm van KTM en niet om de zoveel tijd opnieuw gekeurd hoeft te worden.

Bel anders even met de KTM importeur 024 343 7220
:)
 
Andere verzekering kiezen :D

Heb ik toen ook gedaan, zelfde gedoe, ik toen heb voor KNMV gekozen.

Alleen ART4 slot, 3 jaar nieuwwaarde en wanneer je € 750,00 eigenrisico en winterstop kiest erg voordelig.

Bij 8 schadevrije jaren rond de € 49,00 per maand.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies, ik had het verkeerd opgeschreven. Ik heb ook een 2017 model gekocht.

Ik bedoelde dat als er geen 2017 model meer beschikbaar zou zijn, ik dan geen 2018 model voor die prijs zou kopen maar dan zou wachten op het 2019 model :)

Het zou helemaal mooi zijn als ze over een paar jaar op het nieuwe model dan weer met zo'n inruilactie komen, dan zou ik dubbel profiteren *D
Ik heb er hier zo een staan die 5 weken geleden is aangeschaft.
Nu alweer 7000 Euro schade gereden.... |(
Hij wil er nu vanaf en een 2018 terugkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan