Honda XR600R How-to Topic

Een blok van voor '92 heeft een dubbele carb ;-)

Ik heb ondertussen een andere versnellingsbak op de kop getikt, alleen nog geen tijd kunnen kopen om hem in elkaar te zetten, dat komt er van de zomer normaal gezien aan...
 
Een blok van voor '87 heeft dubbele carb, '87-'89 heeft al gewoon een enkele en dan rvs uitlaat bochten.
Tussen de versnellingsbakken zit wel een klein verschil, weet zo 1-2-3 niet meer wat het is maar volgens mij waren wat verhoudingen anders.
 
Laatst bewerkt:
solderen lijkt me de beste optie, aangezien lassen of hardsolderen vrij tricky is met dat fijnmazige spul

ik zeg bulten s39 d'r op en lekker met de bout d'r tegenaan en veel tin!
 
Is al gelukt :D
Motor loopt weer :D na bijna alle pakkingen vervangen te hebben :D
Start alleen slecht wanneer die warm is. Koud start die na één trap.
Denk dat ik mijn kleppen iets ruimer moet stellen, maar dat doen we wel als ik terug ben van vakantie :P
 
Hallo,
Kleppen van de motor zijn nu gesteld.
Motor start koud na 1 trap.
Dan 5 min. laten lopen en uitgezet
daarna gewoon niet meer te starten...?? Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Als ik de motor 15 min. stil laat staan en strap dan 1 keer dan loopt die weer meteen...

alvast bedankt!
gr.
 
Ontsteking naar de bliksem. 99 % zeker je spoel. Zou ook nog je cdi kunnen zijn. Spoel kan je opmeten, onder je zadel onder dat rubber de rodezwarte draad los trekken, en dan de multemeter tussen de roodzwarte draad uit je blok, en de massa meten. Weer zo uit mn hoofd niet hoeveel ohm die moet zijn, dit moet je effe nachecken in het wphb.
 
Het is al gelukt..door dit te doen:

Het kan voorkomen dat je de motor verzuipt, om welke reden dan ook (te veel kicken, vallen enzovoort).
Als de motor verzopen is zet je de benzinekraan uit, knijp je de decompressiehendel in en geef vol gas.
Dan kun je rustig een aantal keer kicken waardoor de cilinder weer 'schoongepompt' wordt. Je hebt echter nog steeds een vonk waardoor je een terugslag kunt krijgen (ondanks dat de uitlaatklep gelicht is).
Daarna op de normale wijze starten (warm of koud, afhankelijk van of je motorblok warm of koud is).

Op deze manier start die ook meteen na dat ik heb direct heb uit gezet..
Betekend dat dan dat de motor verzuipt als ik de motor uitzet dmv de compressiehendel?
 
Ontsteking naar de bliksem. 99 % zeker je spoel. Zou ook nog je cdi kunnen zijn. Spoel kan je opmeten, onder je zadel onder dat rubber de rodezwarte draad los trekken, en dan de multemeter tussen de roodzwarte draad uit je blok, en de massa meten. Weer zo uit mn hoofd niet hoeveel ohm die moet zijn, dit moet je effe nachecken in het wphb.

Onsteking net opgemeten staat 279 ohm op dus dat zou goed moeten zijn dacht ik.
De Xr start nu in ieder geval super *O*
Merk alleen dat bij constant rijden (dus als ik gashendel op één positie hou) dat die dan een beetje bokt...niet heel hinderlijk, maar je merkt het wel.
Enige ideeen hoe ik dit kan verhelpen?
 
wow bedankt voor de snelle reactie.
Ik zal het van het weekend eens proberen..
En met omlaag bedoel je dat de naald er iets dieper in moet komen?
 
he xr liefhebbers

heb mijn xr 600r open gemaakt om er een nieuwe koppakking op te zetten. (dit alles omdat mijn nokken as versprongen is, en ik toch het blok open heb).
Maar de kop is niet helemaal mooi vlak, dit komt doordat de pakking een afdruk in de cilinderkop heeft gemaakt(half rondje). is dit erg? en wat moet ik er dan aan doen?

daarnaast wil ik voorkomen dat de nokkenas ketting weer verspringt. moet ik daarvoor perse de oplossing gebruiken die in de 'how to' staat, of heeft iemand misschien een ander idee. gezien ik geen kolom-boor enz. bij huis heb.

laatste vraag. bij het timen van de nokkenas draai je de doppen uit de linker carter helft van de motor. (het kijk gaatje en het gat waar je het vliegwiel kunt draaien). uit deze gaten loopt olie wanneer deze dopjes er af zijn. is dat normaal dat daar olie bij zit?

alvast bedankt voor de antwoorden!!
 
Ja is normaal dat daar olie zit, alleen er hoort niet zo veel te zitten. Wss zit het plunjertje in je oliepomp vast.

je nokkenasketting verspringt niet zomaar. dan is je kettingspanner al kapot. Die mod is alleen maar als backup. Ik heb die trouwens ook gedaan toen zonder kolomboor.
 
bedankt voor je reactie.

Is er een makkelijke manier om te controleren of het plunjertje vast zit? of moet dan het complete blok open?
 
ben er achter gekomen dat mijn nokkenas ketting waarschijnlijk versleten is, dus wil deze vervangen. heeft iemand hier ervaring mee, hoe je dit aan moet pakken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan