Topic over Barry Sheene

Bazzer

MF veteraan
26 jan 2003
1.125
1
Hoogkarspel
Hierbij wil ik graag een topic starten over Barry Sheene, een van de grootste coureurs die er is geweest.

Alles is welkom.

Teven wil ik jullie mededelen dat ik een Barry Sheene museum wil starten, ik heb een ander huis gekocht met een hele grote schuur en op de zolder wil ik een soort museum starten dat voor iedereen toegankelijk is.

Is er iemand die nog Barry Sheene spullen heeft en deze wel kwijt wil al is het tegen betaling, dan hoor ik dat graag.

Alles is welkom, help mee om deze grote man te herdenken...............
 
Laatst bewerkt:
Een Barry Sheene museum lijkt me mooi man. Ik heb niks van Sheene maar vond het een mega sympathieke man. Dat is nu in deze tijd totaal anders en is geen vergelijk. Ik ben zelf een echte fan van Wil Hartog. Ooit hebben Barry en Wil in het zelfde Suzuki team gereden. Ook hebben ze menig duel uitgevochten. Ik vind deze tijd de mooiste tijd van de motorsport. Misschien is het een plan om contact op te nemen met de mensen van het Wil Hartog museum. Deze mensen hebben misschien nog wel wat over Barry Sheene. Als je wilt kan ik je het adres wel doen van deze mensen. Maar dat doe ik dan wel via de mail. Als het museum over Barry sheene er is kom ik zeker een keer kijken. Ik volg je topic en succes ermee.
 
Wil Hartog die ken ik goed, ik heb ook geracet vandaar dat ik hem ken en ook nog wel eens spreek.

Maar van Sheene is alles welkom, foto,s, posters noem maar op

Zet ook maar veel foto,s en stukjes op dit topic.

Het zal geen groot museum worden, meer een grote verzameling om te bekijken, ik hoop op wat speciale dingen, en misschien kan ik zijn vrouw benaderen in Australie, ik zal eens proberen uit te vinden waar ze woont.
 
Goed plan :} :}
Sheene is ook een van die helden uit die goede oude tijd . Hij was ook een van de smaakmakers tijdens de Centennial totdat jammer genoeg zijn Suzuki ermee ophield , maar desondanks weer bij Hartog op de schouders !
full

(edit) vond deze foto in een doos . De foto is genomen vlak voordat de motor uitviel
 
Laatst bewerkt:
Eerst maar eens een linkje,....dan weet iedereen wie hij is. ;)

http://www.jumpingjack.nl/Barry Sheene.htm
En een avatar.
Ben hem eens voorafgaand aan de TT, op vrijdagavond in de stad ergens in een winkelstraatje, tegen het lijf gelopen. Toen gebeurde dat nog.. 8-) Je kunt je niet voorstellen dat dat vandaag de dag gebeurd met b.v. een Rossi.
Een museum, prima initiatief!
 
Laatst bewerkt:
Beste Bazzer, geweldig initiatief. Weet niet waar je woont maar kom beslist in de museum kijken. Vorig jaar was er tijdens de Landelijke motordag in een pitbox ook een kleine uitstalling van Barry Sheene attributen. Mocht je interesse hebben wil ik wel een poging wagen om te achterhalen wie het was. groet The Body
 
Hier een plaatje van mijn Sheene replica RG500

full


Voor meer plaatjes zie de laatste pagina van mijn website.

Deze heeft ook een tijdje in de pitbox gestaan bij de landelijke motordag

Minichamps is trouwens bezig om weer 2 modellen van RG500s uit te brengen van Barry Sheene naast het model dat vorig jaar is uitgebracht.
 
Laatst bewerkt:
Beste Bazzer, geweldig initiatief. Weet niet waar je woont maar kom beslist in de museum kijken. Vorig jaar was er tijdens de Landelijke motordag in een pitbox ook een kleine uitstalling van Barry Sheene attributen. Mocht je interesse hebben wil ik wel een poging wagen om te achterhalen wie het was. groet The Body

Graag alles wat ik aan de weet kom is meer dan welkom, ik zie het wel op de mail.
 
Johan de Vries uit Rolde is ook een groot Barry Sheene fan, hij heeft vorig jaar als enige Nederlander meegedaan met de Barry Sheene Memorial Motorcycle Challenge
 
Laatst bewerkt:
Hierbij wil ik graag een topic starten over Barry Sheene, een van de grootste coureurs die er is geweest.

Alles is welkom.

Teven wil ik jullie mededelen dat ik een Barry Sheene museum wil starten, ik heb een ander huis gekocht met een hele grote schuur en op de zolder wil ik een soort museum starten dat voor iedereen toegankelijk is.

Is er iemand die nog Barry Sheene spullen heeft en deze wel kwijt wil al is het tegen betaling, dan hoor ik dat graag.

Alles is welkom, help mee om deze grote man te herdenken...............
Er was laatst een documentaire over Sheene op MotorsTV
 
Barry Sheene is ook degene geweest die Chris Vermeulen tot racen heeft aangezet. Vandaar dat Vermeulen ook altijd een 7 in zn startnummer heeft. 2003 wereldkampioen supersport met nr 7, vorig jaar motogp bij suzuki nr 71 en t jaar ervoor nr 77 in t WSB
 
Terug
Bovenaan Onderaan