Suzuki GSX-S1000GX (de echte Ultieme Sport Crossover?)

Ok, zo ver ben ik de laatste tijd niet meer gekomen! Sygic weigert bij mij überhaupt om te starten. Gebruik je Android of Apple?
Tijdens het rijden vandaag even een screenshot gemaakt, met draaiende Sygic.
Best overzichtelijk, je kan snelwegen vermijden bij het plannen van een route. Alleen GPX bestanden slinkt hij niet.

1711044988291.png
 
Tijdens het rijden vandaag even een screenshot gemaakt, met draaiende Sygic.
Best overzichtelijk, je kan snelwegen vermijden bij het plannen van een route. Alleen GPX bestanden slinkt hij niet.

Bekijk bijlage 1986849
Kijk, dat ziet er prima uit. Ik ga eens informeren of de GX wellicht een software update heeft gehad en of deze ook voor de GT beschikbaar is.
 
Alles behalve de duurste upgrade van de Soes, maar is inmiddels zo'n beetje standaard klusje voor me geworden.
Rimstripes plakken, kost wat tijd maar dan heb je ook wat. Bewust gekozen voor niet te al opvallende stripes om er geen kermisbak van de maken en eerlijk gezegd: Fredje is er maar wat blij mee.

20240405_145729531_iOS.jpg
20240405_145753828_iOS.jpg
20240405_124553794_iOS.jpg
 
Hier de "bagagedrager" vervangen voor de handgrepen van de GT.
Net even wat strakker. Zwarte afdekkapje achter het zadel komt nog binnen.
20240405_193426.jpg
20240405_194550.jpg
 
Mr.X heeft de std Dunlops vervangen voor betere exemplaren zie ik.👍
Of is het al je 2e set ?
Haha,
scherp. Nee staat 600km op nu, dus meteen gedaan bij 0km.
De standaard Dunlops doen het best aardig, maar zodra de temperatuur wat lager is, beetje nattigheid bij komt kijken, is er veel beter keus.
 
Afgelopen weekend heeft de Soest zijn 1.000 km beurt gehad en inmiddels nu op 1.200km.

20240413_065912154_iOS.jpg

Tot nu toe absoluut geen spijt van de switch van de Versys 1000S naar deze motor.
Aantal losse flodders in willekeurige volgorde:
OK, we (Marga en ik) hebben wat aan extra comfort ingeboet, maar tov H2SX, Hayabusa of GSXR ruim voldoende. Beenruimte voor mijn 1,95 meter lengte voldoende, maar ook bij deze motor de LSL stepjes (2cm extra) en comfortseat (1 tot 1,5 cm extra). In ieder geval heeft mijn knie (volledige prothese vanaf okt 2022) geen pijntjes opgeleverd.
Buddy seat comfortabel genoeg, maar bij langer rijden toch pijn in mijn reet. (geen zitvlees door 15.000 km per jaar fietsen)
Sturen prima al halen wij er lang niet alles uit wat de motor kan, dus de originele bandjes laat ik ook zitten. Heb er geen probleem mee.
Het blok is heerlijk en feitelijk voor normaal rijden tik ik amper de 6.000 rpm aan.
Windbescherming met scherm op laagste stand in orde, ik hoef niet zo nodig uit de wind te zitten. (tzt lager scherm).
Stuur wat smaller dan de Versys, dus met 90cm schuurdeur minder steken (moet ietsjes diagonaal naar binnen, maar makkelijker dan de Versys)

Geen minpuntjes? Jawel:
Voorrem niet echt overtuigend, minder dan de Kawa
Trillingen rond de 5.000 rpm, dat zichtbaar in de spiegels
Plek contactslot niet super
Knopje van cruisecontrol had ik liever op links gehad.

Op naar eerste langere ritjes Eifel of Sauerland en later Dolomieten.
 
Afgelopen weekend heeft de Soest zijn 1.000 km beurt gehad en inmiddels nu op 1.200km.

Bekijk bijlage 1996698
Tot nu toe absoluut geen spijt van de switch van de Versys 1000S naar deze motor.
Aantal losse flodders in willekeurige volgorde:
OK, we (Marga en ik) hebben wat aan extra comfort ingeboet, maar tov H2SX, Hayabusa of GSXR ruim voldoende. Beenruimte voor mijn 1,95 meter lengte voldoende, maar ook bij deze motor de LSL stepjes (2cm extra) en comfortseat (1 tot 1,5 cm extra). In ieder geval heeft mijn knie (volledige prothese vanaf okt 2022) geen pijntjes opgeleverd.
Buddy seat comfortabel genoeg, maar bij langer rijden toch pijn in mijn reet. (geen zitvlees door 15.000 km per jaar fietsen)
Sturen prima al halen wij er lang niet alles uit wat de motor kan, dus de originele bandjes laat ik ook zitten. Heb er geen probleem mee.
Het blok is heerlijk en feitelijk voor normaal rijden tik ik amper de 6.000 rpm aan.
Windbescherming met scherm op laagste stand in orde, ik hoef niet zo nodig uit de wind te zitten. (tzt lager scherm).
Stuur wat smaller dan de Versys, dus met 90cm schuurdeur minder steken (moet ietsjes diagonaal naar binnen, maar makkelijker dan de Versys)

Geen minpuntjes? Jawel:
Voorrem niet echt overtuigend, minder dan de Kawa
Trillingen rond de 5.000 rpm, dat zichtbaar in de spiegels
Plek contactslot niet super
Knopje van cruisecontrol had ik liever op links gehad.

Op naar eerste langere ritjes Eifel of Sauerland en later Dolomieten.
Netjes!
Mooie samenvatting.

wat betreft de voorrem,
ik herkende wel dat gevoel, ik heb er meerdere gereden.
Maar ik merk bij de mijne dat het beter is/wordt. Ik heb remblokken van een GSX-R1000R (origineel) klaar liggen, maar ik laat ze voorlopig even zitten. Ik rij vrij sportief, maar heb de vering ook aardig wat gecorrigeerd, wat mogelijk wat met het remgevoel doet (vanwege het anti-duik systeem).
Maar je zou altijd een paar andere blokjes kunnen proberen.
oja, en even de steun van de reflectoren achter verwijderen 😜
 
@mr.X : Heel scherp gezien mbt de steuntjes reflector, aandachtspuntje. Mbt remmen, misschien tzt andere remblokken, maar het is niet zo slecht dat ik al terug gegaan ben naar Barneveld.

Nu het volgende: Het standaard scherm op laatste stand ondanks lengte 195 cm. Wil sowieso een ander donker scherm.
Nu heet Suzuki een 55 mm lager scherm, maar net niet donker genoeg naar mijn zin
screen-suzuki.jpg

Inmiddels heeft Puig eea aangekondigd ook met een dark smoke screen, maar of 10 cm lager of 10 cm hoger.
Die laatste vast door iemand verzonnen die misschien vlaag van verstandsverbijstering had, ziet er niet uit.
screen high.jpg

Maar die van 10 cm is wel erg klein om eerlijk te zijn of ligt het aan mij?
screen low.jpg

Dus soort van dilemma, Suzuki light smoke en 55 mm lager of Puig 100 mm lager maar wel dark smoke?

Of ergens anders al leuke optie gezien?
 
@ Fred van Zetten:
Ga eens een stuk rijden helemaal zonder je originele ruit.
Dat maakt de keus vaak simpeler….
Vaak wordt dat ervaren als “ weinig of geen turbulentie “
 
@mr.X : Heel scherp gezien mbt de steuntjes reflector, aandachtspuntje. Mbt remmen, misschien tzt andere remblokken, maar het is niet zo slecht dat ik al terug gegaan ben naar Barneveld.

Nu het volgende: Het standaard scherm op laatste stand ondanks lengte 195 cm. Wil sowieso een ander donker scherm.
Nu heet Suzuki een 55 mm lager scherm, maar net niet donker genoeg naar mijn zin
Bekijk bijlage 1998092

Inmiddels heeft Puig eea aangekondigd ook met een dark smoke screen, maar of 10 cm lager of 10 cm hoger.
Die laatste vast door iemand verzonnen die misschien vlaag van verstandsverbijstering had, ziet er niet uit.
Bekijk bijlage 1998094

Maar die van 10 cm is wel erg klein om eerlijk te zijn of ligt het aan mij?
Bekijk bijlage 1998096

Dus soort van dilemma, Suzuki light smoke en 55 mm lager of Puig 100 mm lager maar wel dark smoke?

Of ergens anders al leuke optie gezien?

ik rij met standaard lage smoke scherm van suzuki, op de laagste stand.
Die lage Puig kan je denk ik ook weer in 3 standen stellen?
kan je hem zo hoog zetten als de lage suzuki ruit in de laagste stand.
of de originele lage extra laten tinten
 
@ivano : Inderdaad aan gedacht. Maar wind of turbulentie maakt me niet zoveel uit, weinig last van of negeer het simpelweg.
@mr.X : Als ik de lage Puig op zijn hoogste stand zet, dan zit er zo'n 5 cm verschil in. Maar het is meer dat ik het kleinste scherm er op het plaatje beetje iel vindt. Het is het net niet voor mijn gevoel. Gisteren in Barneveld het Suzuki de lichte smoke gezien en die is qua vorm erg mooi en past het perfect bij.
Had gehoopt dat Powerbronze inmiddels iets had, want die ook op mijn Versys en H2SX gehad.
Dus ik wacht nog heel even af en blijf het web afstruinen,
 
Ik ben wel van de hoge schermen, maar die hoge puig is echt wel bizar. Lijkt wel wat op die van de tracer 9, maar dan smaller ofzo.
 
@mr.X : Heel scherp gezien mbt de steuntjes reflector, aandachtspuntje. Mbt remmen, misschien tzt andere remblokken, maar het is niet zo slecht dat ik al terug gegaan ben naar Barneveld.

Nu het volgende: Het standaard scherm op laatste stand ondanks lengte 195 cm. Wil sowieso een ander donker scherm.
Nu heet Suzuki een 55 mm lager scherm, maar net niet donker genoeg naar mijn zin
Bekijk bijlage 1998092

Inmiddels heeft Puig eea aangekondigd ook met een dark smoke screen, maar of 10 cm lager of 10 cm hoger.
Die laatste vast door iemand verzonnen die misschien vlaag van verstandsverbijstering had, ziet er niet uit.
Bekijk bijlage 1998094

Maar die van 10 cm is wel erg klein om eerlijk te zijn of ligt het aan mij?
Bekijk bijlage 1998096

Dus soort van dilemma, Suzuki light smoke en 55 mm lager of Puig 100 mm lager maar wel dark smoke?

Of ergens anders al leuke optie gezien?
Plastidip op de binnenkant of ge je er echt doorheen zitten kijken, dan is dit een waardeloze tip
20240412_120316.jpg
IMG-20240418-WA0002.jpeg
 
Best mooi spul dat plastidip.
Lange tijd niet meer van gehoord of gezien trouwens.
Niet zo sterk dat spul.
Wellicht dan beter met van die lak wat je voor achterlichten gebruikt ?
 
Ik heb het juist zo gedaan dat wanneer het je niet meer bevalt het er makkelijk afgaat en je weer je originele blanke scherm hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan