Hoe dit te poetsen/polijsen oid? H-D Sportster

Ziet er idd goed uit :)
je zult wel gemerkt hebben dat je het zo mooi kan maken als je wilt. :Y
kijk maar uit, het kan verslavend werken, dan wil je alles laten blinken :9
 
En met een lappenschijf gebruik je normaal gesproken polijstpasta. Maar het kan ook met Belgom, Commandant, zilverpoets oid. Er zijn zelfs oudjes die zweren bij poetsen met tandpaste of as, hoewel ik daarvan niet weet wat het resultaat is.....

Inderdaad, lappenschijf en polijstpasta. Van de expert, dat mannetje wat op de meeste beurzen staat met polijstsetjes: de goedkoopste tandpasta met een beetje olijfolie ( Niet lachen) voor superfijn polijsten.

As ( sigaren as) met spuug is voor het oppoetsen van zilver.

Greetz
Kropatchek
:}
 
Inderdaad, lappenschijf en polijstpasta. Van de expert, dat mannetje wat op de meeste beurzen staat met polijstsetjes: de goedkoopste tandpasta met een beetje olijfolie ( Niet lachen) voor superfijn polijsten.

As ( sigaren as) met spuug is voor het oppoetsen van zilver.

Greetz
Kropatchek
:}

Niet dat ik je niet geloof hoor maar

Sigaren as met spuug, 't idee :r

Wel thnx 4 the info ;)
 
En een tip van de zoon van een goudsmid:


Eerst de putten en de krassen met water (of spiritus) en waterproof eruit schuren. Bij voorkeur tot korrel 800, maar korrel 400 lukt ook nog wel. Daarna met de lappenschijf met gele pasta fijn schuren.
Een grotere (natuurlijk een andere die altijd ver van die gele-pasta schijf vandaan moet blijven) schijf voor de witte pasta en afronden met een (derde, compleet andere) wollen schijf met groene pasta voor een bijna chroomachtige glans.

Maar, die oude brommer van mij poets ik gewoon met Commandant. Veel te veel werk, de volgende dag zie je het verschil al niet meer.

P.s. Tandpasta, krijt, sigarenas... grootmoeder had veel trucjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan