Het motor spuiten/laten spuiten wie wat waar topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 jan 2004
246
0
Swifterbant
Ik heb hier op motorforum gezocht naar adressen van motorspuiterijen, maar ik heb niet zoveel kunnen vinden. Dus ik vond dat het tijd was om de gezamelijke ervaringen te delen. heb je je motor laten spuiten, heb je het zelf gedaan. Waar heb je je motor laten spuiten. laat hier adressen achter. geef tips, en laat je nieuw gespoten motor hier zien. :]
 
Ik wil mijn motor matzwart laten maken maar lees verschillende mogelijkheden hiervoor; matzwarte lak of zwarte lak met een matte transparante laag. (ook dingen als schoolbordverf e.d. maar daar denk ik niet aan)

Nu mijn probleem:

Ik wil een matzwarte kleur met daarbij strakke belijning (originele Honda-lijnen in andere kleurstelling) en (zelf ontworpen) stickers. Maar ja, die lijnen en stickers onder matte transparante lak vertroebelt die lijnen en stickers.

Nu hoop ik dat het volgende toch het gewenste resultaat oplevert, met de onderste laag beginnende:

Laag 1: zwarte lak
Laag 2: matte transparante lak
Laag 3: strakke lijnen (spuiten)
Laag 4: stickers
Laag 5: normale (gladde) transparante lak

Weten jullie of dit het gewenste resultaat op kan leveren (matzwart vergelijkbaar met dat van bv een Ducati Monster dark)?

Heb zelf nog nooit iets met spuiten gedaan vandaar dat ik het jullie even vraag...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:
Hallo!
Ik wil enkele kappen laten spuiten. Ik woon zelf in Arnhem. Weet iemand een bedrijf die niet al te duur is met spuiten? Het mag ook in bijv. velp of duiven zijn.

Ik had gehoord dat Wentink in Velp aan te raden is. Ik hoop dat iemand anders nog tips heeft.

Bedankt!
Frank
 
Ik heb vandaag de onderdelen van mijn broer gespoten :

Onderdelen_Pat_gespoten_006.jpg


Onderdelen_Pat_gespoten_007.jpg
 
Goedendag.

Ik wil gaarne advies over het spuiten van een rode Road-king Harley Davidson Classic naar een Anniversary uitvoering. Dit is een mooie uitvoering waarin het zilver een soort tin kleur heeft.
Zie foto.

Is dit mooi in metallic?
Waar kan ik terecht?
Kan ik gewoon mijn motor langsbrengen of moet ik alles demonteren?
Hoeveel werk is dit laatste voor het achterspatbord?
En de moeilijkste vraag wat gaat dit kosten? Natuurlijk is kwaliteit en materiaal veel belangrijker dan de prijs. Maar ik zoek een goede "Value for money".


MHRG66.jpg
 
Goedendag.

Ik wil gaarne advies over het spuiten van een rode Road-king Harley Davidson Classic naar een Anniversary uitvoering. Dit is een mooie uitvoering waarin het zilver een soort tin kleur heeft.
Zie foto.

Is dit mooi in metallic?
Waar kan ik terecht?
Kan ik gewoon mijn motor langsbrengen of moet ik alles demonteren?
Hoeveel werk is dit laatste voor het achterspatbord?
En de moeilijkste vraag wat gaat dit kosten? Natuurlijk is kwaliteit en materiaal veel belangrijker dan de prijs. Maar ik zoek een goede "Value for money".


[http://www.harley-davidsonrotterdam.nl/gebruikt/MHRG66.jpg (afbeelding)]


Voor de Anniversary uitvoering heeft Harley een chroomlook zilver gebruikt in combinatie met zwart en gedrukte transfers met harley-davidson tekst daartussen. Dit zilver is geen gewone Aluminium zilver of grijs metallic, maar een gecoate kleur.( net als chroomlook op autovelgen). Het spuiten van zo'n set, 2 spatborden, tank en 2 zijdeksels, kost rond de 900,- Euro. Alleen de transfers zoals op de Anniversary zijn voor zover ik weet niet leverbaar. Je zal in dit geval een pinstripe als afscheiding tussen de 2 kleuren kunnen overwegen. De/montage kun je het beste zelf doen of je dealer laten doen . De meeste (motor)spuiters zitten daar niet op te wachten. Je merkt terecht op dat de zilver kleur zo mooi is. Dit effekt bereik je dan ook niet met een gewone metallic.
Dit is iig geen klus voor een doorsnee autospuiter.
 
Mensen stuur aub geen mailtjes meer of ik voor € 400 of minder een hele motor klaar maak en spuit in de gewenste kleur !!!
Voordat geld denk ik er nog niet eens aan :W

Het is veel werk en goed materiaal is duur !!!
Kwaliteit kost eenmaal geld.

Misschien dat een andere spuiter zo gek is om het voor zo'n bedrag te doen maar ik in ieder geval niet.

Denk eraan..........goedkoop is duurkoop !
 
Mensen stuur aub geen mailtjes meer of ik voor € 400 of minder een hele motor klaar maak en spuit in de gewenste kleur !!!
Voordat geld denk ik er nog niet eens aan :W

Het is veel werk en goed materiaal is duur !!!
Kwaliteit kost eenmaal geld.

Misschien dat een andere spuiter zo gek is om het voor zo'n bedrag te doen maar ik in ieder geval niet.

Denk eraan..........goedkoop is duurkoop !
Ik sluit me helemaal bij je aan froggy,in de voorbewerking gaat een hele hoop tijd in zitten en een goede lak kost gewoon geld :Y

Dus ik ben ook niet zo gek om het voor dat geld te doen!!!!!!
 
Mensen stuur aub geen mailtjes meer of ik voor € 400 of minder een hele motor klaar maak en spuit in de gewenste kleur !!!
Voordat geld denk ik er nog niet eens aan :W

Het is veel werk en goed materiaal is duur !!!
Kwaliteit kost eenmaal geld.

Misschien dat een andere spuiter zo gek is om het voor zo'n bedrag te doen maar ik in ieder geval niet.

Denk eraan..........goedkoop is duurkoop !

Idd! en reken de cabine huur er nog eens bij en dan de uurtjes die je erin stopt......

voor de kat z'n k*t werken kan altijd nog, ik wilde het voorheen nog wel eens doen, maar of je het nu voor 350 of voor 600 euro doet als.het niet goed is zeiken doen ze toch wel.

En karweien aan nemen voor minder en dan hoeft 't nie zo netjes daar begin ik niet aan.
 
altijd leuk om elkaars spuitwerk te zien :Y

ziet er goed uit iig! :Y

heb pas m'n eigen kont gespoten van de duc...

ziet er lekker teun de beun uit zo in de schuur, maarja als het resultaat maar goed is hé ;)



 
altijd leuk om elkaars spuitwerk te zien :Y

ziet er goed uit iig! :Y

heb pas m'n eigen kont gespoten van de duc...

ziet er lekker teun de beun uit zo in de schuur, maarja als het resultaat maar goed is hé ;)

[~[url="http://img378.imageshack.us/img378/3937/s0302bb3.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://img378.imageshack.us/img378/1950/s0302yq4.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://img123.imageshack.us/img123/6349/s0303lj0.jpg"]afbeelding~][/URL]

Foto's zijn een beetje matig maar het zitje ziet er strak uit
Heb je zin in een klusje (monster spuiten)
 
altijd leuk om elkaars spuitwerk te zien :Y

ziet er goed uit iig! :Y

heb pas m'n eigen kont gespoten van de duc...

ziet er lekker teun de beun uit zo in de schuur, maarja als het resultaat maar goed is hé ;)

[~[url="http://img378.imageshack.us/img378/3937/s0302bb3.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://img378.imageshack.us/img378/1950/s0302yq4.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://img123.imageshack.us/img123/6349/s0303lj0.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ziet er leuk uit.

Is veel afplakwerk geweest of niet :?
Heb je eerst wit gespoten en toen afgeplakt en daarna rood en het groene gespoten, of hoe ben je te werk gegaan :?

PS mag je niet op het werk spuiten omdat je het thuis hebt gespoten :?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit.

Is veel afplakwerk geweest of niet :?
Heb je eerst wit gespoten en toen afgeplakt en daarna rood en het groene gespoten, of hoe ben je te werk gegaan :?

PS mag je niet op het werk spuiten omdat je het thuis hebt gespoten :?

dank je!

Was idd veel werk, ik heb eerst alles roodgespoten, toen alles afgeplakt en het witte gespoten en toen het groene biesje.
ben een avondje aan't plakken geweest en een middagje aan't spuiten B|

Ik mag idd helaas niet op m'n werk beunen, ze hebben er op z'n zachtst gezegd een hekel aan....
Ik huurde voorheen altijd een cabine, maar dat bedrijfje is niet meer '(

Dus heb thuis maar een 'cabine' gemaakt, werkt ook goed, alleen is niet zo groot :N
 
Beste spuiters,
Ik heb een klein venijnig deukje in de groene tank van mn zx7R. Lak gebarsten en natuurlijk roestvorming.
Wie kan en wil dit voor me repareren en overspuiten? Of wie weet er een betaalbaar adres.
Ik wil wel heel graag de Ninja stickers er terug op.
Alvast bedankt voor de reacties!!
 
Beste spuiters,
Ik heb een klein venijnig deukje in de groene tank van mn zx7R. Lak gebarsten en natuurlijk roestvorming.
Wie kan en wil dit voor me repareren en overspuiten? Of wie weet er een betaalbaar adres.
Ik wil wel heel graag de Ninja stickers er terug op.
Alvast bedankt voor de reacties!!
Maak er ff een foto van en mail het me even!!!!!! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan