BMW R 1150 RT

Ja hoor, als het droog weer is (voorspellingen zijn goed) met de Laverda naar de Ital-dag, en anders maar even met de BMW
Is altijd veel moois te zien daar.
 
Hey mensen,
Even een update. Sja, een tevreden rijder heeft niet zoveel te melden, dus maar een plaatje. Genomen tijdens een ritje door de Duitse Eifel. De foto is genomen in een leuk dorpje vlakbij de Rursee.



Gegroet! :]
full
 
Laatst bewerkt:
uitlaatkleppen/speling (ontsteekt in uitlaat, uitlaatklep sluit niet?), mengsel (injector defect?) en ontsteking controleren; hopen dat je verdere schade voor bent. Succes.

Hoi toyz
t heeft ff geduurd maar de motor is weer gerepareerd.
nieuwe staafbobine en de klachten waren opgelost.
loopt weer als n zonnetje.

tot laterz Jan.
ps aan iedereen: zondag n ritje??
 
bmw20r1150rt200120204.jpg

mono spark (kleppendeksel met doorlopende zwarte 'streep')








bmwr1150rt2004011024.jpg

twin spark (kleppendeksel met 'zwarte streep + bolletje')
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er sterk op dat de pech mij blijft achervolgen:

vandaag heerlijk ritje gemaakt langs de Hollands Ijssel/ de Lek en Vlist.
motortje loopt echt helemaal goed met verse staafbobine.
kom thuis met maatje om nog ff na te babbelen, wil motor weer starten en voel gelijk dat er iest anders is met koppelings handle.
voelt sponzig aan / krijg m lastig in versnelling/ aangrijppunt ligt ook direct bij oplaten komen.
echt raar. tijdens rijden nix gemerkt
maandag kan ik bij monteur terecht,
ben benieuwd naar reactie's van hier

Jan
 
Ha toerrijders!
Sinds januari rijd ik met mijn 1100RT veel woon-werk verkeer via A1.
Keurig oordoppen in, maar blijf veel last houden van turbulentie met veel lawaai.
Ik ben 1.93m en nu overweeg ik een verhoogd scherm van Secdem. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet, Hans
 
Ik ben 2mtr lang en heb de Nedplex ruit op mijn 1150 RT. Ik heb nu een stuk minder last van de turbulentie. Wat bij mij het probleem helemaal zou oplossen zijn stuurverlagers. Dit betekend dus dat je dicht op de ruit zit. Maar de verlagers bestaan bij mijn weten niet.
 
Ik ben 1.91 en heb op mijn R1100RT een GIVI ruit gezet. Dat loste bij mij het probleem van turbulentie rond mijn helm op.
 
Onlangs mijn droom uitgekomen , alleen hoe kan ik zonder 220 volt mijn accu opgeladen houden? Met een andere accu? Gewoon aansluiten?
Johan
 
je hebt acculaders die de stroom opslaan die je daarna gewoon op je 12 volt plug van de motor aansluit en na een half uur is de accu geladen (black and decker)
 
ff update over koppeling verhaal:

iets met drukregelaar/drukgroep, was lek en verloor olie.
maar de stift die de koppelingsplaaten bedient zat vast/ingevreten !!
dus monteur weer verder sleutelen tot koppelings platen.
inmiddels licht er n aardig bergje metaal: achterwiel, vering, schetsplaten,tank, abs regelunit.
bleek dat koppelingsplaaten ook aardig versleten waren. 45000km gelopen
en ik schakel tocht eeccchht netjes, eerst koppeling opkomen en dan pas gas,!!

en wat doe je dan als alles er al naast ligt.. juist ja zet er maar nieuw in!! ooeeeppsss
dat gaat mn kerstbonus.

sindsdien al weer zn 400 km gereden en schakeld weer prima.

Laterz Jan
 
Bij een zolder opruiming kwam ik nog een standaard windscherm tegen voor de R1150RT. Als iemand belangstelling heeft stuur dan even een PM.
 
Ik heb, met pijn in mijn haRT, besloten dat de BMW een nieuwe eigenaar gaat krijgen... '( Vanwege andere prioriteiten en drukte (binnenkort weer een kleine erbij) kan het helaas niet anders.

Er komt zeker weer een motor, maar voor nu moet de BMW het veld gaan ruimen. -O-

Dus als iemand nog een R 1150 RT in prima staat zoekt...
 
Ik heb, met pijn in mijn haRT, besloten dat de BMW een nieuwe eigenaar gaat krijgen... '( Vanwege andere prioriteiten en drukte (binnenkort weer een kleine erbij) kan het helaas niet anders.

Er komt zeker weer een motor, maar voor nu moet de BMW het veld gaan ruimen. -O-

Dus als iemand nog een R 1150 RT in prima staat zoekt...


Hm, klinkt aantrekkelijk. Heb je ook foto's
Grts
 
Natuurlijk, ik heb net de advertentie gezet op MotorShopper! :) Hierin staan alle gegevens + foto's.

Het is met Familymen niets geworden. Hij moest de motor importeren naar Belgie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan