Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste transalp rijders ;)

Ik ben stiekem aan het kijken naar een allroad en ik kom bijzonder veel ex-overheid transalps tegen. Weet iemand welk orgaan van de overheids ze door zijn gebruikt? (heb eens gehoord dat motoren bij de politie goed behandeld worden maar bij de marechaussee worden afgeraggeld)

Ik ben vooral aan het kijken naar een aantal moddelen uit 2001-2003, deze hebben echter wel de nodige kilometers op de teller, 60.000km's bijvoorbeeld. Hoe doen de alpjes het rond deze kilometerstand?

En dan de laatste vraag, hoe doen de alpjes het begrensd met een duo achterop? :)


Ik vind de 2001+ transalps in de witte overheidsuitvoering erg mooi om te zien, hopelijk kunnen jullie me enkele antwoorden geven ;)

Alvast heel erg bedankt! :}
 
Ik ben stiekem aan het kijken naar een allroad en ik kom bijzonder veel ex-overheid transalps tegen. Weet iemand welk orgaan van de overheids ze door zijn gebruikt? (heb eens gehoord dat motoren bij de politie goed behandeld worden maar bij de marechaussee worden afgeraggeld)

Die Transalps zijn vooral gebruikt door de politie in de steden. Dat betekent veel rijden met koude motor, vooral korte stukken en flink wat gerag, vol gas over stoepranden en dergelijke.

Aan de andere kant kan een Transalp ook heel veel hebben maar ik zou er niet snel eentje kopen die ex-politie is, tenzij de prijs echt heel gunstig is.
 
Beste transalp rijders ;)

Ik ben stiekem aan het kijken naar een allroad en ik kom bijzonder veel ex-overheid transalps tegen. Weet iemand welk orgaan van de overheids ze door zijn gebruikt? (heb eens gehoord dat motoren bij de politie goed behandeld worden maar bij de marechaussee worden afgeraggeld)

Ik ben vooral aan het kijken naar een aantal moddelen uit 2001-2003, deze hebben echter wel de nodige kilometers op de teller, 60.000km's bijvoorbeeld. Hoe doen de alpjes het rond deze kilometerstand?

En dan de laatste vraag, hoe doen de alpjes het begrensd met een duo achterop? :)


Ik vind de 2001+ transalps in de witte overheidsuitvoering erg mooi om te zien, hopelijk kunnen jullie me enkele antwoorden geven ;)

Alvast heel erg bedankt! :}


Alle politie en Kmar voertuigen hebben geen comfortabel leven. Dus je weet één ding zeker als het bij hen heel blijft is het goed. En.... de Alpjes blijven heel.
Nog iets om over na te denken is dat het niet uit maakt wat het onderhoud kost bij de overheid. Dat schiet er bij een particuliere fiets nog wel eens bij in.
Als je de mogelijkheid hebt voor een proefrit zou ik wel kijken naar olieverbruik, dat is de enige graatmeter over hoe de fiets gebruikt is.
Over de kilometers zou ik niet in zitten, ze draaien gemakkelijk meer dan een ton.
 
Bedankt voor de reacties, ik snap inderdaad dat ze een moeilijk leven hebben gehad. In de prijs scheelt het soms 1500-2000 tov "normale modellen"

Daar komt nog eens bovenop dat ik de witte kleur erg mooi vind. Goede tip van het oliegebruik en goed te horen dat ze veel kunnen lopen :)

Enig idee hoe ze het doen met een duo? (begrensd of niet begrensd, maakt even niet uit)
 
Bedankt voor de reacties, ik snap inderdaad dat ze een moeilijk leven hebben gehad. In de prijs scheelt het soms 1500-2000 tov "normale modellen"

Daar komt nog eens bovenop dat ik de witte kleur erg mooi vind. Goede tip van het oliegebruik en goed te horen dat ze veel kunnen lopen :)

Enig idee hoe ze het doen met een duo? (begrensd of niet begrensd, maakt even niet uit)

Kan ik je helaas een goed antwoord op geven. Nadat ik van mijn fiets was gereden moest ik 18 maanden revalideren en dus bij mijn vrouw achterop. Dus duizende kilometers afgelegd als duo.
Ik ben 177 lang en had genoeg beenruimt, zadel zit goed en de motor gaf geen krimp.
Ook het verbruik van zowel brandstof en olie nam niet noemenswaardig toe.
 
Enig idee hoe ze het doen met een duo? (begrensd of niet begrensd, maakt even niet uit)
Wij zijn met zijn tweetjes op een XL600V half Noorwegen doorgeweest in drie weken, met volle bepakking. Geen enkel probleem wanneer je de vering strak genoeg hebt gezet.
 
hallo hier een transalp rijder
ik heb een vraag ik heb een transalp xl 650 van het bouwjaar 2000 nu als ik richting aangeeft naar links of rechts reageeerd hij pas na +/- 15 sec dan ben ik de bocht al door weet iemand hier iets op
 
hallo hier een transalp rijder
ik heb een vraag ik heb een transalp xl 650 van het bouwjaar 2000 nu als ik richting aangeeft naar links of rechts reageeerd hij pas na +/- 15 sec dan ben ik de bocht al door weet iemand hier iets op

Heb ik ook gehad met mijn XL600, twee jaar geleden. Het gebeurde eigenlijk alleen als het erg koud en vochtig was, wat in mijn geval betekende 's winters op de terugweg naar huis op dagen zoals vandaag. Ik vermoeddde een contact probleem en heb de schakelaar rijkelijk schoongespoeld met WD40. Paar keer op en neer bewegen, weer WD40 erin spuiten zodat het er weer uit kwam lopen en dat meerdere keren herhaald (doekje eronder houden uiteraard).

De schakelaar gaat sinds die tijd ook weer aanmerkelijk soepeler en dus ook al twee jaar geen last meer van gehad.
 
Hi All,

Is een Transalp een beetje geschikt voor iemand van 1.85mtr met een gewicht van 100kg. Ik rij veel toerritten in binnen- en buitenland.

Of kan ik beter voor bijvoorbeeld een Varadero / Africa Twin kijken?
 
Hi All,

Is een Transalp een beetje geschikt voor iemand van 1.85mtr met een gewicht van 100kg. Ik rij veel toerritten in binnen- en buitenland.

Of kan ik beter voor bijvoorbeeld een Varadero / Africa Twin kijken?
Mijn vriend heeft op de Alp gereden voor ik mijn A had (en hij is toch ook een stukje langer dan ik), hij was er zo tevreden mee dat hij bijna zelf een Alp voor erbij had gekocht, maar je moet gewoon eens "passen" anders ;)
 
Laatst bewerkt:
Rustig hier.

Hoeveel rijden jullie met de alp alvoren hij op reserve gaat?

Ik heb voor de eerste keer getankt, na 189 km net 10 liter getankt.
 
+/- 250 km , dan op reserve en dan kan ik nog tot de 300 km doorrijden ( maar of de tank dan echt helemaal leeg is ? dat durf ik niet te zeggen )
Zelfde hier. Ik rijd 250/270 kilometer en kan dan nog tot 300/320 kilometer doorgaan.
 
Ik moet over het algemeen kort na de 200km toch al op reserve en tank over het algemeen dan ook zodra ik 200km heb gereden. Maar ik gebruik de Transalp eigenlijk alleen voor rijden in de stad dus dat zijn niet de zuinige kilometers. Als ik er eens een keer een tochtje mee maak valt het stukken zuinigere gebruik me wel altijd meteen op.
 
Hier nog een transalp rijder. Ik moet nog wat foto's maken, maar ik heb er 1 uit ,87. optisch zeer lelijk :) die kappen overleven 24 jaar minder goed dan de techniek :)

voor de vragen voor lange mensen: ik ben 1.95, en zit er prima op!
 
Hier nog een transalp rijder. Ik moet nog wat foto's maken, maar ik heb er 1 uit ,87. optisch zeer lelijk :) die kappen overleven 24 jaar minder goed dan de techniek :)

voor de vragen voor lange mensen: ik ben 1.95, en zit er prima op!


proficiat :) Heb met de mijne ondertussen 800 km gereden, en bevalt me prima :Y
 
hallo ik heb een probleempje met mijn transalp op mijn alp uit 2000 zit een startonderbreker nu is het bij mij het geval dat als ik de sleutel in het contact slot doe en ik wil starten dan blijft het lampje regelmatig branden van de startonderbreker weet iemand wat hier de oorzaak van is en wat kan je er aan doen
 
Hier nog een transalp rijder. Ik moet nog wat foto's maken, maar ik heb er 1 uit ,87. optisch zeer lelijk :) die kappen overleven 24 jaar minder goed dan de techniek :)

voor de vragen voor lange mensen: ik ben 1.95, en zit er prima op!

Wachtend op de foto's...
 
Beste mensen,

ik ben niet nieuw op het forum, maar wel nieuw in dit draadje. Ik heb al een aantal motoren versleten waaronder een Suzuki GS750, Yamaha XV920, Honda NTV Revere en BMW R850R. Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Honda Transalp van 2005, de XLV 650 V. Deze motor is geheel wit met alleen een Honda logo op de tank. Het bouwjaar is 2005 en de km stand is ± 61000 km. Ik heb de eigenaar nog niet gesproken, maar ik heb het gevoel dat dit een ex overheidsfiets is. Is er iemand die weet of dit type ook in de genoemde kleurstelling is geleverd aan het gewone motorvolk? Verder ben ik benieuwd naar de eventuele zwakke punten van deze motor.


groet,

Theo
 
Als ie helemaal wit is, is het waarschijnlijk een ex-overheid fiets.
Deze fiets hebben vaak flink op hun donder gekregen maar dan kan de Alp best aan. Onderhoud aan deze fietsen zit dan dus ook wel in orde.
Iig het balhoofdlager zou ik wat extra aandacht geven ;)
 
@gjvh
dank voor je reactie.

Wat mag zo'n fiets nog kosten? Voor deze wordt € 2900 gevraagd. Zijn er naast het balhoofdlager en olieverbruik nog meer specifieke aandachtspunten voor een TA?
 
Laatst bewerkt:
Wat mag zo'n fiets nog kosten? Voor deze wordt € 2900 gevraagd. Zijn er naast het balhoofdlager en olieverbruik nog meer specifieke aandachtspunten voor een TA?

De staat van de velgen. En eigenlijk zou je ze van binnen moeten bekijken door de banden eraf te halen.

Maar heel goed bij verschillende aansluitingen van de spaak op de velg wil ook al helpen. Als de motor veelvuldig met de hogedrukspuit is schoongemaakt is er veel vocht via die plekken de velgen in gekomen. En het is niet de beste kwaliteit staal dus het kan daar gaan roesten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan