Harley Davidson VRSCDX Nightrod Special

nu ik mijn gsx 1100 1981 aan het opwaarderen ben, ik ga er zelf terug me rijden, ondervind ik dat ondanks de qualitycontrol van HD => zie national geografic documentaire over de V ROD fabriek de afwerking van zo'n dure machine zielig, m'n night rod 2007 met 6000 km vertoond reeds bovenaan de vorkpoten blaasjes,lekt nochtans geen olie, van loskomende lak, al de bouten van het blok vertonen reeds sporen van oxydatie , slecht galva veronderstel ik , dat ze daar niet van de eerste keer inox bouten voor gebruiken, ik ga ze er wel door vervangen. Alleen gemaakt voor de sunshine state waarschijnlijk.
Slotsom de kwaliteit v/d materialen van m'n 27 oude suzi zijn stukken beter dan die van HD. :(

Lijkt me logisch.
 
ik heb een shovel(flh1340cc-1981) gehad....... |(
10 maanden volgehouwe.
gelukkig wilde iemand me er dolgraag vanaf helpen.
kon ik eindelijk BMW-rijder worden.

technische staat en uiterlijk vertoon van een shovel zal ik niks van zeggen , voor de rest
kun je em beter in een kast zetten met een dik slot en de sleutel weggooien.
er valt niet mee te rijden.
grondspeling is 0.
vermogen/gewicht is totaal uit z,n verband gerukt.
rijkwaliteit is 0
rijcomfort is dodelijk vermoeiend en na 10km ben je rijp voor revalidatie.

kortom , een miskoop als je geen zelfbevlekkende terras-poser bent. :X

[afbeelding]

Ze lekken niet... Ze markeren hun plek B|
Sommige motoren zijn nou eenmaal erg territoriaal...
 
Ze lekken niet... Ze markeren hun plek B|
Sommige motoren zijn nou eenmaal erg territoriaal...


dat is nog eens een verkoopsargument om een gedateerde motor te verkopen, zon shovel, tis mooi voor in de woonkamer maar om mee rond te rijden... erg defect gevoelig. tov mijn revo, die kan ik een dag tegen de rev limiter laten draaien zonder enig probleem. blijkbaar vinden sommige leden dat vooruitgang achteruitgang is. zoiets als "die autos van vandaag, al het hout vervangen door staal, waar zijn ze mee bezig" :+
 
dat is nog eens een verkoopsargument om een gedateerde motor te verkopen, zon shovel, tis mooi voor in de woonkamer maar om mee rond te rijden... erg defect gevoelig. tov mijn revo, die kan ik een dag tegen de rev limiter laten draaien zonder enig probleem. blijkbaar vinden sommige leden dat vooruitgang achteruitgang is. zoiets als "die autos van vandaag, al het hout vervangen door staal, waar zijn ze mee bezig" :+


Yep.Ze vragen onderhoud.en een beetje kennis om ze aan de gang te houden.En dat is natuurlijk ook de uitdaging.
Daarentegen kan iedereen die een dag het rijbewijs heeft naar een hd winkel gaan en zon vrot kopen.
Heeft niks met harleyrijden te maken maar je zult er wel een T-shirt bij krijgen en dat zal wel helpen wat dat betreft.
Over een illusie verkopen gesproken.

Maar je bent 22 jaar.De vrot is je eerste motor.waar haal je al die kennis over defectgevoeligheid etc van shovels en zo vandaan?

Van de dealer vermoed ik.
 
Laatst bewerkt:
met wat heeft hd rijden dan alles temaken? begrijp me niet verkeerd maar ik maak RIJD graag kilometers zonder me zorgen te hoeven maken of ik straks thuis geraak op eigen kracht of met behulp van de sleepdiensten.

Iets waar harley rijden zeker mee temaken heeft is het sociaal contact, een nieuwe mogelijkheid om je vriendenkring uit te breiden. en zoals je weet wordt er geregeld voor en door harleyrijders een bbq'ke georganiseerd en dan wordt er al wat afgepraat. komt er nog bij dat een kennis van mij een custom shovel heeft. tis zoals die kennis me zij, een shovel is leuk als je sleutelen op de eerste plaats zet. vandaar mijn kennis.
 
met wat heeft hd rijden dan alles temaken? begrijp me niet verkeerd maar ik maak RIJD graag kilometers zonder me zorgen te hoeven maken of ik straks thuis geraak op eigen kracht of met behulp van de sleepdiensten.

Iets waar harley rijden zeker mee temaken heeft is het sociaal contact, een nieuwe mogelijkheid om je vriendenkring uit te breiden. en zoals je weet wordt er geregeld voor en door harleyrijders een bbq'ke georganiseerd en dan wordt er al wat afgepraat. komt er nog bij dat een kennis van mij een custom shovel heeft. tis zoals die kennis me zij, een shovel is leuk als je sleutelen op de eerste plaats zet. vandaar mijn kennis.

Nou ja.Het is zoals je vriend zei.Het zijn sleutelbakken.

Maar bij een vrot mis ik gewoon het harleygevoel.Dat is bij een evo al minder als een shovel.Bij een twincam is het bijna weg.
De 30 km die ik op een vrod heb gereden gaven me 0% harleygevoel.
Dat ding heeft gruwelijk vermogen(en dat was nog maar het standaard model),rijdt gewoon goed,remt goed maar het deed me in niks aan een HD denken.

Mijn shovel heeft geen vermogen,remmen werken net (on)voldoende,trilt,vraagt veel werk maar ik rij er altijd met een big smile op. :]

Soort masochisme dus.
 
Laatst bewerkt:
daar zit je dan met je harley-gevoel als oude dametjes in een Fiatje of een Dhaihatsu je zelfs inhalen en afsnijden......... 8-)
of als er zo,n puistekop met z,n opgevoerde scooter je eruit trekt bij het groene licht.

gelukkig voelt m,n BMW stukken beter aan..... *O*
 
daar zit je dan met je harley-gevoel als oude dametjes in een Fiatje of een Dhaihatsu je zelfs inhalen en afsnijden......... 8-)
of als er zo,n puistekop met z,n opgevoerde scooter je eruit trekt bij het groene licht.

gelukkig voelt m,n BMW stukken beter aan..... *O*

Ja maar......dit is toch een motorforum en.......





whad de fuk is dit???????????????????????????????????????????



~
tering.jpg



Is it a plane????
is it a car?????
Is it a boat???????
is it.....

nou ja...
zeg het...
wat is het??? :?
 
daar zit je dan met je harley-gevoel als oude dametjes in een Fiatje of een Dhaihatsu je zelfs inhalen en afsnijden......... 8-)
of als er zo,n puistekop met z,n opgevoerde scooter je eruit trekt bij het groene licht.

gelukkig voelt m,n BMW stukken beter aan..... *O*
Als je het niets vindt... Waarom zit je hier dan? Kappen met flamen.

@ Murph: laat je niet meeslepen, man... Daar komt alleen gezeik van ;)
 
Laatst bewerkt:
ik ben ervaringsdeskundig , u ook soms....... :?
:o ik heb denk ik bij het inlezen iets gemist: je hebt ook een Nightrod gehad? In dat geval neem ik mijn woorden terug.

Of heb ooit eens een Harley gehad, waar je zelf wat moeite mee hebt gehad? Dan lijk je me voor dit topic amper een ervaringsdeskundige.
 
to el - perro
ik heb 31 jaar jap gereden zonder problemen, terwijl de meeste van m'n vrienden HD rijders zijn, enig probleem, mijn bak moest elke morgen starten om te gaan werken, dat kon ik met de toenmalige HD's niet maken,heb er menig een hartinfarkt zien stampen , als het ding al in gang wilde. Voor mijn schoonbroer met zijn nieuwe low rider van Brussel naar Antwerpen reed,vanuit de winkel, ontplofte onderweg gewoon zijn batterij ???
Met m'n night rod ; sinds de evo eigelijk is dit probleem er niet meer.
Buiten de afwerking waarover ik klaag, is de vrod competitief met elk andere machine, ook met elke mottige bmw, maar dat is persoonlijke mening he.
 
to el - perro
ik heb 31 jaar jap gereden zonder problemen, terwijl de meeste van m'n vrienden HD rijders zijn, enig probleem, mijn bak moest elke morgen starten om te gaan werken, dat kon ik met de toenmalige HD's niet maken,heb er menig een hartinfarkt zien stampen , als het ding al in gang wilde. Voor mijn schoonbroer met zijn nieuwe low rider van Brussel naar Antwerpen reed,vanuit de winkel, ontplofte onderweg gewoon zijn batterij ???
Met m'n night rod ; sinds de evo eigelijk is dit probleem er niet meer.
Buiten de afwerking waarover ik klaag, is de vrod competitief met elk andere machine, ook met elke mottige bmw, maar dat is persoonlijke mening he.

Toch raar.

Want ze sturen niet,remmen slecht,zijn niet snel etc.Dat klopt allemaal wel.

Maar over een ding kan ik niet klagen en dat isstarten.Het ding doet het gewoon altijd.
 
Toch raar.

Want ze sturen niet,remmen slecht,zijn niet snel etc.Dat klopt allemaal wel.

Maar over een ding kan ik niet klagen en dat isstarten.Het ding doet het gewoon altijd.

heeft U het nu over bmw of night rod ? de brembo's remmen als de beste, en in 4 sec. naar 160 km/u is ook niet slecht dacht ik.Het sturen moet je effe gewoon worden met zo'n lange bak.
 
in 4 seconden naar de 160? dat lukt met mijn vrod altans zeker niet. eum turnbo? supercharger? boss noss kitje? of een BB naar 1350 cc of hoger met aangepaste cams en crank?
of heb je gewoon een destroyer gekocht?
 
ik heb zelf ne night rod special en in 4 seconden naar de 100 is al een mooie prestatie, op papier doet hij het echter iets sneller. naar de 200 in 11 seconden...

de night rod doet zoiets helemaal niet. ik zie die supersports al het onderspit delven lol in 4 sec naar de 160...
 
Laatst bewerkt:
heeft U het nu over bmw of night rod ? de brembo's remmen als de beste, en in 4 sec. naar 160 km/u is ook niet slecht dacht ik.Het sturen moet je effe gewoon worden met zo'n lange bak.
Maakt HD gebruik van Brembo's?

Voordeel daarvan is dat ze gecoat zijn en dat ze niet vies zijn van wat pekel. "Gewonen" remmen willen daar nog wel eens last van (vooral als het gesmeerde chroomcilinders zijn |( )
 
quote]Boos B schreef op 18 augustus 2008 @ 12:10:

[...]

Maakt HD gebruik van Brembo's?

Voordeel daarvan is dat ze gecoat zijn en dat ze niet vies zijn van wat pekel. "Gewonen" remmen willen daar nog wel eens last van (vooral als het gesmeerde chroomcilinders zijn |( )~[/quote]

idd , brembo's, dat kan men HD in geen geval kwalijk nemen he, op bestelling zelfs met abs.
 
op de vrod vanaf 2009 standaard abs ^^

Ik moet eerlijk zijn, die voorrem van mijne vrscdx... ik heb int begin moeten wennen want die heeft echt niet veel nodig... tegenover mijn pa zijn fiets of die van de rijschool waar je redelijk moest knijpen pakken die brembos direkt en kei hard, altans dat is mijn gedacht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan