Klote Harley Achterrem topic ?

Erhm, lang, lang geleden heb ik op de HTS iets geleerd van kracht maal arm..Hoe zat dit ook al weer? *O*
o.k., dus je hebt een verkeerde Hoofdremcilinder en ipv 100bar lever je
maar 50 bar bij dezelfde slag dan ga je dat mechanisch oplossen door de hevel
van het rempendaal te vergroten met minstens 100% om in de resterende slag
alsnog 100bar te behalen ?,wordt een raar gezicht zo'n rempendaal van een
1/2 meter

anders gezegd, ik lever met een 16mm HRC 100 bar bij een pendaaldruk van 100Nm
dan moet ik met een 19mm HRC (op dezelfde remklauw) 250Nm leveren
is dit een slimme oplossing ? Nee dus
 
Erhm, lang, lang geleden heb ik op de HTS iets geleerd van kracht maal arm..Hoe zat dit ook al weer? *O*

Druk = kracht / oppervlak

Bij gelijke kracht op je rempedaal heb je minder druk naar je remcilinder bij gebruik van een grote hoofdremcilinder, dan wanneer je een kleine hoofdremcilinder gebruikt.
Dat is volgens mij wat Pitbuell bedoelt.

En dat kun je inderdaad weer 'corrigeren' door een langer pedaal te monteren, maar dan ben niet handig bezig.


Edit: Ik was dus 10 sec later dan Pitbuell, maar volleges mij bedoelen we hetzelfde... ;)
 
dus jij wilt beweren dat een te groote hoofdremcilinder gecorigeerd kan worden
met een mechanische overbrenging?
yeah right :X

Ik beweer dat ik niet weet of de hydrolische overbrenging verkeerd is of de mechanische. Verder kun je als de hydrolische overbrenging verkeerd is veel compenseren met de mechanische overbrenging en vice versa :)

je hoeft niet zo denegrerend te doen hoor

:^
o.k., dus je hebt een verkeerde Hoofdremcilinder en ipv 100bar lever je
maar 50 bar bij dezelfde slag dan ga je dat mechanisch oplossen door de hevel
van het rempendaal te vergroten met minstens 100% om in de resterende slag
alsnog 100bar te behalen ?,wordt een raar gezicht zo'n rempendaal van een
1/2 meter

Je kunt ook de bevestiging van de hoofdremcilinder aan het rempedaal op de helft van de hefboom zetten van nu. Verdubbel je ook de remkracht :Y
Wel erg simpel, maar niet minder effectief.
 
dat is denk ik het probleem niet, het zal voornamelijk te maken hebben met de diameter van de hoofdremcilinder ten opzichte van die van de zuigers in de remklauw denk ik...

(net zoals dat je voor 2 voorrem-klauwen een andere diameter rempomp gebruikt als voor 1 klauw)

Ik heb voor twee klauwen van een suzuki, en de originele rempot van HD bedoeldt voor 1 remklauw.

Gaat goed hoor. Al is het nog wel veel harder knijpen dan een sportmotor, maar ik kan mijn voorwiel makkelijk blokeren. |(
 
Wat doe ik hier ook bij choppers |(

@ Bral en Sjaap, veel plezier vrienden. Ik ben weer lekker naar techniek en noppies enzo. Wat minder haantjes daaro.
 
Het verhaal is bekend, originele HD remmen remmen niet, de mijne doet dat wel maar die ziet er dan weer niet uit, ook dat is nits nieuws...

Nou kwam ik net iets tegen waarvan ik dacht dat het wel iets zou zijn maar zowel de eigenaar van dit item als de lokale HD boer verzekeren me dat je dit nooit normaal aan het remmen krijgt :

(Afbeelding)

De vraag is echter, wat werkt er wel goed,GMA, PM, allemaal te duur of te lelijk maar een ouwe Suzuki klauw ofzo zal wel hetzelfde probleem hebben als deze Brembo ...

Wie heeft er een beetje ervaring met dit soort dingen ?



Ik heb precies dezelfde brembo en het remt prima !!!!
Ik snap 't niet helemaal of ik ben nog niet wakker.............

:Z
 
heb iederen gezopen ofzo, wat een gebek naar elkaar joh...

maarruuhh, Pitbuell en JFK/FLH, als ik het goed begrijp zou het dus gewoom wel moeten kunnen........okee dan, zal die vent eens geld gaan bieden voor die brembo...danku........ ;)
 
en ik was net te laat, hij had het voor 25 euri verkocht, dat had ik dan ook nog wel durven gokken.. ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan