Klote Harley Achterrem topic ?

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Het verhaal is bekend, originele HD remmen remmen niet, de mijne doet dat wel maar die ziet er dan weer niet uit, ook dat is nits nieuws...

Nou kwam ik net iets tegen waarvan ik dacht dat het wel iets zou zijn maar zowel de eigenaar van dit item als de lokale HD boer verzekeren me dat je dit nooit normaal aan het remmen krijgt :

full


De vraag is echter, wat werkt er wel goed,GMA, PM, allemaal te duur of te lelijk maar een ouwe Suzuki klauw ofzo zal wel hetzelfde probleem hebben als deze Brembo ...

Wie heeft er een beetje ervaring met dit soort dingen ?
 
zo'n mooi klein grimeca knijpertje van bijvoorbeeld eh een cagiva 125 mito of een rs 250 remt best wel hard.
klinkt belachelijk maar die dingen werken echt goed en kosten wainag op sloop.
geld eigelijk voor al die moderne raceklauwtjes :]
 
wat moet je met een totaal niet terzake doende opmerking in een serieus bedoeld topic... :Z
[me]NitroMax durft gelijk niks meer te posten :o [/me]






:+




Ohja, toch wel ;)

Als je een remklauw neemt voor de juiste maat schijf ( maar dan een goed remmend exemplaar ) moet dat toch goed komen :? Je kunt toch elke klauw gebruiken die je maar wilt als de maat maar overeenkomt ?
Of begrijp ik de vraag verkeerd ?
 
Als je een remklauw neemt voor de juiste maat schijf ( maar dan een goed remmend exemplaar ) moet dat toch goed komen :? Je kunt toch elke klauw gebruiken die je maar wilt als de maat maar overeenkomt ?
Of begrijp ik de vraag verkeerd ?
dat is denk ik het probleem niet, het zal voornamelijk te maken hebben met de diameter van de hoofdremcilinder ten opzichte van die van de zuigers in de remklauw denk ik...

(net zoals dat je voor 2 voorrem-klauwen een andere diameter rempomp gebruikt als voor 1 klauw)
 
dit bijvoorbeeld :

shovel40.jpg


is een ouwe suzuki klauw, lijkt ook prima, mits zwart gemaakt, remt dat dan wel ?


overigens, ook het achterspatbord is hier erg mooi gedaan :)
 
zal eens kijken bral,volgens mij ligt er ergens onder een grafzerk in de kerkers
van mijn werkplaats nog zo'n suzukiklauw.
en ja die werken ook bets goed.
moet zaterdag toch op strooptocht naar siccama sales.
mocht ik geen klauw in het hok hebben liggen ensiccama heeft er wel een mot ik die dan meenemen??
 
zal eens kijken bral,volgens mij ligt er ergens onder een grafzerk in de kerkers
van mijn werkplaats nog zo'n suzukiklauw.
en ja die werken ook bets goed.
moet zaterdag toch op strooptocht naar siccama sales.
mocht ik geen klauw in het hok hebben liggen ensiccama heeft er wel een mot ik die dan meenemen??
kijk ff wat er ligt en laat het me ff weten anders, ik heb nog wat lijntjes uitstaan en je zult zien dat ik dan ineens weer alles dubbel heb ofzo...

Siccama, is dat in RedSchool ?
 
Het verhaal is bekend, originele HD remmen remmen niet, de mijne doet dat wel maar die ziet er dan weer niet uit, ook dat is nits nieuws...

Nou kwam ik net iets tegen waarvan ik dacht dat het wel iets zou zijn maar zowel de eigenaar van dit item als de lokale HD boer verzekeren me dat je dit nooit normaal aan het remmen krijgt :

(Afbeelding)

De vraag is echter, wat werkt er wel goed,GMA, PM, allemaal te duur of te lelijk maar een ouwe Suzuki klauw ofzo zal wel hetzelfde probleem hebben als deze Brembo ...


Wie heeft er een beetje ervaring met dit soort dingen ?

Is dit iets voor je?

builde23.jpg
 
De email met de vraag of ik misschien ... heb ik ontvangen.

Heb je nog een andere gestuurd dan?
nee die bedoel ik, heb echter dit topic geopend voor ik jou mail en evetueel die van D.F. gelezen had, mocht je uberhaupt iets gestuurd hebben...... :X
 
Met het risico een domme opmerking te plaatsen*: Zou je dan ook niet naar een andere/betere rempomp omkijken?


[me] dat heeft magnamaniac nog nooit eerder tegengehouden :) [/me]
 
Laatst bewerkt:
he magere hein, dimmen he 8-)


Met het risico een domme opmerking te plaatsen: Zou je dan ook niet naar een andere/betere rempomp omkijken?


in mijn opinie maakt de pomp niet uit, hij doet het of hij doet het niet, ik heb op mijn Guzzi ooit een pompie gehad van een of andere Ital brommert, goedkoop kutding, maar hij remde net zo hard als met een dure brembo pomp...

remmen hangt op 2 dingen, formaat maar bovenal materiaal van de schijf en remblokken..

als de pomp en de klauw maar op elkaar afgestemd zijn is er verders niks aan de hand..

ik kan me voorstellen dat die brembo tangen gemaakt zijn voor kleine diameter pompen en dat hd pompen (zoals te verwachten) groot en lomp zijn dus dat het daarom niet werkt...
 
Laatst bewerkt:
als de pomp en de klauw maar op elkaar afgestemd zijn is er verders niks aan de hand..
Da's eigenlijk ook wat ik bedoel
ik kan me voorstellen dat die brembo tangen gemaakt zijn voor kleine diameter pompen en dat hd pompen (zoals te verwachten) groot en lomp zijn dus dat het daarom niet werkt...
maar een grotere diameter pomp zou juist meer vloeistof verplaatsen bij een eenzelfde slag. Naar mijn mening zou je er dus lomp hard mee moeten kunnen remmen :? Al zal dat wel meer kracht kosten, maar dat lijkt me niet zo'n probleem met een voetrem :)
 
Het verhaal is bekend, originele HD remmen remmen niet, de mijne doet dat wel maar die ziet er dan weer niet uit, ook dat is nits nieuws...

Nou kwam ik net iets tegen waarvan ik dacht dat het wel iets zou zijn maar zowel de eigenaar van dit item als de lokale HD boer verzekeren me dat je dit nooit normaal aan het remmen krijgt :

(Afbeelding)

De vraag is echter, wat werkt er wel goed,GMA, PM, allemaal te duur of te lelijk maar een ouwe Suzuki klauw ofzo zal wel hetzelfde probleem hebben als deze Brembo ...

Wie heeft er een beetje ervaring met dit soort dingen ?

De afgebeelde Brembo werkt perfect als je een 5/8" of 16mm rempomp gebruikt
bij voorkeur op een stalen of gietijzeren schijf

meeste japanse cq sportmotor achterremklauwen gebruiken een 1/2" rempomp
 
Da's eigenlijk ook wat ik bedoelmaar een grotere diameter pomp zou juist meer vloeistof verplaatsen bij een eenzelfde slag. Naar mijn mening zou je er dus lomp hard mee moeten kunnen remmen :? Al zal dat wel meer kracht kosten, maar dat lijkt me niet zo'n probleem met een voetrem :)
grotere dia geeft meer volume verplaatsing maar met minder druk
 
De afgebeelde Brembo werkt perfect als je een 5/8" of 16mm rempomp gebruikt
bij voorkeur op een stalen of gietijzeren schijf
en wat, mijn beste, is de boring van een stock 1985 pomp, met remote reservoir ?

ik kan het namelijk nergens vinden.....
 
Ik zou eerst ff kijken naar de mechanische overbrenging van je voet naar de hoofdrem cilinder. Daar kan je vaak heel makkelijk veel winst pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan