Daar gaan we weer....... Dijken dicht!

Ik heb op het afgelopen weekend mijn Arrow blafpijp in de afvalbak geworpen en mijn stille Euro 4 originele uitlaat terug gemonteerd. Katalysator gaat straks naar de milieustraat. Hoop dat veel anderen mijn voorbeeld dit jaar gaan volgen.
Steek die katalysator er ook terug onder en dan is iedereen tevreden.
Je zal geen verschil voelen met of zonder jij euro 4 motor.
 
Steek die katalysator er ook terug onder en dan is iedereen tevreden.
Je zal geen verschil voelen met of zonder jij euro 4 motor.
Ik bedoel die katalysator van Arrow. De originele zit erin, samen met een spark arrester. En trouwens heeft een katalysator een grote invloed op hoe een motor rijdt, ik kan zonder katalysator makkelijk in maximale toeren zitten zonder dat de motor overbelast voelt. Maar ja, wij moeten ook met andere factoren rekening houden.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al jaren origineel.
Het is gewoon asociaal.
Helaas heb ik geen recht van spreken gezien mijn gedrag vroeger :/
Open Termi’s. Ik vond ze mooi.
Maar begrijp nu pas sinds ik 40+ ben en kids heb wat voor aso geluid het is.
Net zoals scheuren op de dijk, reed afgelopen zondag bij Maurik en er kwamen daar wat debielen voorbij.
1 op een gele Fazer 1000 met alleen t-shirt en korte broek aan voornamelijk op het achterwiel en achterlijk hoog in de toeren.
Maar ja, toen ik 19 was en daar nog woonde vond ik het zelf ook prachtig om te doen.
Iets met jong en onbezonnen. :/
Maar nu, nee...je bent niet blij als je met je kleine fietst en zulke dwazen komen er voorbij.
Er zijn nog maar 2 ergere en dat zijn de über eikels in GTI of witte VW busjes.
Dat is minimaal 1500 kilo wat de bocht wel eens niet haalt en mij dwingt om in de berm te rijden.
100% digitale GPS controle door een blackbox is het enige wat dit zal tegenhouden.
Dan krijgen ze de boetes elke dag van de rekening afgeschreven en zijn ze zo failliet of opgepakt.
 
Ik rij al jaren origineel.
Het is gewoon asociaal.
Helaas heb ik geen recht van spreken gezien mijn gedrag vroeger :/
Open Termi’s. Ik vond ze mooi.
Maar begrijp nu pas sinds ik 40+ ben en kids heb wat voor aso geluid het is.
Net zoals scheuren op de dijk, reed afgelopen zondag bij Maurik en er kwamen daar wat debielen voorbij.
1 op een gele Fazer 1000 met alleen t-shirt en korte broek aan voornamelijk op het achterwiel en achterlijk hoog in de toeren.
Maar ja, toen ik 19 was en daar nog woonde vond ik het zelf ook prachtig om te doen.
Iets met jong en onbezonnen. :/
Maar nu, nee...je bent niet blij als je met je kleine fietst en zulke dwazen komen er voorbij.
Er zijn nog maar 2 ergere en dat zijn de über eikels in GTI of witte VW busjes.
Dat is minimaal 1500 kilo wat de bocht wel eens niet haalt en mij dwingt om in de berm te rijden.
100% digitale GPS controle door een blackbox is het enige wat dit zal tegenhouden.
Dan krijgen ze de boetes elke dag van de rekening afgeschreven en zijn ze zo failliet of opgepakt.

Al heeft het tot op zekere hoogte meer met de rijstijl en minder met de uitlaat te maken. Als je op een standaard motor als een debiel aan komt scheuren over een smal dijkweggetje, vinden omstanders je evengoed asociaal, want dat ben je dan ook. Andersom: Een iets luidere (niet open) demper en zeer sociaal / fatsoenlijk rijgedrag heeft evengoed bijna niemand last van :Y
 
Ik rij al jaren origineel.
Het is gewoon asociaal.
Helaas heb ik geen recht van spreken gezien mijn gedrag vroeger :/
Open Termi’s. Ik vond ze mooi.
Maar begrijp nu pas sinds ik 40+ ben en kids heb wat voor aso geluid het is.
Net zoals scheuren op de dijk, reed afgelopen zondag bij Maurik en er kwamen daar wat debielen voorbij.
1 op een gele Fazer 1000 met alleen t-shirt en korte broek aan voornamelijk op het achterwiel en achterlijk hoog in de toeren.
Maar ja, toen ik 19 was en daar nog woonde vond ik het zelf ook prachtig om te doen.
Iets met jong en onbezonnen. :/
Maar nu, nee...je bent niet blij als je met je kleine fietst en zulke dwazen komen er voorbij.
Er zijn nog maar 2 ergere en dat zijn de über eikels in GTI of witte VW busjes.
Dat is minimaal 1500 kilo wat de bocht wel eens niet haalt en mij dwingt om in de berm te rijden.
100% digitale GPS controle door een blackbox is het enige wat dit zal tegenhouden.
Dan krijgen ze de boetes elke dag van de rekening afgeschreven en zijn ze zo failliet of opgepakt.

Zo sprak een liefhebber van V8 Amerikanen eens toen hij bij mij in de tuin stond. Sjezus wat maken die dingen een pokke herrie, nooit bij stil gestaan dat ik zo veel overlast veroorzaakte toen ik daar mee reed in mijn jeugd.
 
Al heeft het tot op zekere hoogte meer met de rijstijl en minder met de uitlaat te maken. Als je op een standaard motor als een debiel aan komt scheuren over een smal dijkweggetje, vinden omstanders je evengoed asociaal, want dat ben je dan ook. Andersom: Een iets luidere (niet open) demper en zeer sociaal / fatsoenlijk rijgedrag heeft evengoed bijna niemand last van :Y

Dit dus.
Heb al sinds mn rijbewijs opgevoerde auto's gehad met een open pijp+dempper vanaf de turbo of een stevig v8. Ook mn mooi weer motor heeft 2 open pijpen met korte dempers die alles behalve stil is. Maar in de afgelopen 12 jaar nog geen enkele keer een klacht gehoord of aan de kant gezet door de politie voor het geluid. Zelfs bij algemene controles nooit enige opmerking over gehad ondanks dat ze hoger in de toeren (ver) boven de limiet uitkomen. Zolang je, zelfs met een open pijp, gewoon normaal rond rijdt en niet de hele tijd hoog in de toeren ramt heeft er niemand echt last van.

Probleem is dat mensen altijd klagen.
Ergste wat ik heb meegemaakt was een jaarlijks drift evenement op t norfolk terrein in Den Haag. Opeens werd de vergunning ingetrokken omdat er 1 mevrouw, 2 wijken verderop had geklaagd. Ze was dat weekend zelf niet eens thuis, maar hoorde van de buren dat er een race evenement was dat 2/3 uur lang te horen was. Die klacht was genoeg om het evenement om zeep te helpen.
 
Laatst bewerkt:
We zijn zo'n tolerant land, behalve als we ook maar een beetje hinder ondervinden van de ander, want stel je voor dat je iets mee krijgt van andermans plezier/werk/hobby/huisdieren/huishouden/auto/kinderen/gelach/ademen/etc.
Ik woon aan een zomer straat circuit en ook voordat ik zelf motor reed, vond ik het dat al gaaf om te zien en horen.
Rij ook met open Termi's, knipper je 1x met je ogen en dan is 'al die overlast' weer voorbij, is dat nou zo erg?
Er zijn wel wat belangrijkere dingen om je druk over te maken.
 
We zijn zo'n tolerant land, behalve als we ook maar een beetje hinder ondervinden van de ander, want stel je voor dat je iets mee krijgt van andermans plezier/werk/hobby/huisdieren/huishouden/auto/kinderen/gelach/ademen/etc.
Ik woon aan een zomer straat circuit en ook voordat ik zelf motor reed, vond ik het dat al gaaf om te zien en horen.
Rij ook met open Termi's, knipper je 1x met je ogen en dan is 'al die overlast' weer voorbij, is dat nou zo erg?
Er zijn wel wat belangrijkere dingen om je druk over te maken.

Je hebt geen idee waar je over praat.
Zulke debielen met een openpijp hoor je hier over het water langs de dijk over kilometers afstand aankomen. :] |(

Daarbij komt er niet één debiel voorbij maar op een mooie zaterdag of zondag komen er minimaal 10 in een uur voorbij. (Soms ook 10 in 5 min.) Dan is het ineens wel erg vervelend. :Y

Als ze nou Mechanism al schreef nog een beetje fatsoenlijk zouden rijden dan valt het nog mee maar als je ze dan in een 30km zone tegen de rev-limiter hoort gaan met een open pijp is er niet in mij dat dat nog goed kan praten.
 
Laatst bewerkt:
Al heeft het tot op zekere hoogte meer met de rijstijl en minder met de uitlaat te maken. Als je op een standaard motor als een debiel aan komt scheuren over een smal dijkweggetje, vinden omstanders je evengoed asociaal, want dat ben je dan ook. Andersom: Een iets luidere (niet open) demper en zeer sociaal / fatsoenlijk rijgedrag heeft evengoed bijna niemand last van :Y

Inderdaad `hoor ze ook wel eens aankomen dat je denkt dat ze 250 kmpu rijden .. komen die sukkels langs met 12000 rpm in de 2e versnelling . :X

(ofwel `kijk mij eens gaan ... _O- )
 
Laatst bewerkt:
Soms in tunnels in de bergen laten ze de motor nog wel eens flink brullen.
Daar zie ik de lol nog wel van in.

Echter zaten we een keer in Z.Limburg op een terras, dat er ineens de Harley-club langs kwam rijden. Je kon ze al van 5km verder horen aankomen. Op moment van voorbij rijden, kon je echt niet meer met elkaar spreken. Toen we dachten dat alles voorbij was, stond de omgeving nog een kwartier blauw van de olie-dampen.

Nee, en ook wij konden het niet waarderen. En dan zijn wij nog motorrijders.
De andere mensen op het terras keken ineens heel anders tegen ons aan.
De lol van enkelen wordt dan de ergernis voor velen! :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op het afgelopen weekend mijn Arrow blafpijp in de afvalbak geworpen en mijn stille Euro 4 originele uitlaat terug gemonteerd. Katalysator gaat straks naar de milieustraat. Hoop dat veel anderen mijn voorbeeld dit jaar gaan volgen.

Dit vind ik wel grappig om te lezen, want in dat andere topic heb je kritiek op andere met een open pijp. Niet dat daar iets mis mee is, maar nu ik dit lees vind ik je wel erg zuur.

Dus je hebt onlangs besloten dat je het zelf toch niet zo leuk vind al die herrie (top! :t ) en nu ga je dus andere afzeiken die dat (nog) wel leuk vinden? De ironie?

Je ken met Rik60 op vakantie. Jullie hebben mekaar wel gevonden _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Dit vind ik wel grappig om te lezen, want in dat andere topic heb je kritiek op andere met een open pijp. Niet dat daar iets mis mee is, maar nu ik dit lees vind ik je wel erg zuur.

Dus je hebt onlangs besloten dat je het zelf toch niet zo leuk vind al die herrie (top! :t ) en nu ga je dus andere afzeiken die dat (nog) wel leuk vinden? De ironie?

Je ken met Rik60 op vakantie. Jullie hebben mekaar wel gevonden _O- _O-

t is de leeftijd ;)
 
Dit vind ik wel grappig om te lezen, want in dat andere topic heb je kritiek op andere met een open pijp. Niet dat daar iets mis mee is, maar nu ik dit lees vind ik je wel erg zuur.

Dus je hebt onlangs besloten dat je het zelf toch niet zo leuk vind al die herrie (top! :t ) en nu ga je dus andere afzeiken die dat (nog) wel leuk vinden? De ironie?

Je ken met Rik60 op vakantie. Jullie hebben mekaar wel gevonden _O- _O-

Ach wat lief, als je het niet erg vind ga ik met mijn vrouw op vakantie. :W

t is de leeftijd ;)

Is dat een probleem voor je ? het gaat vanzelf en is niet te stoppen... ;)

Beetje t zelfde als ex-rokers ,worden vaak de grootste tegenstanders _O- (zeurpieten)

Nou dat is zeker waar, WAT STINKEN DIE SIGARETTEN TOCH. :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit vind ik wel grappig om te lezen, want in dat andere topic heb je kritiek op andere met een open pijp. Niet dat daar iets mis mee is, maar nu ik dit lees vind ik je wel erg zuur.

Dus je hebt onlangs besloten dat je het zelf toch niet zo leuk vind al die herrie (top! :t ) en nu ga je dus andere afzeiken die dat (nog) wel leuk vinden? De ironie?

Je ken met Rik60 op vakantie. Jullie hebben mekaar wel gevonden _O- _O-
De ironie is dat ik altijd met de originele uitlaat reed. Door te veel druk van mijn kring kocht ik eindelijk die blafpijp. Na 5000 km brandde 20% van de wol af en ook de verf van Arrow logo werd door hitte aangetast. Ik stond voor een keuze: of ik nu meer geld instop (wol overpakken, nieuwe logo kopen/monteren) of gewoon wegdoen dat ding. Ik koos het laatste. Nu ben ik €500 kwijt maar wel een stuk wijzer.
 
Laatst bewerkt:
Je vond jouzelf dus ook een VIP (om in jouw termen te spreken) toen je toch besloot die blafpijp te kopen?

Of dacht je dat je ook een Rossi (wannebe) was (om weer in jouw termen te spreken) en ben je erachter gekomen dat je toch niet zo goed kan sturen?

Ironisch ja nu je dat ding er schijnbaar 2 weken terug nog onder had zitten en nu je gal loopt te spugen over andere. _O-
Doe je dat ook bij die vrienden van je die je over hebben gehaald? Die rijden vast niet met een standaard pijp om jouw vervolgens een blafpijp aan te praten.


Goed, ik zal je verder met rust laten. Point made. :t
 
Laatst bewerkt:
Door te veel druk van mijn kring kocht ik eindelijk die blafpijp.

Waarom had je toen niet zo iets van "ik doe wat ik wil" en blijf standaard rijden. *D
Ik denk niet dat ze je daarom uit de kring zouden gooien, waarom ging je toch overstag ?
Zomaar omdat ik het me wel eens afvraag waarom je zou doen wat de groep wilt.
 
De ironie is dat ik altijd met de originele uitlaat reed. Door te veel druk van mijn kring kocht ik eindelijk die blafpijp. Na 5000 km brandde 20% van de wol af en ook de verf van Arrow logo werd door hitte aangetast. Ik stond voor een keuze: of ik nu meer geld instop (wol overpakken, nieuwe logo kopen/monteren) of gewoon wegdoen dat ding. Ik koos het laatste. Nu ben ik €500 kwijt maar wel een stuk wijzer.

Van jouw kring??? _O- _O- _O- ,mijn "kring" kan net tegen me zeggen wat ze willen ,maarrr ,ik bepaal wel wat ik wel of niet doe :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je vond jouzelf dus ook een VIP (om in jouw termen te spreken) toen je toch besloot die blafpijp te kopen?

Of dacht je dat je ook een Rossi (wannebe) was (om weer in jouw termen te spreken) en ben je erachter gekomen dat je toch niet zo goed kan sturen?

Ironisch ja nu je dat ding er schijnbaar 2 weken terug nog onder had zitten en nu je gal loopt te spugen over andere. _O-
Doe je dat ook bij die vrienden van je die je over hebben gehaald? Die rijden vast niet met een standaard pijp om jouw vervolgens een blafpijp aan te praten.


Goed, ik zal je verder met rust laten. Point made. :t

Ik kan je heel makkelijk antwoorden. Ik kon die Arrow uitlaat met en zonder katalysator gebruiken. Zonder katalysator ging de motor een stuk vlotter. Maar ik koos om met katalysator te rijden om mijn buren minder te irriteren omdat ik juist dacht dat ik geen VIP was, maar vond de klank van mijn motor toch leuk. Ik rijd ook offroad, en in het bos wil je ook niet zo veel mogelijk herrie maken. Heb nooit het fanatisme voor het getal 46 gedeeld en zelf rij ik een enduro motorfiets, de max snelheid waarvan 130 km/u is. Een Rossi wannabe zou zo'n ding in de eerste instantie nooit kopen.
 
Ik heb mijn punt al gemaakt, Aleks. Laten wij er maar over ophouden, niet?
 
Gewoon met origineel rijden of goedgekeurd materiaal en verder niet piepen als de boete gegeven wordt of de boer een hooivork of erger.....een gieter voor je wielen gooit :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan