Fanclub Suzuki GSX-S 1000GT

Ik hou het netjes bij in Spritmonitor en ik kom gemiddeld uit op: oftwel
Het zal veel afhangen van je rijstijl en of je wel/geen snelweg rijdt, etc etc
Netjes, hoor. Ik zal het ook eens bijhouden, want ik heb het idee dat de boordcomputer niet heel nauwkeurig is.
 
Hoe zit het met het verbruik van de gt? Ik ben wel benieuwd naar de 1000 gx, maar het verbruik houdt mij het meeste tegen.
Naar mijn gevoel veel, soms heel veel, zeker met koffers en passagier. Hoeveel precies, geen idee, je rijdt met de motor en dan moet je er niet om geven, maar dat is mijn idee.
Als dit het enigste is wat je tegenhoudt, ga voor een zuinigere motor of eentje met een grotere tank zodat je wat langere afstanden kunt overbruggen. De GX heeft hetzelfde blok en tank en zal er dus niet zuiniger om zijn.
 
dat blok verbruikt ongeveer hetzelfde als zijn concurrenten ( met dezelfde configuratie ).
bmw s1000 xr verbuikt net iets meer en een tracer 900 net iets minder dan een gsx-s1000 gt.
gewicht, vermogen en rijstijl hebben invloed op het verbruik.

ik zou me pas zorgen maken om het verbruik als er een 998 CP4/ 1100 V4 ect blok in het frame hangt :P
 
Verbruik..... probeer ik niet te zien, ergens 1 op 16/17 lekker gassen of snel jagen dan word ze serieus dorstig.
Het standaard GX zadel is het optionele verhoogde zadel van de GT.
Dus uitwisselbaar, optisch weinig verschil overigens.
Het passagiers zadel is ook breder, maar vergeleken met de onze GT zadels comfortabeler bij lange ritten ?
Ik heb in 3 maanden 8500km gereden, en kan zeggen dat mijn achterwerk niet altijd even tof aanvoelde.
 
dat blok verbruikt ongeveer hetzelfde als zijn concurrenten ( met dezelfde configuratie ).
bmw s1000 xr verbuikt net iets meer en een tracer 900 net iets minder dan een gsx-s1000 gt.
gewicht, vermogen en rijstijl hebben invloed op het verbruik.

ik zou me pas zorgen maken om het verbruik als er een 998 CP4/ 1100 V4 ect blok in het frame hangt :P
De tracer 9 is echt serieus zuinig, daar reed ik met gemak 1 op 28 mee. Met moeite kreeg ik die naar de 1 op 22.

Ik ben benieuwd. De vraag kwam ook omdat ik verwacht dat hij hetzelfde verbruikt als de 1000 gt. Er zit niks anders op dan te testen.
 
1 op 28 is enorm zuinig. ik neem aan dat je dan gewoon in eco stand, hoogste versnelling en cruise control autobaan in nederland rijd tegen 100km/uur? ken eentje met een tracer 900 en die rijd gemiddeld 1 op 20.

reden dat ik hier op reageer is dat een maat waar ik veel mee samen rij een MT09SP van 2019 heeft en zo dat CP3 blok wel goed ken.
hij rijd gemiddeld iets van 1 op 18 tijdens een dagje ardennen, eifel, luxemburg ect.
rijden we stevig door, strak de bochten door dan moet hij ook gewoon tanken wanneer ik mijn gsxs1000 tank.
dan zit er weinig verschil in verbruik tussen de twee motoren.
rijden we gewoon 120 op de autobaan dan is zijn MT09 zuiniger.

moet ook rekening houden dat de suzuki een 4inlijn is en dik 35pk meer heeft.
als het belangrijkste het verbruik is bij een motor dan zal je inderdaad een paar uur de baan op moeten met een test motor.
kleppen stellen is volgens mij bij een mt09 bij 38000km terwijl het bij een gsxs1000 bij 24000km is als onderhoud intervallen ook heel belangrijk voor u zijn.
 
1 op 28 is enorm zuinig. ik neem aan dat je dan gewoon in eco stand, hoogste versnelling en cruise control autobaan in nederland rijd tegen 100km/uur? ken eentje met een tracer 900 en die rijd gemiddeld 1 op 20.

reden dat ik hier op reageer is dat een maat waar ik veel mee samen rij een MT09SP van 2019 heeft en zo dat CP3 blok wel goed ken.
hij rijd gemiddeld iets van 1 op 18 tijdens een dagje ardennen, eifel, luxemburg ect.
rijden we stevig door, strak de bochten door dan moet hij ook gewoon tanken wanneer ik mijn gsxs1000 tank.
dan zit er weinig verschil in verbruik tussen de twee motoren.
rijden we gewoon 120 op de autobaan dan is zijn MT09 zuiniger.

moet ook rekening houden dat de suzuki een 4inlijn is en dik 35pk meer heeft.
als het belangrijkste het verbruik is bij een motor dan zal je inderdaad een paar uur de baan op moeten met een test motor.
kleppen stellen is volgens mij bij een mt09 bij 38000km terwijl het bij een gsxs1000 bij 24000km is als onderhoud intervallen ook heel belangrijk voor u zijn.
Dat klopt inderdaad wel, was ook met name 80/100 wegen stand 2. De tracer kan je 50 rijden in de 6e versnelling, je blijft maar aan het schakelen. Het verschil in cilinders maakt wel veel uit zo te zien. Bedankt voor alle informatie!
 
Dat klopt inderdaad wel, was ook met name 80/100 wegen stand 2. De tracer kan je 50 rijden in de 6e versnelling, je blijft maar aan het schakelen. Het verschil in cilinders maakt wel veel uit zo te zien. Bedankt voor alle informatie!
de gsx-s1000 kan je ook gewoon in zesde versnelling 50 rijden zonder dat ie bokt en dan haalt ie ook wel 1 op 28.
 
Hoi hoi ik ben voor de gt op zoek naar de geschakelde plus ( ja ik weet t de lamp vooraan). Maar kan ik ergens onder het zadel een aftakking maken of is er iets extra voorzien als spare? Tx
 
Hoi hoi ik ben voor de gt op zoek naar de geschakelde plus ( ja ik weet t de lamp vooraan). Maar kan ik ergens onder het zadel een aftakking maken of is er iets extra voorzien als spare? Tx
Log in to Facebook
Hier staat de pdf waar je deze onder de tank kunt vinden. Suzuki heeft daar een geschakelde plus voor je handvat verwarming klaar gelegd.
 

Bijlagen

  • Location of Connector for Suzuki Heated Grips or Switched Live use (2).pdf
    783,5 KB · Weergaven: 0
Ik heb aan die connector mijn handvat verwarming, verstralers, usb lader en dashcam hangen met een zekering kastje van louis, en alles doet het tegelijk zonder problemen.
 
Vandaag een mail van Suzuki ontvangen:

GSX-S1000GX en GSX-8R binnenkort al bij je dealer
Sta jij ook al te popelen om live kennis te gaan maken met de nieuwe GSX-S1000GX en GSX-8R? Dat kan bijna! De GSX-S1000GX staat namelijk vanaf 26 januari bij de Suzuki-dealer en de GSX-8R vanaf 2 februari.

Zaterdag maar eens gaan buurten bij de dealer, denk ik. Ben wel benieuwd.
 
Vandaag een mail van Suzuki ontvangen:

GSX-S1000GX en GSX-8R binnenkort al bij je dealer
Sta jij ook al te popelen om live kennis te gaan maken met de nieuwe GSX-S1000GX en GSX-8R? Dat kan bijna! De GSX-S1000GX staat namelijk vanaf 26 januari bij de Suzuki-dealer en de GSX-8R vanaf 2 februari.

Zaterdag maar eens gaan buurten bij de dealer, denk ik. Ben wel benieuwd.
Ik ga niet.
Het voelt alsof ze van je geliefde 911 een P.C. hoofdtractor gemaakt hebben;(
Zo’n MPV rolmops.
 
Ik ga niet.
Het voelt alsof ze van je geliefde 911 een P.C. hoofdtractor gemaakt hebben;(
Zo’n MPV rolmops.
Haha ja, mooi is anders inderdaad. Ik ben vooral benieuwd naar de technische vernieuwingen (vering, bochten ABS, etc.) en of er veranderingen zijn in het scherm/connectiviteit. Ik heb vooral de hoop dat de extra's hun weg weten te vinden naar een GT+ of iets dergelijks.
 
Haha ja, mooi is anders inderdaad. Ik ben vooral benieuwd naar de technische vernieuwingen (vering, bochten ABS, etc.) en of er veranderingen zijn in het scherm/connectiviteit. Ik heb vooral de hoop dat de extra's hun weg weten te vinden naar een GT+ of iets dergelijks.
Dat zal wel leuk zijn jah.
Vooral een fatsoenlijke update voor het scherm zou welkom zijn.
 
Gisteren ben ik even wezen kijken. Het apparaat ziet er echt goed uit en de zit is bij 1e indruk ook erg prettig. Ik ben benieuwd naar een proefrit. Qua verbruik stond hij op 1 op 12, maar dat lijkt mij bij een demo motor niet representabel. Hij stond er in het groen en zwart. De groene kleur is erg mooi, mooier dan op de foto's. Je telefoon aansluiten is overigens fluitje van een cent. Navigatie zit er op en zelfs je agenda... Wat je daar nou mee moet. In ieder geval weer even fijn geholpen en praatje gemaakt.
 

Bijlagen

  • IMG_20240126_161927.jpg
    IMG_20240126_161927.jpg
    481,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240126_161935.jpg
    IMG_20240126_161935.jpg
    572,4 KB · Weergaven: 0
Gisteren ben ik even wezen kijken. Het apparaat ziet er echt goed uit en de zit is bij 1e indruk ook erg prettig. Ik ben benieuwd naar een proefrit. Qua verbruik stond hij op 1 op 12, maar dat lijkt mij bij een demo motor niet representabel. Hij stond er in het groen en zwart. De groene kleur is erg mooi, mooier dan op de foto's. Je telefoon aansluiten is overigens fluitje van een cent. Navigatie zit er op en zelfs je agenda... Wat je daar nou mee moet. In ieder geval weer even fijn geholpen en praatje gemaakt.
Ik ben net even wezen kijken. Ziet er zeker goed uit! Het mat groen vond ik juist de minste kleur, zo zie je maar weer. Men wist helaas niet of de connectiviteit anders is dan de GT. Ik hoor jou zeggen dat het erg eenvoudig ging, dus ik ben benieuwd. Ik krijg überhaupt geen verbinding meer met mijn GT.
Helaas op de terugweg wel pech met een dikke schroef in de achterband...

20240127_140251.jpg
20240127_135703.jpg
20240127_135606.jpg
20240127_135516.jpg
20240127_151445.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker goed uit !
De standaard dunlopjes wisselen voor iets beters zou ik zeggen.
En dan is het helemaal OK 👍
 
Ziet er zeker goed uit !
De standaard dunlopjes wisselen voor iets beters zou ik zeggen.
En dan is het helemaal OK 👍
Leveren ze nog steeds de dunlop roadsmart 2?

Leuk om de motor mee uit de krat te rijden, maar veel verder niet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan