Catalunya GP topic

Wie wint de MotoGP race?

  • Ducati

    Stemmen: 2 11,8%
  • Yamaha

    Stemmen: 2 11,8%
  • Honda

    Stemmen: 11 64,7%
  • KTM

    Stemmen: 1 5,9%
  • Suzuki

    Stemmen: 1 5,9%
  • Aprilia

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Ik denk, ik ga maar motogp kijken want f1 is tegenwoordig rete saai en de uitslag ligt van te voren toch al vast, al dan niet door de stewards een dikke fooi te geven voor het uitdelen van wat tijdstraffen...

Motogp ziet er inderdaad leuker uit, maar is het standaard dat so called favorieten elkaar eraf kegelen? _O-
Verder wel heel erg genoten van het gevecht om plek 2.. Jammer dat het maar een half uurtje duurt. Bij formule 1 heb je wel een goede voor beschouwing in nabeschouwing. Bij Euro ging het beeld gelijk op zwart nadat ze over de finish waren :?

Moet ook nog even zien waar het allemaal te zien is van rtl7 en ziggo geven niet zo veel op motoren lijkt het..
 
Oef, net de wedstrijd terug gekeken, had nog niets gehoord/gezien.
Jammer dat lorenzo de wedstrijd zo verpest, kansloze actie.
Ben overigens niet voor straffen, is gewoon een race incident.
 
@Maikel64 Je lijkt vrij cynisch te reageren maar of het nou aan de baan, de gretigheid of wat dan ook ligt laat ik in het midden, feit blijft dat Lorenzo de spanning van deze wedstrijd heeft verpest door zijn actie, als je een beetje objectief bent lijkt me dat niet zo moeilijk om te zien :?
 
@Maikel64 Je lijkt vrij cynisch te reageren maar of het nou aan de baan, de gretigheid of wat dan ook ligt laat ik in het midden, feit blijft dat Lorenzo de spanning van deze wedstrijd heeft verpest door zijn actie, als je een beetje objectief bent lijkt me dat niet zo moeilijk om te zien :?

Nou hij heeft wel een punt hoor. Ze moeten maar straffen gaan geven voor die kansloze schwalbes





















:+
 
Oef, net de wedstrijd terug gekeken, had nog niets gehoord/gezien.
Jammer dat lorenzo de wedstrijd zo verpest, kansloze actie.
Ben overigens niet voor straffen, is gewoon een race incident.
juist we moeten niet dezelfde kant uit alsF1 laat ze racen en het zelf uitzoeken uitzonderingen daargelaten zoals bv fenati die in de remhandle van een tegenstander knijpt hoe klote het ook is het is een raceincident in mijn ogen.in de F1 had rins een penalty gehad voor de actie op petrucci dat willen we toch ook niet .
 
ik vind een rijder moet zich aanpassen aan het circuit en niet andersom anders moeten ze de strubben ook ff weghalen.
Heb 1 keer gezeten bij de strubben met de TT echt een saaie trage bocht geworden sinds de vernieuwing van de baan. Daar rijden ze altijd treintje door heen... En met op het laatst een hairpin...
 

Op racesport spreken ze wijze woorden over de verhuftering en verrechtsing in de Nederlandse samenleving. Goed dat ze daar stelling tegen nemen. Dat doen ze wel vaker en ik hoop dat ze daarmee doorgaan.

Wat heb je gedaan, Tet? Racesport ligt eruit :)

Edit: Inmiddels is Racesport.nl weer toegankelijk en heb ik het artikel gelezen: Diep triest inderdaad. Gelukkig heb ik bewust geen verdere sociale media accounts en lees ik die onzin verder niet. Maar het artikel lezende, dan vallen de reacties hier op MF (gelukkig) nog mee. Een goed artikel idd.
 
Laatst bewerkt:
Op racesport spreken ze wijze woorden over de verhuftering en verrechtsing in de Nederlandse samenleving. Goed dat ze daar stelling tegen nemen. Dat doen ze wel vaker en ik hoop dat ze daarmee doorgaan.
De moraalriddercolumns komen me vaak de strot uit, maar in dit geval geef ik ze groot gelijk. Mensen reageren echt zó primair.
 
@Maikel64 Je lijkt vrij cynisch te reageren maar of het nou aan de baan, de gretigheid of wat dan ook ligt laat ik in het midden, feit blijft dat Lorenzo de spanning van deze wedstrijd heeft verpest door zijn actie, als je een beetje objectief bent lijkt me dat niet zo moeilijk om te zien :?

Klopt helemaal. Echter reageren mensen net alsof Lorenzo volledig 100% bewust onderuit is gegaan om expres de wedstrijd te verpesten (of volgens het altijd mooie Facebook om te zorgen dat Marquez een grotere voorsprong krijgt of door team orders).

Een beetje over dramatisch. Ja zijn actie was ondoordacht helemaal zo vroeg in de wedstrijd, maar om nou net te doen alsof het opzet was gaat te ver.
 
Veel te overmoedig. Hij had de pace niet eens om voorin mee te rijden,ja en dan gaat het gauw mis. Het was zijn eigen fout,verloor gewoon zijn voorkant. Hij leek wel op een rooky die zijn eerste race reed.

Kom op man, dit soort reacties iets te vaak gelezen de afgelopen dagen..
Ja ik ben er ook niet blij mee en vind ik ook dat Lorenzo te laat was met remmen.. Maarrrr zullenw e even niet vergeten dat JL als 1 van de allersnelsten zn 1ste ronde kan rijden ? Hij zat natuurlijk niet voor niets zo ver voorin.. hij had gewoon een goeie start en pakte meteen een mooie lijn.
ronde 2 zou ik ook bij T10 aan de binnenkant gaan zitten en nog even proberen 1 of 2 plekken te pakken, daarbij leek het alsof bijv. Vinales ook al te laat was met remmen en misschien een Dovi iets vroeg..
Marquez haalt dovi in waardoor deze een andere lijn pakt, JL + MV komen hier te hard/snel op af en Jl remt hem dan onderuit tegen Dovi en Vinales aan waar rossi ook nog de dupe van word.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat Dovi het meest gestraft is, hij had aansluiting op MM kunnen houden terwijl JL samen met Vinales en Rossi zeer wijd zou zijn gegaan en dus de aansluiting verloren.

Qua straf vind ik wel dat Jl iets verdiend aangezien er voor andere aanrijdingen ook straffen zijn gegeven.
 
Kom op man, dit soort reacties iets te vaak gelezen de afgelopen dagen..
Ja ik ben er ook niet blij mee en vind ik ook dat Lorenzo te laat was met remmen.. Maarrrr zullenw e even niet vergeten dat JL als 1 van de allersnelsten zn 1ste ronde kan rijden ? Hij zat natuurlijk niet voor niets zo ver voorin.. hij had gewoon een goeie start en pakte meteen een mooie lijn.
ronde 2 zou ik ook bij T10 aan de binnenkant gaan zitten en nog even proberen 1 of 2 plekken te pakken, daarbij leek het alsof bijv. Vinales ook al te laat was met remmen en misschien een Dovi iets vroeg..
Marquez haalt dovi in waardoor deze een andere lijn pakt, JL + MV komen hier te hard/snel op af en Jl remt hem dan onderuit tegen Dovi en Vinales aan waar rossi ook nog de dupe van word.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat Dovi het meest gestraft is, hij had aansluiting op MM kunnen houden terwijl JL samen met Vinales en Rossi zeer wijd zou zijn gegaan en dus de aansluiting verloren.

Qua straf vind ik wel dat Jl iets verdiend aangezien er voor andere aanrijdingen ook straffen zijn gegeven.

Vind ik niet ...Dit was een race incident , als ik moch bepalen (voetbalterm) zou ik Vinales een kaart geven...als je iemand een kaart probeert aan te naaien kreeg je er van mij ook een , ik vind het al een vervelia maar met dit scoort hij helemaal niet.
 
Kom op man, dit soort reacties iets te vaak gelezen de afgelopen dagen..
Ja ik ben er ook niet blij mee en vind ik ook dat Lorenzo te laat was met remmen.. Maarrrr zullenw e even niet vergeten dat JL als 1 van de allersnelsten zn 1ste ronde kan rijden ? Hij zat natuurlijk niet voor niets zo ver voorin.. hij had gewoon een goeie start en pakte meteen een mooie lijn.
ronde 2 zou ik ook bij T10 aan de binnenkant gaan zitten en nog even proberen 1 of 2 plekken te pakken, daarbij leek het alsof bijv. Vinales ook al te laat was met remmen en misschien een Dovi iets vroeg..
Marquez haalt dovi in waardoor deze een andere lijn pakt, JL + MV komen hier te hard/snel op af en Jl remt hem dan onderuit tegen Dovi en Vinales aan waar rossi ook nog de dupe van word.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat Dovi het meest gestraft is, hij had aansluiting op MM kunnen houden terwijl JL samen met Vinales en Rossi zeer wijd zou zijn gegaan en dus de aansluiting verloren.

Qua straf vind ik wel dat Jl iets verdiend aangezien er voor andere aanrijdingen ook straffen zijn gegeven.

Je bent eerlijk 🤗 👍


Tuurlijk,laten we iedereen maar dikke straffen geven dat komt en de geloofwaardigheid en het spontane van het rijden in de motoGP wel ten goede🤔🤨
Net als de F1 ,werkt ook prima 💪
 
@Maikel64 Je lijkt vrij cynisch te reageren maar of het nou aan de baan, de gretigheid of wat dan ook ligt laat ik in het midden, feit blijft dat Lorenzo de spanning van deze wedstrijd heeft verpest door zijn actie, als je een beetje objectief bent lijkt me dat niet zo moeilijk om te zien :?

Ik had er een half snipperuur voor gevraagd en gekregen,maar dat was niet nodig:P ,dus gewoon op tijd gaan werken (ieder nadeel heeft zijn voordeel,nietwaar)
Als je een beetje realistisch bent,weet je dat het kan gebeuren .
 
Een wijs man zei ooit op Assen tegen ons: "Een bocht kan nog zo kut zijn, je moet er wel door heen!"

Nou....nee..... 🤔 ik reed er al niet graag,nu blijf ik er gewoon weg.😜
Met Spa,zolder,croix,2 x mettet en misschien nogmaals folembray in het verschiet hoef ik me niet te vervelen💪*O*
 
Nou....nee..... 🤔 ik reed er al niet graag,nu blijf ik er gewoon weg.😜
Met Spa,croix,2 x mettet en misschien nogmaals folembray in het verschiet hoef ik me niet te vervelen💪*O*

Die luxe heb jij dan weer. Lorenzo heeft die luxe niet :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan