Uit de oude doos..

Ik zat zelf ook nog eens op m'n gemak die fiets te bekijken maar als je nagaat dat die plaat bijna 30 jaar oud is, is er wezenlijk toch niet zo heel veel veranderd. Ze zijn natuurlijk stukken sneller geworden etc. maar toch...

Als je die achtervork bekijkt en vergelijkt met de nieuwe R1, de vorm van de kuip, spaakwielen, dubbele schijven en het zitje. Dan valt het allemaal nog wel mee en....dat fietsje op de foto wilde ook prima van z'n plek al is ie zo oud.

Kijk je naar de coureur en z'n kleding en z'n helm zou je ook niet zeggen dat het zo lang geleden is. Zo spraakmakend zijn de verschillen niet als sommigen ons willen doen geloven *D

Wat eigenlijk het meeste is veranderd zijn de omstandigheden voor de coureurs en technici. Hier zie je ze nog bezig op het gras voor een fraaie bungalowtent van een paar tientjes. Nu zijn het fantastische motorhomes en complete mobiele laboratoria/ werkplaatsen
 
Laatst bewerkt:
Ik zat zelf ook nog eens op m'n gemak die fiets te bekijken maar als je nagaat dat die plaat bijna 30 jaar oud is, is er wezenlijk toch niet zo heel veel veranderd. Ze zijn natuurlijk stukken sneller geworden etc. maar toch...

Als je die achtervork bekijkt en vergelijkt met de nieuwe R1, de vorm van de kuip, spaakwielen, dubbele schijven en het zitje. Dan valt het allemaal nog wel mee en....dat fietsje op de foto wilde ook prima van z'n plek al is ie zo oud.

Kijk je naar de coureur en z'n kleding en z'n helm zou je ook niet zeggen dat het zo lang geleden is. Zo spraakmakend zijn de verschillen niet als sommigen ons willen doen geloven *D

Wat eigenlijk het meeste is veranderd zijn de omstandigheden voor de coureurs en technici. Hier zie je ze nog bezig op het gras voor een fraaie bungalowtent van een paar tientjes. Nu zijn het fantastische motorhomes en complete mobiele laboratoria/ werkplaatsen

Ja, dat klopt.
Maar wat ook heel veel veranderd is zijn de circuits en de veiligheid natuurlijk.
Toedertijd waren het meer stratencircuits als professionele circuits.
Hoe gevaarlijk was het niet op bv. Imatra, Francorchamps, Salzburgring en dan wat te denken van de locale stratencircuits met hun strobalen voor de lantaarnpalen en bomen!!! |(
Dan hebben ze het tegenwoordig goed, de heren coureurs.
Lees het boek van Jon Ekerold maar eens (the privateer).
Heel interessant om te lezen, die goede oude tijd.
Maar wel heel, heel, heel erg gevaarlijk.
Dat zie ik nu alleen nog maar meer in als destijds.
Ik neem nu nog steeds mijn pet af voor alle coureurs uit die tijd.
Die hadden mijns inziens heel veel lef om zo hard in die omstandigheden te racen.
De foto's die je van Cecotto hebt zijn overigens van de F-750 in Assen uit het jaar 1979, heel leuk.
Ik zal kijken of ik ze ga gebruiken voor de site maar ik denk van wel.

John
 
weg oma , alles is oud in deze topic .

damn ik heb dit allemal mee mogen maken weekend na weekend , seizoen in seizoen uit , verdomme wat heb ik een mooie tijd gehad , jammer dat het toen niet zo tot me doordrong
 
tt-73.jpg


onbegrijpelijk
 
Er werd in dit topic al gesproken over de valpartij van Johnny Cecotto tijdens de F-750 race op Assen in 1976.
Voor degenen die er nog nooit van hebben gehoord laat staan iets van hebben gezien (én voor alle liefhebbers) hier een foto van deze val |(
(Afbeelding)
De allereerste keer dat ik naar een motorrace ging, de allereerste ronde, ik zat op de tribune en het gebeurde vlak voor mijn neus. Wil Hartog reed nog tegen die brandende tank op en blesseerde zijn voet (als ik mijn goed herinner). Ik zat daar met mijn vader's filmcamera (pre-video tijdperk). Elke keer als "Den Boet" langskwam haalde ik de trekker over... Mijn familie heeft later braaf zitten kijken hoe van Dulmen tachtigduizen-keer hetzelfde bochtje nam :Z . Dat is nou met recht een "amateur filmer".
Ik heb trouwens nooit echt geluk gehad in Assen. Toen Wil en Jack de TT wonnen was ik op vakantie en toen Boet 'm bijna won zat ik er.... maar droogde de baan op een paar ronden voor het einde en wist Luchinelli 'm in te halen. Eeuwig zonde!
 
De allereerste keer dat ik naar een motorrace ging, de allereerste ronde, ik zat op de tribune en het gebeurde vlak voor mijn neus. Wil Hartog reed nog tegen die brandende tank op en blesseerde zijn voet (als ik mijn goed herinner). Ik zat daar met mijn vader's filmcamera (pre-video tijdperk). Elke keer als "Den Boet" langskwam haalde ik de trekker over... Mijn familie heeft later braaf zitten kijken hoe van Dulmen tachtigduizen-keer hetzelfde bochtje nam :Z . Dat is nou met recht een "amateur filmer".
Ik heb trouwens nooit echt geluk gehad in Assen. Toen Wil en Jack de TT wonnen was ik op vakantie en toen Boet 'm bijna won zat ik er.... maar droogde de baan op een paar ronden voor het einde en wist Luchinelli 'm in te halen. Eeuwig zonde!
Den Boet was afgelopen zaterdag zoals gewoonlijk ook weer op Assen om voor iedere race een rondje te rijden op een BMW samen met Marcel Ankoné. Toen ze hem vroegen wat hij er van vond om zo over het circuit te rijden zei hij: "Er is geen flikker aan want ik mag helemaal niets doen als gewoon rondrijden". Was weer lachen met Boetje.
 
Ik kan me nog de stiekume peeks door de naden in de teneten van de teams van ballington en roberts herinneren .
telkens weer moesten de monteurs dat ventje wegjagen en terug naar pa en ma `s caravan terug brengen
 
;)


POS RIDER COUNTRY BIKE POINTS
1 ROBERTS, Kenny USA Yamaha 110
2 SHEENE, Barry GBR Suzuki 100
3 CECOTTO, Johnny VEN Yamaha 66
4 HARTOG, Wil NED Suzuki 65
5 KATAYAMA, Takazumi JPN Yamaha 53
6 HENNEN, Pat USA Suzuki 51
7 BAKER, Steve CAN Suzuki 42 :)
8 LANSIVUORI, Tevo FIN Suzuki 39
9 LUCCHINELLI, Marco ITA Suzuki 30
10 ROUGERIE, Michel FRA Suzuki 23
11 FERRARI, Virginio ITA Suzuki 22
12 PARRISH, Steve GBR Suzuki 20
13 VAN DULMEN, Boet NED Suzuki 15
14 MANSHIP, Steve GBR Suzuki 12
15 ESTROSI, Christian FRA Suzuki 11
16 ROSSI, Graziano ITA Suzuki 7
17 NEWBOLD, John GBR Suzuki 7
18 PIETRI, Roberto VEN Yamaha 6
19 ROLANDO, Gianni ITA Suzuki 6
20 VOGT, Gerhardt GER Yamaha 5
21 COULON, Philippe SUI Suzuki 5
22 BECHERONI, Leandro ITA Suzuki 4
23 GEORGE, Alex GBR Suzuki 4
23 STEINER, Jurgen GER Suzuki 4
25 ORBAN, Jean Philippe BEL Suzuki 3
26 HERRON, Tom IRL Suzuki 2
26 BONERA, Gianfranco ITA Suzuki 2
26 PERUGINI, Carlo ITA Suzuki 2
29 KNEUBÜHLER, Bruno SUI Suzuki 2
30 IRELAND, Dennis NZE Suzuki 1
30 BLAKE, Kenny AUS Yamaha 1


--------------------------------------------------------------------------------
<< Archive | << Grand Prix

Copyright © 2002 Dorna Sports, S.L. All rights reserved. Do not copy or redistribute in any form. - Terms of use. Contact Us FAQ
 
Surf ik nog even door die mooie links die hierboven staan, zie ik deze foto: http://xjr1300.ifrance.com/xjr1300/SHEENE/Sheene78Baker.jpg

Kan iemand mij dit uitleggen? Is dit Steve Baker? Aan zijn hoofd door de helm te zien wel, maar hij heeft toch nooit voor het italiaanse suzuki team gereden? Hij ging toch altijd rond op een yamaha met startnummer 32?

Dat is inderdaad Steve Baker.....
Hij zat samen met Johnny Cecotto (en Agostini) in het Yamaha team in 1977.
Steve kreeg (na dat toch niet onfortuinlijke 1977 seizoen) bij het Yamaha fabrieksteam geen nieuw kontrakt meer (om onduidelijke redenen) en reed daarom in 1978 op Suzuki in de 500cc. In de 750 reed hij nog wel met Yamaha in 1978.
 
12 PARRISH, Steve GBR Suzuki

werdt tijdens het opkomen van de skateboard hype gesponsord door het engelse skateboardmerk Makaha :-)

jaren later heb ik hem op crystal palace weer ontmoet toen hij inmiddels net asl die bennie van abba aan het truckracen was

parrishs02.jpg



jamer dat de foto zo vaag is :-(
 
Laatst bewerkt:
FF voor de insiders MARCEL ANKONE is dat famillie van die snelle schaatster>?
Dank u alvast
Jeroen
Den Boet was afgelopen zaterdag zoals gewoonlijk ook weer op Assen om voor iedere race een rondje te rijden op een BMW samen met Marcel Ankoné. Toen ze hem vroegen wat hij er van vond om zo over het circuit te rijden zei hij: "Er is geen flikker aan want ik mag helemaal niets doen als gewoon rondrijden". Was weer lachen met Boetje.
 
M'n ouders hebben het nog regelmatig over het ongeluk van Uncini tijdens de TT in Assen, ter hoogte van de Vennen, waarbij deze in coma terecht kwam.

Is daar ook informatie van op internet? Heb d'r nooit beelden/foto's oid van gezien...
 
M'n ouders hebben het nog regelmatig over het ongeluk van Uncini tijdens de TT in Assen, ter hoogte van de Vennen, waarbij deze in coma terecht kwam.

Is daar ook informatie van op internet? Heb d'r nooit beelden/foto's oid van gezien...
Vennen?

Uncine maakte een highsider bij het uitkomen van de bedeldijk.
 
Ja, dat ongeluk herinner ik me nog goed.
Uncini wilde na zijn val van de baan afkomen en werd door Wayne Gardner geraakt waarbij zelfs zijn helm van zijn hoofd vloog en bleef toen bewegingsloos liggen op de weg '(
Ik heb de beelden wel een aantal keren gezien.
Dat ongeluk was in 1983.
Ik weet niet of ik dat zelf nog ergens op een band heb staan.
Zal eens een keer kijken.......
John
 
Ik weet wel da mijn vader op die post stond waar het ongeval gebeurde hij heeft alleen de beelden nog in zn hoofd :r
 
Laatst bewerkt:
he! j cecotto wist je datje in die tijd dat cecotto reed ook een replica helm van hem kon kopen heb hem jaren opgehad hij sloot voor geen meter maar was zo mooi in die tijd met die 2 scherpe punten.wisten jullie wel dat die freddy spencer in 3 klasses uitkwam dat hij een wed strijd had gereden even pause en dan weer op een andere motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan