Honda NX 500

Vandaag de Honda NX 500 & Trans Alp gereden.

20240216_154153.jpg
 
Vind het een mooie motorfiets, vooral in het wit! Ik rij zelf nu een Transalp700. Thuis hebben wij ook een cb500 uit 2002, als ik daar op rij dan krijg ik ook een glimlach! Soms denk ik dat ik over een paar jaar ook een NX500 ga kopen, echt, looks en handelbaarheid vind ik erg belangrijk maar ook wel het brandstofverbruik.... en laag gewicht.
Ik heb al een keer lang proefgereden op de nwe Transalp750, vond het verschil minder groot dan het verschil tussen mijn oude xrv750 en de Transalp700.
 
Vind het een mooie motorfiets, vooral in het wit! Ik rij zelf nu een Transalp700. Thuis hebben wij ook een cb500 uit 2002, als ik daar op rij dan krijg ik ook een glimlach! Soms denk ik dat ik over een paar jaar ook een NX500 ga kopen, echt, looks en handelbaarheid vind ik erg belangrijk maar ook wel het brandstofverbruik.... en laag gewicht.
Ik heb al een keer lang proefgereden op de nwe Transalp750, vond het verschil minder groot dan het verschil tussen mijn oude xrv750 en de Transalp700.

Ik vindt de NX voelt aan als de 250 Rally, ik heb lang geleden ook de RD 07 Africa Twin gehad, en dan af en toe de CB 500X intensief gereden, model 2019, wat mij verraste is dat de NX veel rapper oppakt dan de Trans Alp, niet verwacht, en hij klinkt beter, nou ja ieder z'n ding, de beste motor bestaat niet, maar ik vindt deze NX wel erg fijn, en smoelt goed, zitpositie top, gewoon zoals het zijn moet, doet me beetje denken aan m'n Africa twin uit 94 maar lichter.
 
Nee sorry kan me niet bekoren, dan zou ik eerder de Transalp aanschaffen, mits ik met mijn pootjes bij grond kan _O-

Dat geeft toch niet👍
Gewoon mijn objectieve waarneming van twee motoren uit dezelfde stal.
De Trans Alp is wel hoger, en heeft een hoger zwaartepunt, gek genoeg kan ik op de NX 500 rechtop staan met gestrekte armen, en op de Trans Alp zit ik iets meer gedrongen, dus het stuur is lager, dat zijn al extra punten voor de NX 500, voor mij dan he😁
 
Vandaag ook maar eens de NX500 wezen bekijken. Alles na de voorzijde is de CB500X maar juiste de voorzijde is niet mijn ding. Er sto den 3 Transalps naast en vooral de antraciet uitvoering zou mijn keuze zijn als ik nu moest kopen. Gelukkig hoeft dat niet want ik heb net 4 maanden de CB500X :t:Y
 

Bijlagen

  • 20240217_133356.jpg
    20240217_133356.jpg
    561,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240217_133352.jpg
    20240217_133352.jpg
    490,1 KB · Weergaven: 0
Nog even kort flmpje uit Werner's mobieltje:

De NX deed mij vaag herrineren aan mijn Africa Twin uit de begin jaren 90, gewoon lekker simpel,een fijne zithouding voor off road tour, zo'n 17 inch achterwiel, dat uitlaatroffeltje vriendelijke motorkarkter van onderuit en dat hele lage zwaarte punt en eigengewicht, dus al met al zeer aangenaam verrast waar je het het minst verwacht eigenlijk in deze budget categorie.

 
Nog even kort flmpje uit Werner's mobieltje:

De NX deed mij vaag herrineren aan mijn Africa Twin uit de begin jaren 90, gewoon lekker simpel,een fijne zithouding voor off road tour, zo'n 17 inch achterwiel, dat uitlaatroffeltje vriendelijke motorkarkter van onderuit en dat hele lage zwaarte punt en eigengewicht, dus al met al zeer aangenaam verrast waar je het het minst verwacht eigenlijk in deze budget categorie.

Die oude African Twins waren echt hele stoere fietsen.
 
Nog even kort flmpje uit Werner's mobieltje:

De NX deed mij vaag herrineren aan mijn Africa Twin uit de begin jaren 90, gewoon lekker simpel,een fijne zithouding voor off road tour, zo'n 17 inch achterwiel, dat uitlaatroffeltje vriendelijke motorkarkter van onderuit en dat hele lage zwaarte punt en eigengewicht, dus al met al zeer aangenaam verrast waar je het het minst verwacht eigenlijk in deze budget categorie.

Oh oh, die is verkocht 😂👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan