Het motor spuiten/laten spuiten wie wat waar topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 jan 2004
246
0
Swifterbant
Ik heb hier op motorforum gezocht naar adressen van motorspuiterijen, maar ik heb niet zoveel kunnen vinden. Dus ik vond dat het tijd was om de gezamelijke ervaringen te delen. heb je je motor laten spuiten, heb je het zelf gedaan. Waar heb je je motor laten spuiten. laat hier adressen achter. geef tips, en laat je nieuw gespoten motor hier zien. :]
 
Ik zie hier heel veel reacties maar echt weinig nuttige richtprijzen voor het herspuiten van een motor.
Ik zelf heb een cbr die zou moeten herspoten worden. Ik ben wel uit belgië, dus als er iemand een goede (hobby) spuiter weet, had ik dat wel graag vernomen...

Ook eventueel een richtprijs. Het gaat dus om de kuipdelen en de tank, de kleuren zijn wit en rood. Kuipdelen zou ik zelf klaarzetten maar tank wellicht niet, er zit namelijk een flinke neep in die ik er netjes uit wil...

Hopelijk kan iemand me wat advies geven?
Als je mij ff foto's mailt kan ik je iig meer vertellen!!!!!!!!!! :Y
 
Dus hier zitten allemaal die mede-spuitlullen :+

Gaat niks boven kawa-groen

Canon_foto_s_023.jpg


Pimp_spullen_spuiten_008.jpg
 
tjah, polijsten heh
schuren...schuren...schuren..en nog eens schuren ;)
daarna ontvetten, poetsen, polijsten, poetsen, polijsten, ontvetten, poetsen....
en klaar is kees, of in dit geval Mariska *D
daarna ff langs de spuiter voor de finisching tuch
[http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZD7EP6LZ (afbeelding)]

Wat voor gereedschap heb je gebruikt? ik wil dit ook gaan doen namelijk.
 
Wie van jullie weet hoeveel graden ongeveer een uitlaatsysteem (bochten) wordt?

dit omdat mijn bochten werk er niet meet uitziet en hem wil laten spuiten.

maar mijn spuiter wil weten hoe warm/heet het word ivm de keuze (grond)verf
 
Wie van jullie weet hoeveel graden ongeveer een uitlaatsysteem (bochten) wordt?

dit omdat mijn bochten werk er niet meet uitziet en hem wil laten spuiten.

maar mijn spuiter wil weten hoe warm/heet het word ivm de keuze (grond)verf

In ieder geval te warm voor grondlak/primer. Gewoon hittebestendige lak ( spuitbus)direkt na goed schuren of, nog beter, glasparel stralen.
 
Ik wil al een poosje mijn motorblokdelen laten stralen/spuiten. Maar ik heb veel moeite om deze delen naar een "gewone" straler te brengen. Ik heb het idee dat veel bedrijven het "gevoel" om deze delen te stralen missen. Vandaar dat ik het steeds uitstel.

Het gaat om blokdelen van een XT550. De lagers zijn er al uit. Maar de zittingen moeten wel beschermd worden. Verder de cilinder en -kop en deksel.
Daarna zijdeglans zwart spuiten.

Verder moet mijn tank nog geschuurd/gespoten worden en worden voorzien van stikkers.

Is er iemand die weet waar ik dit alles kan laten uitvoeren?
(Liefst niet al te ver van west-brabant)

alvast bedankt,
Bert
 
Ik wil al een poosje mijn motorblokdelen laten stralen/spuiten. Maar ik heb veel moeite om deze delen naar een "gewone" straler te brengen. Ik heb het idee dat veel bedrijven het "gevoel" om deze delen te stralen missen. Vandaar dat ik het steeds uitstel.

Het gaat om blokdelen van een XT550. De lagers zijn er al uit. Maar de zittingen moeten wel beschermd worden. Verder de cilinder en -kop en deksel.
Daarna zijdeglans zwart spuiten.

Verder moet mijn tank nog geschuurd/gespoten worden en worden voorzien van stikkers.

Is er iemand die weet waar ik dit alles kan laten uitvoeren?
(Liefst niet al te ver van west-brabant)

alvast bedankt,
Bert

Het kunnen is geen enkel probleem. Alleen ik zit en niet dicht bij west-brabant en het ontbreekt de eerste maand aan tijd.
Dat blok is overigens wel zo ongeveer het minst moeilijke klusje . Als je hier al problemen mee hebt om een geschikt adres te vinden....wat moet er dan van de tank terecht komen??
 
ik kan misschien wel wat voor je doen. ik heb ook al eens een blok van m'n brik laten parelstralen bij een maatje van me. ik kan vragen of hij er tijd/zin in heeft.
verder een tankje spuiten is ook geen probleem, alleen ontbreekt het mij ook aan tijd..
 
@vampire: Tankje is niet het probleem. In het blok zitten een aantal lagerschalen en huis van oliepompje. Deze mogen niet meegestraald worden, dus daarom heb ik wat moeite om het naar een bedrijf te brengen die alleen gewend zijn aan tuinhekjes of id. (of zie ik dit allemaal te somber in?)

@SprayMarcel?: als je zou willen doen, graag! tnx. Tankje heeft geen haast. Als die in maart gespoten is, ben ik al blij.
 
he he eindelijk iemand die verstandige taal spreekt...en zo heeft ieder lakmerk wel eens wat.

zo zielig om te roepen dat het enige product waar je mee kan werken HET beste is....

glaso heeft goeie spullen zo heeft standox dat ook en de beer ook.....slechte verf bestaat niet meer(op sikkens na dan)....

@ rene, jep!! sinds gistermiddag staat ie in m'n schuur en binnenkort in de huiskamer :9
 
he he eindelijk iemand die verstandige taal spreekt...en zo heeft ieder lakmerk wel eens wat.

zo zielig om te roepen dat het enige product waar je mee kan werken HET beste is....

glaso heeft goeie spullen zo heeft standox dat ook en de beer ook.....slechte verf bestaat niet meer(op sikkens na dan)....

@ rene, jep!! sinds gistermiddag staat ie in m'n schuur en binnenkort in de huiskamer :9
Ik zeg niet dat het het beste produck is,maar als je goed gelezen had had je gezien dat er super product staat O-)

En dat vind ik nog steeds heb met heel wat lakmerken gespoten,maar persoonlijk vind ik glasurit gewoon super!!!!

Tuurlijk zijn er ook andere lakmerken die goed zijn....

Persoonlijk vind ik niet dat je de beer lak met glasurit of standox/r-m/ kunt vergelijken,maar das mijn mening!!!! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan