Fanclub Suzuki GSX-S 1000GT

Ah top, dankjewel. Ik begrijp dat er geen reden js voor een terugroepactie, maar dat het gewoon tijdens regulier onderhoud wordt uitgevoerd? Ik zal even navraag doen als ik van het voorjaar de afspraak maak voor de onderhoudsbeurt.
Het stellen gaat wel even tijd kosten, zeker op de manier zoals Suzuki het voorschrijft. Reken op 4 tot 6 uur (dat is wat mijn dealer heeft doorgegeven), dat is inclusief alles loshalen wat nodig is om erbij te komen en weer in elkaar zetten. Dus ik zou dit wel van te voren aangeven bij de dealer dat het om dit service bulletin gaat als je het wilt combineren met het reguliere onderhoud. Staat je motor er voor de 24K beurt dan is het aannemelijk dat ze dit meenemen, maar geen garantie dat dit zo is. Check het even bij je eigen dealer.
 
Bij mijn Gt is het paar dagen geleden uitgevoerd bij 4000km. Kleppen stellen kan nu 4000 later. Als je er nu 20.000 op hebt staan heb je geluk. Leek bij de eerste start stil (ler).
Ik neem aan onder garantie/coulance van Suzuki?? Of heb je hiervoor alle arbeidsuren moeten betalen?
 
Sowieso mooier. Wat Eric1977 al zegt is het zadel steviger dan het originele zadel. Ik moet er nog een lange(re) rit mee rijden om de uiteindelijke conclusie te trekken maar de voortekenen zijn al goed.
Enige minpunt was de levertijd bij mij. In eerste instantie zou het zadel op voorraad zijn bij Suzuki, dat was op 8 februari, maar uiteindelijk bleek dat niet correct te zijn en was die gisteren binnengekomen bij de dealer. Dus het heeft even geduurd.
Ik heb er nu een paar honderd kilometer mee gereden. Vanavond ook nog een goede honderd.
Voorlopige conclusie:
-Veel stevigheid
-meer comfort
-merkbaar hoger. Met mijn korte pootjes moet ik mijn voeten echt anders plaatsen
-rond 5000 toeren lijkt er een hoog frequente trilling voelbaar die ik met de standaard zit niet voelde, maar dat kan verbeelding zijn.
 
Ik heb er nu een paar honderd kilometer mee gereden. Vanavond ook nog een goede honderd.
Voorlopige conclusie:
-Veel stevigheid
-meer comfort
-merkbaar hoger. Met mijn korte pootjes moet ik mijn voeten echt anders plaatsen
-rond 5000 toeren lijkt er een hoog frequente trilling voelbaar die ik met de standaard zit niet voelde, maar dat kan verbeelding zijn.
Zondag staat er bij mij +-400km op de planning, dus ik laat het nog weten wat mijn ervaring ermee zal zijn.
 
Vandaag 477km gereden met het nieuwe zadel dus ik kan er nu wel een oordeel over vellen.

Ik heb er nu een paar honderd kilometer mee gereden. Vanavond ook nog een goede honderd.
Voorlopige conclusie:
-Veel stevigheid
-meer comfort
-merkbaar hoger. Met mijn korte pootjes moet ik mijn voeten echt anders plaatsen
-rond 5000 toeren lijkt er een hoog frequente trilling voelbaar die ik met de standaard zit niet voelde, maar dat kan verbeelding zijn.

Ben nieuwsgierig of jij ook een trilling voelt!

Stevigheid is idd beter dan het originele zadel en daarmee ook meer comfort. Het zadel is geloof ik 2cm hoger en voelt ook breder aan. Gezien mijn lengte van 2,04m, veranderd er voor mij niet zo heel veel voeten qua stand, tenminste niet het idee dat dit zo is.
Je voelt een trilling door het zadel heen, maar het is niet irritant en je merkt vrij snel hier niks meer van. In lagere toeren is het er niet. Ik heb er geen probleem mee. Weet alleen niet meer of dit met het originele zadel er wel/niet was. Ik denk het eerlijk gezegd wel.
Het duurt nu wel langer eer ik last krijg van mijn kont, het is met dit zadel ook beter uit te houden. Al met al 7 uur, bijna continue gereden.
Ik heb geen spijt van de aanschaf, zadel blijft er lekker op en de oude zadel(s) zit(ten) in de doos achter het schot op zolder 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan