Fanclub Suzuki GSX-S 1000GT

Zo werkt de controle in Oostenrijk niet. Zij kijken alleen naar wat erop het kenteken staat. Is meer dan 95db, dan krijg je meteen een bekeuring.
 
Toen ik jaren geleden in Duitsland werd aangehouden voor een geluidsmeting werd er +3dB tolerantie in acht genomen. Dit in verband met de kwaliteit/correctheid van het uitvoeren van de meting en omgevingsgeluiden. Dat is inmiddels wel al ruim 10-15 jaar geleden. Maar op +1 of +2dB zou ik een motor niet laten staan.
Dat zou ik ook denken. En zal bij een reguliere controle ook wel loslopen Maar nu wordt specifiek bij of op de geldende passen naar je typeplaatje gekeken veelal op je balhoofd. En wordt er niets gemeten. Een lid van Fazerclub op een Tracer heeft die ervaring helaas.
 
Zo werkt de controle in Oostenrijk niet. Zij kijken alleen naar wat erop het kenteken staat. Is meer dan 95db, dan krijg je meteen een bekeuring.
Op het kentekenbewijs zelf staat niks over decibels.
Wel op het plaatje op het balhoofd.
 
Op het kentekenbewijs zelf staat niks over decibels.
Wel op het plaatje op het balhoofd.
Gewoon in een database op te vragen. Dat kan ook in buitenland.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240229_132110_Chrome.jpg
    Screenshot_20240229_132110_Chrome.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 0
Zijn er al mensen die op basis van het Suzuki Service Bulletin, en die last hebben van de ratel met warme start, hun kleppen laten stellen bij de dealer? Ik ben eens benieuwd naar de ervaringen NA het stellen of het geluid dan idd volledig of deels weg is.
En Ik neem aan dat dit onder garantie gaat gebeuren?!
 
Zijn er al mensen die op basis van het Suzuki Service Bulletin, en die last hebben van de ratel met warme start, hun kleppen laten stellen bij de dealer? Ik ben eens benieuwd naar de ervaringen NA het stellen of het geluid dan idd volledig of deels weg is.
En Ik neem aan dat dit onder garantie gaat gebeuren?!
De mijne moeten binnen 3000km gebeuren.
Zou leuk zijn als ze dat gratis zouden doen.
Maar dat blijft waarschijnlijk een mooie droom😁
 
Ik heb er geen last van, maar de kleppen moeten over 3.500 km sowieso worden gecontroleerd bij de 24.000 beurt. Ik zal eens informeren.
 
Mooi zadel jongens!
Zit het nou anders? Of alleen mooier?
Sowieso mooier. Wat Eric1977 al zegt is het zadel steviger dan het originele zadel. Ik moet er nog een lange(re) rit mee rijden om de uiteindelijke conclusie te trekken maar de voortekenen zijn al goed.
Enige minpunt was de levertijd bij mij. In eerste instantie zou het zadel op voorraad zijn bij Suzuki, dat was op 8 februari, maar uiteindelijk bleek dat niet correct te zijn en was die gisteren binnengekomen bij de dealer. Dus het heeft even geduurd.
 
Sowieso mooier. Wat Eric1977 al zegt is het zadel steviger dan het originele zadel. Ik moet er nog een lange(re) rit mee rijden om de uiteindelijke conclusie te trekken maar de voortekenen zijn al goed.
Enige minpunt was de levertijd bij mij. In eerste instantie zou het zadel op voorraad zijn bij Suzuki, dat was op 8 februari, maar uiteindelijk bleek dat niet correct te zijn en was die gisteren binnengekomen bij de dealer. Dus het heeft even geduurd.
Bedankt voor de terugkoppeling!

Wie heeft er trouwens verstelbare koppeling en rem handels?
Ik heb al 2 ali setjes liggen die niet of net niet passen. :X
2 x 150 voor zon zwart stokkie bij de dealer vind ik vrij veel…
Iemand tips?
 
Bedankt voor de terugkoppeling!

Wie heeft er trouwens verstelbare koppeling en rem handels?
Ik heb al 2 ali setjes liggen die niet of net niet passen. :X
2 x 150 voor zon zwart stokkie bij de dealer vind ik vrij veel…
Iemand tips?
Ik heb al enorm veel Ali setjes gehad.
Altijd goed. :?

Kijk eens naar het type 3D Rhombus.
 
Ik heb al enorm veel Ali setjes gehad.
Altijd goed. :?

Kijk eens naar het type 3D Rhombus.
Ik had 2 setjes besteld.
Het eerste setje had een smallere draaibus.
Het 2e setje paste prima op het draaipunt, maar de uitsparing was niet diep genoeg gemaakt zodat de koppeling handel niet helemaal terug draaide.

Zal eens kijken 👍
 
Bedankt voor de terugkoppeling!

Wie heeft er trouwens verstelbare koppeling en rem handels?
Ik heb al 2 ali setjes liggen die niet of net niet passen. :X
2 x 150 voor zon zwart stokkie bij de dealer vind ik vrij veel…
Iemand tips?
Nog geen ervaring mee, maar ik ben wel op zoek naar een upgrade voor de remmen. Dan zou ik gelijk de handels mee willen nemen.
 
Ik had 2 setjes besteld.
Het eerste setje had een smallere draaibus.
Het 2e setje paste prima op het draaipunt, maar de uitsparing was niet diep genoeg gemaakt zodat de koppeling handel niet helemaal terug draaide.

Zal eens kijken 👍
Het eerste setje opboren is vrij simpel, maar het moet uit principe ook niet nodig zijn.
Wel gereclameerd en geld terug?
Het mooiste is een model met bronzen 'zelfsmerende' draaibus, maar het is maar net wat beschikbaar is.
Soms kon ik zelfs de originele bus overzetten.
 
Zijn er al mensen die op basis van het Suzuki Service Bulletin, en die last hebben van de ratel met warme start, hun kleppen laten stellen bij de dealer? Ik ben eens benieuwd naar de ervaringen NA het stellen of het geluid dan idd volledig of deels weg is.
En Ik neem aan dat dit onder garantie gaat gebeuren?!
Bij mijn Gt is het paar dagen geleden uitgevoerd bij 4000km. Kleppen stellen kan nu 4000 later. Als je er nu 20.000 op hebt staan heb je geluk. Leek bij de eerste start stil (ler).
 
Heeft iemand meer informatie over dit service bulletin? Ik heb daar nog niets van gehoord. Ik ben wel bijna toe aan de 24.000 beurt...
 
Check even HIER
Dit is de Engelstalige versie maar de Nederlandse dealers zijn hiervan ook op de hoogte.
Ah top, dankjewel. Ik begrijp dat er geen reden js voor een terugroepactie, maar dat het gewoon tijdens regulier onderhoud wordt uitgevoerd? Ik zal even navraag doen als ik van het voorjaar de afspraak maak voor de onderhoudsbeurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan