BMW R 1150 RT

jep hij doet het goed geen problemen gehad

dus als ze zeggen dat de abs kapot is trap er niet te snel in
het is misschien nog te repareren in ieder geval bij mij dus *O* *O*
 
Jeroen79: Is bij jou de koppeling al eens vervangen? en zo ja bij wat voor kilometerstand.

Nee, dat is nog niet gebeurd.

Wel de brandstofpomp (ong. 80.000km) en de kabelboom (erg onhandig als je niet kan starten) zijn vervangen.

Wel hadden ze toen ik in november die fileaanrijding had ontdekt dat mijn kettingspanner aan het overlijden was, gelukkig konden ze deze repareren anders was mijn motor economisch total-loss geweest. Geluk bij een ongeluk zeg maar...
Anders had dat pas naarboven gekomen als het helemaal mis was gegaan.
 
Nee, dat is nog niet gebeurd.

Wel de brandstofpomp (ong. 80.000km) en de kabelboom (erg onhandig als je niet kan starten) zijn vervangen.

Wel hadden ze toen ik in november die fileaanrijding had ontdekt dat mijn kettingspanner aan het overlijden was, gelukkig konden ze deze repareren anders was mijn motor economisch total-loss geweest. Geluk bij een ongeluk zeg maar...
Anders had dat pas naarboven gekomen als het helemaal mis was gegaan.


Ik meende dat de koppeling bij ongeveer een ton aan zijn einde was.
Dus deze heeft het goed gedaan. Kan ik nog wel even vooruit want ik zit nog niet op een ton.
En er moet ook eens een gelukje bij, zo zie je maar weer.
Kun je het ook aan het geluid van de motor horen hoe de staat is van de kettingspanner,
en is hier niks over gemerkt tijdens een beurt voor de motor?
 
Niet echt te horen. Er werd wel gevraagd of de motor nu een stuk stiller liep.
Misschien hoor je een kleine ratel.
Het blokje wat op de kettingspanner zit was nl los aan het komen, deze hebben ze weer vast kunnen zetten. tsja, hoe dit te voorkomen, als ze de cilinderkoppen er toch een keer af hebben gelijk maar na laten kijken denk ik.

Ik denk ook dat de levensduur van de koppeling afhangt van de persoon die er mee rijd en hoe deze koppelt. Zal denk ik wel een factor zijn.
Ik weet niet of de koppeling eenvoudig te controleren is of dat daar het halve blok voor uit elkaar moet, maar ik kan het volgende week vragen of ze er een blik op kunnen werpen als dat eenvoudig te doen is.
 
Zo, gisteravond de eertste motorrit van het seizoen gemaakt! Heerlijk! *O*

De temperatuur daalde wel wat (en tevens zomer motorpak aan) dus na een uurtje bollenstreek hield ik het voor gezien.
 
Laatst bewerkt:
Heren , wie kan helpen met een wijze raad?
ik had een lege accu, met startkabels kunnen starten ,en naar de dealer voor een nieuwe accu , tijdens de rit daar naartoe had ik geen abs meer, er is een nieuwe accu ingezet, en in eerste instantie werkte het abs weer , maar na een aantal km. weer geen abs , de dealer denkt dat de server ? kapot is , koster 1700 euro ex uurloon , de kmstand is 38000 km
goet Rien
 
...bijzonder dat de dealer zegt dat 'hij denkt' dat zus-en-zo kapot is ; want de motor is uit te lezen, en als er iets in het ABS circuit niet meer heel is, dan is daarvan een foutcode opgeslagen...

...en foutcodes zijn uit te lezen...
 
iemand hier trouwens wel eens een keer op een F800ST gereden?

Ik ben een beetje aan het rondkijken omdat ik dit jaar van plan ben om een jongere motor te kopen.
Wat me aanspreekt aan deze F is het lage benzineverbruik en dat hij lekker licht is.
Windprotectie is natuurlijk minder dan op de RT maar misschien dat dat met een hogere ruit wel meevalt.

Ik rijd elke dag zo'n 55km enkele reis naar m'n werk meestal 35-45 minuten. Maar afentoe ook wel ritten van een uur.
Er zijn er niet veel te koop (van harten heeft er eentje staan zie ik) dus is het lastig om ergens een proefritje te regelen vrees ik.
 
pas op met te snel een nieuwe abs unit aan te schaffen
goed uit laten zoeken of hij wel kapot is
heb je wel een andere nodig kijk dan eens naar een 2e handse
die kosten rond de 500€ :}
veel succes
 
HALLO 1150 RIJDERS

mijn motor is een klein beetje gevallen en nu is mijn rechter spiegelglas kapot
heeft er misschien iemand nog ergens eentje liggen voor weinig


BVD :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook een keer gehad, niet door omvallen maar spiegel zelf was gevallen.
Heb bij de garage een nieuw spiegelglas gekocht, was maar een paar tientjes. En werd er gelijk ingezet zonder extra kosten.
Dus zou je denk ik net zo goed een nieuwe bij de garage kunnen kopen.
 
Gisteren wezen proefrijden op een R1200RT en een F800ST.

beide motoren bevielen erg goed, maar gezien mijn huidige gebruik (vooral woon-werk) en een beetje het financiele aspect wil ik voor de F800ST gaan.

Maar ik zal hier gewoon blijven hoor, heb genoeg ervaring opgedaan met de R1150RT om nog een beetje mee te kunnen praten hier :)

Misschien dat iemand nog iemand weet die op zoek is naar een goed onderhouden nog prima rijdende motor?
Hij is uit 2003, twinspark en heeft nu bijna 160.000 km gereden en de 160k beurt beurt net gehad, ook nieuwe MPR3 banden. evt met verhoogt scherm en wp schokdempers ter overname.
Voor de winter ook een nieuwe accu in gezet.

En daarnaast, als iemand geinteresseert is in een wp-schokdemperset.
De set achter is net gereviseerd en is dus nog niet gemonteerd. Voor is nog wel in gebruik. Mijn vraagprijs voor het setje is 500 euro.

Mijn verhoogde (nedplex) ruit mag weg voor 75 euro.
 
Dat zou ik even precies moeten opmeten. Volgens mij was het zo'n 46cm. Het is zo'n 10-15 cm hoger dan de orginele ruit.

Met mijn 1, 93 meter zit ik goed uit de wind op de hoogste stand. Met de standaard ruit was het een aardig gebulder.
En meestal zet ik hem ongeveer op 3/4 hoog. En je hebt er ook veel profijt van met regen.
Ik heb er in alle weerstomstandigheden nu mee gereden en hij heeft het erg goed gehouden (zelfs de steuntjes waarvan je bij de 1200RT nogal eens verhalen hoort dat deze breken met schermen van een ander merk.)

Ik heb trouwens de hoes waarin hij verzonden is er ook nog bij. Daar kun je je huidige ruit in opbergen.
 
Ik heb ook een nedplex ruit en met mijn 2mtr zit ik _net_ niet helemaal uit de wind. De ruit bevalt goed en staat bij mij ook op 3/4 van de maximale hoogte.

Omdat ik zo weinig rij twijfel ik er ook aan om mijn 1150 vaarwel te zeggen eind dit jaar. Woon-werk afstand is nog geen 4 kilometer. Ik haal de 1500km per jaar niet eens...
 
Bij mij is de reden juist omgekeerd :)

maar ga je dan wel een andere motor nemen?
Het is nl toch wel lekker om er een te hebben staan, aan verzekering/belasting betaald je toch niet heel veel (desnoods doe je de verzekering alleen in de zomermaanden als je dat al niet hebt).

7 cm kan inderdaad het verschil zijn, ik weet niet hoe lang je bent Toyz, maar alles korter dan 190 gaat het zeker goed bevallen :)
 
Omdat ik zo weinig rij twijfel ik er ook aan om mijn 1150 vaarwel te zeggen eind dit jaar. Woon-werk afstand is nog geen 4 kilometer. Ik haal de 1500km per jaar niet eens...

Of misschien wat meer gaan toeren hihi?? }) ;)
Ik rij er nu helemaal geen woon/werk meer mee, maar vorig (lang) weekend een Rijn en Moezel toer gedaan van alleen al 1500 km totaal.

Daarbij staan voor Juni de 1000 bochten toer en begin juli een weekje Schotland op het programma, das ook best lekker hoor.
Greetz
 
1150 mannen,

Ik post hier ook eens, wij zijn (nog) niet in het bezit van een R1150RT maar mijn vader is al wel enkele maanden! op zoek.
Vandaar ook mijn post, misschien weten jullie nog ergens een super nette 1150 te koop staan.
Heel marktplaats word al maanden in de gaten gehouden, maar tot op heden nog geen match gevonden :(

'Eisen;'
- Model met twinspark
- Met zij- en topkoffer (hoeft niet per se in kleur)
- Zilver kleurig
- KM stand eigenlijk max 50.000 (voor het gevoel van pa :S )
- Super nette staat (dus geen half verroeste uitlaat/boutjes/deuken/diepe krassen etc)
- Nederlandse fiets (dus geen ge-importeerde)
- Liefst met navigatie maar dit hoeft niet.

Hij is al naar veel fietsen wezen kijken die er op de foto goed uitzien, maar dan in het echt toch tegenvallen.

Meeste vielen dus af op uiterlijke staat, mijn pa wil een motor kopen die as-is al helemaal netjes is.

Dus wie weet er nog 1 te staan, of weet waar we kunnen kijken.
 
Jbplap is zoekende voor pa...:

Ik post hier ook eens, wij zijn (nog) niet in het bezit van een R1150RT maar mijn vader is al wel enkele maanden!

Meeste vielen dus af op uiterlijke staat, mijn pa wil een motor kopen die as-is al helemaal netjes is.

Dus wie weet er nog 1 te staan, of weet waar we kunnen kijken.

...je vader wil geen 1200 ?...

...want als je een (hele...) nette 1200 zoekt ; mijn 'oude' staat nog op een nieuwe eigenaar te wachten...
...zit geen floddertje roest aan ; en is tadeloos in orde...

...incl. topkoffer (in kleur), en onder de 50.000 kilometer...

...staat in de bedrijfsvoorraad van Van Harten Amersfoort ; de rode RT...
 
Terug
Bovenaan Onderaan