Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Maus: ben heel benieuwd dan... waar had je hem gebracht voor deze beurt? Succes en laat maar weten als je wat hoort ... hopelijk valt alles mee


Nou, het volgende is vervangen: achterste nokkenasketting, achterste spanner (dit veroorzaakte de extra rammel waarschijnlijk), Klepspeling gecontroleerd (was prima), o-ringen lagerkappen vervangen, t-stuk koelsysteem vervangen (lekte), koelvloeistoftemperatuur sensor vervangen en navigatiebedrading aangelegd. Voorste nokkenasketting gecontroleerd en was prima.
Verder hebben ze nieuwe olie (Castrol) en oliefilter vervangen.
Bij Roké adviseren ze GEEN MOTUL olie meer te gebruiken, want heel vaak gaat daar het olie overdrukventiel van stuk.

Al met al, een kleine 800 euro lichter (inclusief arbeidsloon; is meer dan de onderdelen).

Maar goed, ik kan weer met een gerust hart rijden en voor het hemelvaart-weekend staat een paar dagen Eifel gepland. *O*
 
Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even snel voorstellen:
Ik ben Rick, 27 jaar en kom uit Zuid-Holland
Heb op dit moment nog geen Tuono maar sta op het punt deze op korte termijn te kopen!👍🏼

Gaat een kroonplaat van het 2006 model op een RSV van 2003 met ohlins passen? Beide maten zouden 51 mm zijn heb ik begrepen?

Is er eventueel iemand die nog een zwarte voorkap en zwarte puntbak in goeie staat te koop heeft? Voor een Tuono dan uiteraard

Als jouw RSV van 2003 met radiaal is dan past het volgens mij wel, maar volgens mij met axiaal niet. Dat heeft te maken met hoever de poten uit elkaar staan.
 
Laatst bewerkt:
Diameter past wel maar steekmaat is anders zoals eerder gezegd.
Scheelt iets van 1.5mm tussen gen1 en gen2.

Met een klap van een hamer krijg je het in elkaar maar of je dat nu wilt.

Of je regelt de onderste kroonplaat erbij, als set past het wel.
Geeft wel een iets andere lay out van je wiel basis.
 
Laatst bewerkt:
@Maus; gelukkig heb je dan nu wel duidelijkheid en valt het nog enigszins mee...

Had jij de klepspeling overigens al eens eerder laten controleren gezien dit nu prima was?

Wat betreft de tip geen Motul olie te gebruiken ivm schade aan het olie overdruk ventiel ben ik weleens benieuwd welke een Aprilia dealer standaard gebruikt?

Veel plezier in ieder geval in de Eifel!
Helaas kan ik dit weekend niet rijden anders was ik ook in de buurt geweest!
 
@Maus; gelukkig heb je dan nu wel duidelijkheid en valt het nog enigszins mee...

Had jij de klepspeling overigens al eens eerder laten controleren gezien dit nu prima was?

Wat betreft de tip geen Motul olie te gebruiken ivm schade aan het olie overdruk ventiel ben ik weleens benieuwd welke een Aprilia dealer standaard gebruikt?

Veel plezier in ieder geval in de Eifel!
Helaas kan ik dit weekend niet rijden anders was ik ook in de buurt geweest!

Standaard olie vanuit de fabriek is Eni (vroeger Agip). Vandaar de stickers op bijna alle Appies.

Ik rij zelf het liefst met Motorex.
 
Laatst bewerkt:
Als jouw RSV van 2003 met radiaal is dan past het volgens mij wel, maar volgens mij met axiaal niet. Dat heeft te maken met hoever de poten uit elkaar staan.



Dat moet je niet willen denk ik.. zal het geen goed doen!

Er zit nu een superbike stuur gemonteerd op deze RSV, en zou deze graag naar Tuono veranderen. Even geduld nog dan.

Niemand voor het kuipwerk?🤗
 
@Maus; gelukkig heb je dan nu wel duidelijkheid en valt het nog enigszins mee...

Had jij de klepspeling overigens al eens eerder laten controleren gezien dit nu prima was?

Wat betreft de tip geen Motul olie te gebruiken ivm schade aan het olie overdruk ventiel ben ik weleens benieuwd welke een Aprilia dealer standaard gebruikt?

Veel plezier in ieder geval in de Eifel!
Helaas kan ik dit weekend niet rijden anders was ik ook in de buurt geweest!

Ja precies. :t
Ja, de klepspeling was bij 21000 gecontroleerd bij vorige eigenaar en nu weer bij 29.000 en ze stonden nog prima.

Standaard gebruiken ze bij Roké nu Castrol, voorheen Eni/agip. Andere dealers weet ik niet, want dit was voor mij de eerste keer ;)

Ga met hemelvaart naar de Eifel, dus dat duurt nog een week helaas.
 
Roke is geen Aprilia dealer (meer). Vind het wel raar advies; Motul komt elk jaar weer uit beste uit de test bij o.a Motorrad magazine na uitgebreide tests, en volgens hun gaan er keerringen van kapot?

Ben zelf niet al te vol meer van Roke. Mijn Tuono V4 was goed toen ik hem er heen bracht en minder goed toen ik hem terug kreeg. Ja, wel 6 kleppen gesteld dus dat was nodig, maar ook een lekkende uitlaat, het stuk plastic aan de onderkant gesmolten, olie op de uitlaatbochten en een slecht lopende motor in de lage toeren. Helaas zitten ze niet om de hoek, dus heb hem na de 2e keer naar een lokale garage gebracht.
 
Roke is geen Aprilia dealer (meer). Vind het wel raar advies; Motul komt elk jaar weer uit beste uit de test bij o.a Motorrad magazine na uitgebreide tests, en volgens hun gaan er keerringen van kapot?

Ben zelf niet al te vol meer van Roke. Mijn Tuono V4 was goed toen ik hem er heen bracht en minder goed toen ik hem terug kreeg. Ja, wel 6 kleppen gesteld dus dat was nodig, maar ook een lekkende uitlaat, het stuk plastic aan de onderkant gesmolten, olie op de uitlaatbochten en een slecht lopende motor in de lage toeren. Helaas zitten ze niet om de hoek, dus heb hem na de 2e keer naar een lokale garage gebracht.

Dat klopt. Alleen nog service-punt van Aprilia en hebben veel onderdelen op voorraad en anders bestellen ze het rechtstreeks bij Aprilia.

Over het algemeen zijn de recensies positief over Roke, daarom ben ik naar hen gegaan, ondanks dat het voor mij ook anderhalf uur rijden is.
 
Nou vandaag de cph tuono v4 gereden. En idd geen traction control of quickshifter. 1e indruk... wat gaat dat allemachtig rap! En wat een geluid met de standaard uitlaat,super! Wel vond ik het heel vervelend dat boj gas los en gas open hij heel schokkerig rijd. Ik vond het zo niet fijn dat ik hem om die reden niet zou kopen, tune je dat er nog uit op een bank? Had ik al gezegd ...wat gaat dat hard niet normaal.
 
In t modus ik kreeg hem ook nergens anders in

In de S stand rijd die veel beter op straat T is meer voor het circuit of tenzij je heel erg haast hebt :]
Heb mijn Tuono ook paar keer gereden met APRC uit en vond dat die dat heel goed deed en had nooit het idee dat je de controle verliest, erg goed dus ook zonder de hulp middelen.
MAAR met de QS is het wel een hele andere motor en met de WC op stand 1 en TC op stand 1 word het wel echt heel makkelijk om snoeihard te vegen met de motor. Ik had een 2011 V4R APRC.
Dacht dat het niet beter kon maar maatje van mijn heeft de 1100 V4 factory, dat is helemaal een wapen! Zo goed :} :Y
Ik zou hem best zonder de APRC kunnen kopen, komt de fun factor alleen maar ten goede!
 
Diameter past wel maar steekmaat is anders zoals eerder gezegd.
Scheelt iets van 1.5mm tussen gen1 en gen2.

Met een klap van een hamer krijg je het in elkaar maar of je dat nu wilt.

Of je regelt de onderste kroonplaat erbij, als set past het wel.
Geeft wel een iets andere lay out van je wiel basis.


@linkerbaan: dit ^ dus. De onderste kroonplaat is niet moeilijk te vinden.
 
In de S stand rijd die veel beter op straat T is meer voor het circuit of tenzij je heel erg haast hebt :]
Heb mijn Tuono ook paar keer gereden met APRC uit en vond dat die dat heel goed deed en had nooit het idee dat je de controle verliest, erg goed dus ook zonder de hulp middelen.
MAAR met de QS is het wel een hele andere motor en met de WC op stand 1 en TC op stand 1 word het wel echt heel makkelijk om snoeihard te vegen met de motor. Ik had een 2011 V4R APRC.
Dacht dat het niet beter kon maar maatje van mijn heeft de 1100 V4 factory, dat is helemaal een wapen! Zo goed :} :Y
Ik zou hem best zonder de APRC kunnen kopen, komt de fun factor alleen maar ten goede!
Shit! had ik dat maar geweten... Ik ben best wat gewend wat betreft fietsen met haast maar ik dacht echt, dit is niet te doen op straat man! zo overweldigend. Nu dus nog een keer rijden in s modus. Hoe zet je hem om eigenlijk? De verkoper wist het ook niet namelijk.
 
Je kan tussen de verschillende mappings schakelen met de startknop.

Zelf ben ik nu de kleppen aan 't stellen van mijn 2013 V4 APRC. Wat een werk! Binnenkort wat foto's.
 
@duc750: ik meen me te herinneren dat bij de versie zonder APRC níet geswitched kan worden tussen mappings... maar dat weet ik niet zeker en moet je anders maar even navragen...

Wat ik wél weet is dat je de mapping (als de motor loopt en in stilstand) kunt switchen met die start knop meen ik 2 x in te drukken
 
@duc750: ik meen me te herinneren dat bij de versie zonder APRC níet geswitched kan worden tussen mappings... maar dat weet ik niet zeker en moet je anders maar even navragen...

Wat ik wél weet is dat je de mapping (als de motor loopt en in stilstand) kunt switchen met die start knop meen ik 2 x in te drukken

Daar zou je wel is gelijk in kunnen hebben, maar volgens mijn moet je dit gewoon tijdens het rijden kunnen met gas dicht en dan op de start knop drukken! En gas geven maar weer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan