Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
help
ik heb sinds een paar maanden een transalp uit 2000 een xl 650
ik was vandaag met mijn motor bezig en liet hem stationair draaien toen zag ik dat er wat olie op de grond viel ik gaan kijken en het kwam bij het olie filter vandaan wat kan dat nu zijn heeft iemand hier op het forum een antwoord op mijn vraag
 
Het beestje in Thailand!
IMG_3809-7001.jpg

deze week een nieuwe ketting+tandwielen geplaatst, het voorwiel dat ik in Iran heb gekocht en al die tijd mee heb gesleept blijkt uit thailand te komen....
 
Hier in Thailand vreselijk veel, hele gezinnen op een ding dat in Nederland een motorscooter zou heten :P

Verder.... tja als je eenmaal onderweg bent zie je op de andere baan heeeeeeel af en toe iets voorbijschieten dat de andere kant op gaat maar daar heb je ook niet zoveel aan als je allebei 120 kmpu rijdt.
Je plek in de verkeersstroom blijft toch redelijk hetzelfde dus je komt niet zoveel tegen.

De eerste en laatste Nederlandse motorrijder heb ik ontmoet in Capadocie (Turkije) in Iran heb ik nog een week of 2 opgetrokken met een Pools stel dat ook op de motor onderweg was.

Ik ga er niet vanuit dat ik in Laos MF stickers kan gaan spotten :)
 
Wij rijden samen. Mijn vrouw op een Transalp en ik op een Africa Twin.
Haar motor heb ik een wat vrouwvriendelijker uiterlijk gegeven *O*


full
 
Laatst bewerkt:
Hummer, je hebt wat ducttape op d'r zadel geplakt zodat ze wat zachter zit? :+


Binnenkort ga ik mijn Alpje ook een aanpakken. Hij is laatst omgedonderd tijdens de storm en het windscherm is kapot en wat krassen aan de linkervoorkap. Dus binnenkort gaat de zwarte spuitbus eroverheen. Moet alleen nog even kijken of het zadel dan ook goed zwart blijft, want zo'n blauw zadel ziet er dan niet uit natuurlijk.
Lekker verratten dat ding })
 
Hummer, je hebt wat ducttape op d'r zadel geplakt zodat ze wat zachter zit? :+


Binnenkort ga ik mijn Alpje ook een aanpakken. Hij is laatst omgedonderd tijdens de storm en het windscherm is kapot en wat krassen aan de linkervoorkap. Dus binnenkort gaat de zwarte spuitbus eroverheen. Moet alleen nog even kijken of het zadel dan ook goed zwart blijft, want zo'n blauw zadel ziet er dan niet uit natuurlijk.
Lekker verratten dat ding })
Heb laatst mijn alp ook toegetakeld :Y
voor:
Alpje_voor.jpg


na:
Alpje_na.jpg


inmiddels de hoezen van de voorvork af en een zwart zadel *D
 
Ik ben nog op zoek naar een goudkleurig goed achterwiel (PD06-Schijf-1992) voor mijn Alp. Moet er ook aan de binnenkant nog goed uit zien. Dus niet verweerd en/of gebroken spaken e.d.
 
weet iemand hoe je lekstroom meet want ik wordt er niet goed van om elke dag mijn accu op de lader te zetten ik heb voor de zekerheid al mijn handvat verwarming de zekering eruit gehaald
 
ff een multimeter tussen je kabel aan de accu en de accupool doen

dus: accupool aan draadje multimeter, andere draadje multimeter aan +kabel

dan mulitmeter op de Ampere stand zetten en met uitgeschakeld contact kijken hoeveel Ampere's er verdwijnen....

dan is het systematisch verwijderen van zekeringen cq kabels om te ontdekken waarmee de lekstroom verholpen is.

kan niet mis toch! ? :P

succes!
 
Omdat mijn velgen van de Alp niet zo heel erg mooi meer zijn heb ik eens gevraagd wat nieuwe velgen en spaken kosten. Hieronder de prijzen:

- Spaaksets RVS 77.10 euro per set
- Voorvelg 21×185 merk Excel goud kleur 159.58 euro
- Achtervelg 17-250 merk Excel goud kleur 148.80 euro
- Inspaken en richten 35 euro per wiel

Voorlopig zijn mijn wielen nog mooi genoeg _O-
 
ff een multimeter tussen je kabel aan de accu en de accupool doen

dus: accupool aan draadje multimeter, andere draadje multimeter aan +kabel

dan mulitmeter op de Ampere stand zetten en met uitgeschakeld contact kijken hoeveel Ampere's er verdwijnen....

dan is het systematisch verwijderen van zekeringen cq kabels om te ontdekken waarmee de lekstroom verholpen is.

kan niet mis toch! ? :P

succes!

:^
En dan wel ff opletten dat je je motor al dan niet per ongeluk start.
 
Kan je aan een blok nummer zien hoe oud het blok is?

Ik heb een transalp blok met code: RD01E- 2307642

RD01E? volgens Google zou dat een XL750VR blok zijn...

Maar misschien kun je het navragen bij de importeur...



Edit: correctie

XL750R is gemaakt tussen '83 en '86
 
Laatst bewerkt:
Ben momenteel bezig met het vervangen van de balhoofdlagers.
Weet iemand of het nodig/verstandig om de lagers in het vet te zetten?
De nieuwe lagers zijn wel wat vettig maar da's meer een soort olie.
 
RD01E? volgens Google zou dat een XL750VR blok zijn...

Maar misschien kun je het navragen bij de importeur...



Edit: correctie

XL750R is gemaakt tussen '83 en '86
Dat weet ik maar de xl750r is luchtgekoeld en heeft cardan.
Het zou een transalp blok moeten zijn, ik zal zo zelf wel even kijken naar het blok nummer.
Hij staat nu bij een kennis in de garage.
 
Zo, de nieuwe balhoofdlagers zitten erin en de Alp zit weer bijna in elkaar.
Alleen doet nu de snelheidsmeter het niet meer -O-
De kabel is goed en ik hoor ook iets draaien in de teller unit als ik een slinger aan het wiel geef. Maar er zit geen beweging in de naald...


Edit: Vals alarm, zonet ff een proefritje gemaakt, en de snelheidsmeter doet het gewoon, en ook niet geheel onbelangrijk, hij stuurt ook weer prima *O*

Morgen de kappen er weer op en hij is helemaal klaar voor dolfijneflipper d'r eerste ritje, woensdag a.s. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo, de nieuwe balhoofdlagers zitten erin en de Alp zit weer bijna in elkaar.
Alleen doet nu de snelheidsmeter het niet meer -O-
De kabel is goed en ik hoor ook iets draaien in de teller unit als ik een slinger aan het wiel geef. Maar er zit geen beweging in de naald...


Edit: Vals alarm, zonet ff een proefritje gemaakt, en de snelheidsmeter doet het gewoon, en ook niet geheel onbelangrijk, hij stuurt ook weer prima *O*

Morgen de kappen er weer op en hij is helemaal klaar voor dolfijneflipper d'r eerste ritje, woensdag a.s. ;)


Beetje late reactie (in het andere topic kun je lezen waarom)

maarre DF heeft dus haar rijbewijs *O* *O*

Gooi binnenkort even mijn bougiesleutel af O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan