VTR SP1&2 Topic Deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ten cats heeft zo'n ding hij was er niet zo over te spreken.....
Ohw, dat zal dat ws op 1 van zijn vorige motoren zijn.
Ik bedoel of er misschien iemand is die hem op zijn SP heeft zitten.
Wellicht heeft diegene nog wat in- en aanbouw tips.

Mijn VFRienden van de VFR-clan zijn helemaal weg van een PO.
Schijnt hét kettingsmeersysteem te zijn. Alleen een cardan is handiger.
 
Beste sp-genoten, ik overweeg een powercommander op mijn sp2 te laten monteren en afstellen. Nu ben ik uiteraard benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn. Is het een aanrader, of zonde van het geld?


Ik heb de PC III usb al vrij snel gemonteerd na aanschaf van m'n SP2 en de voordelen zijn voor mij in ieder geval drieledig:

1) betere gasrespons
2) loopt zuiniger (lampje gaat na ± 200 km. branden ipv 160)
3) aan/uit van de injectie is verdwenen

Ik zal het waarschijnlijk niet terug verdienen maar een beetje actieradius is ook wat waard.

:W TenCats
 
Laatst bewerkt:
Jij had toch ook zo'n ding op je sv?
Dacht ik tenminste...

Algehele verwarring..... :o

Er was ook een vraag over de Powercommander van Gerjen....
(en die heb ik net beantwoord)

en ik had inderdaad een ScottOiler.

Smeerboel, en dat zegt het wel.
Het druppelaartje bleef niet op z'n plek zitten en ook was-ie verkeerd gemonteerd door m'n dealer waardoor ik niet kon zien op welke stand dat ding olie zat af te geven.

Denk zelf aan een OSCO voor de SP. Kun je tenminste zelf naar behoefte even smeren.

:W TenCats
 
Ik heb de PC III usb al vrij snel gemonteerd na aanschaf van m'n SP2 en de voordelen zijn voor mij in ieder geval drieledig:

1) betere gasrespons
2) loopt zuiniger (lampje gaat na ± 200 km. branden ipv 160)
3) aan/uit van de injectie is verdwenen

Ik zal het waarschijnlijk niet terug verdienen maar een beetje actieradius is ook wat waard.

:W TenCats


Oops, verkeerde knopje.....
blushing.gif
 
Laatst bewerkt:
Is hier toevallig iemand met een Pro-Oiler op zijn motor?
Heb voor weinig zo'n ding gescoort en moet hem er een keertje op knutselen.

:)

Ik heb vanaf januari 2006 een Pro-Oiler en ben helemaal tevreden. Inbouw is een beetje werk om het netjes te doen, maar het is nu net een kardanfiets. Kettingstellen? Ja, als ik de achterband vernieuw! Nee, zonder gekheid, het is echt ideaal. Vroeger was ik altijd aan het klooien met een spuitbus, nu heb je er geen omkijken meer naar. De bedieningunit heb ik op een beugeltje links naast de tank gezet. Daar zit een bruikbaar M6 boutje voor de radiator. Pulsdraadje van je versnellingbaksensor kun je makkelijk aftakken op de connector die rechts onder je zadel te vinden is. Tankje heb ik bij het achterlicht gemonteerd, pompje aan de linkerkant tussen het subframe (waar de twee buizen bij elkaar komen vlakbij de bevestigingsbout aan het frame. De oliekabel laat ik door een stuk benzineslang lopen te bescherming. Hij loopt via de koppeling naar beneden en dan door het frame naar achteren. Beugeltje aan de step en aan de achterbrug (schroef kettinggeleider benut) en je olieleiding loopt moi strak naar het achtertandwiel. Vervolgens het ik een bugeltje gemaakt die in de M8 vastzit die gebruikt kan worden voor een paddockstand. Instellen is effe een klusje, maar daarna is het erg praktisch!

Ik heb begin dit seizoen één blunder gemaakt: Ik had het reservoirtje tot de rand gevuld. Maar het heeft even geduurt voor ik in de gaten had dat door een capillair effect de olie vanzelf via het ontluchtingsslangetje in mijn subframe liep. Het kwam weer uit het subframe onder het zadel via een klein gaat in de lasnaad en liep vervolgens via mijn schokbreker op mijn uitlaatcollector. En ik maar zoeken waarom de rook van mijn uitlaat kwam na een stukje rijden. Toen dacht ik dat mijn schokbreker lek was... net voordat ik mijn schokbreker eruit wilde schroeven (dat ding KAN toch niet lek zijn?!) heel goed gekeken en mijn fout ontdekt. Dus; niet te veel olie in het tankje! Ik heb de kleinste en je kan er makkelijk 3 a 4000 km mee rijden.

Groeten uit Basel!
 
Bedankt Tencats. Ik had ook niet verwacht om hem terug te verdienen. Het gaat mij ook om betere gasrepons, en een beetje minder bokken bij lagere toeren. Morgen maar even bellen. Zet ik er meteen een K&N filter in.
 
Gewoon lekker ouderwets om de 1000 k.m. is voor mij bevredigend..

Tja, ik heb er in die 9 weken dat ik 'm heb nu bijna 9000 km opzitten en daarbij zat héééél véééél regen. Onderweg je ketting smeren gaat natuurlijk wel als je 'm even over de jiffy trekt maar het blijft een beetje klooien. Ook moet ik dan een grote spuitbus meenemen omdat de SV van vrouwlief dezelfde hoeveelheid regen over zich heen krijgt. En als zoon dan ook nog meerijdt, dan blijf je smeren.

Ik ben nl. ook een beetje lui van aard :P

:W TenCats
 
na twee banden, een ketting en twee tandwielen..
ben ik weer terug in hollanda :)
de vakantie met mijn zoon was super, we hebben oostenrijk gehaald :)
prachtige wegen bereden mooie plekken bezocht en.....val met mijn neus in de boter ...ketting en tandwielen om zeep geholpen.
ik had de ketting gespannen in leegstand....even vergeten dat er bagage op moest en twee personen.
en heb een scotoiler liggen (was er erg tevreden mee op mijn cbr 600 en fireblade) maar had ik nog niet gemonteerd :( balen dus maar wel weer wat geleerd.....stel niet uit tot morgen bla bla bla ;)
zal eens even kijken voor een leuke foto :)
 
eerst de motor op de testbank zetten kijken wat hij doet, mijne loopt zonder PS over de 229 km zonder benzinelampje en heeft 138 pk.. dat bokkerige haal je weg door te vertanding te veranderen....
succes.

leuke zaak dat ten kate....
 
Ik heb vanaf januari 2006 een Pro-Oiler en ben helemaal tevreden. Inbouw is een beetje werk om het netjes te doen, maar het is nu net een kardanfiets. Kettingstellen? Ja, als ik de achterband vernieuw! Nee, zonder gekheid, het is echt ideaal. Vroeger was ik altijd aan het klooien met een spuitbus, nu heb je er geen omkijken meer naar. De bedieningunit heb ik op een beugeltje links naast de tank gezet. Daar zit een bruikbaar M6 boutje voor de radiator. Pulsdraadje van je versnellingbaksensor kun je makkelijk aftakken op de connector die rechts onder je zadel te vinden is. Tankje heb ik bij het achterlicht gemonteerd, pompje aan de linkerkant tussen het subframe (waar de twee buizen bij elkaar komen vlakbij de bevestigingsbout aan het frame. De oliekabel laat ik door een stuk benzineslang lopen te bescherming. Hij loopt via de koppeling naar beneden en dan door het frame naar achteren. Beugeltje aan de step en aan de achterbrug (schroef kettinggeleider benut) en je olieleiding loopt moi strak naar het achtertandwiel. Vervolgens het ik een bugeltje gemaakt die in de M8 vastzit die gebruikt kan worden voor een paddockstand. Instellen is effe een klusje, maar daarna is het erg praktisch!

Ik heb begin dit seizoen één blunder gemaakt: Ik had het reservoirtje tot de rand gevuld. Maar het heeft even geduurt voor ik in de gaten had dat door een capillair effect de olie vanzelf via het ontluchtingsslangetje in mijn subframe liep. Het kwam weer uit het subframe onder het zadel via een klein gaat in de lasnaad en liep vervolgens via mijn schokbreker op mijn uitlaatcollector. En ik maar zoeken waarom de rook van mijn uitlaat kwam na een stukje rijden. Toen dacht ik dat mijn schokbreker lek was... net voordat ik mijn schokbreker eruit wilde schroeven (dat ding KAN toch niet lek zijn?!) heel goed gekeken en mijn fout ontdekt. Dus; niet te veel olie in het tankje! Ik heb de kleinste en je kan er makkelijk 3 a 4000 km mee rijden.

Groeten uit Basel!
Topper! Hier kan ik wat mee. Senkjoe! :}
 
en ik had inderdaad een ScottOiler.

Smeerboel, en dat zegt het wel.
Dat klopt want een Scott-oiler werkt op vacuum van de draaiende motor en blijft dus ook olie geven als je stil staat. Een Pro-Oiler sluit je aan op de snelheidssignaal en werkt dus alleen als je rijdt.

Hoe een Osco werkt weet ik niet. Is dat niet met dat touwje waar je aan moet trekken?
 
Dat klopt want een Scott-oiler werkt op vacuum van de draaiende motor en blijft dus ook olie geven als je stil staat. Een Pro-Oiler sluit je aan op de snelheidssignaal en werkt dus alleen als je rijdt.

Hoe een Osco werkt weet ik niet. Is dat niet met dat touwje waar je aan moet trekken?


Da's of een ouderwetse plee of een tampon.
 
@Ribbel: heb je nog kunnen rijden nadat je van het circuit gehaald bent? Wel een flink probleem als je met dezelfde motor en uitlaten de ene keer wél en de andere keer niet kan rijden. Daar kun je je niet op voorbereiden :r
 
@Ribbel: heb je nog kunnen rijden nadat je van het circuit gehaald bent? Wel een flink probleem als je met dezelfde motor en uitlaten de ene keer wél en de andere keer niet kan rijden. Daar kun je je niet op voorbereiden :r

Heb gister gewoon een kvtdag gehad..... B|
Eerste sessie van de baan gehaald, hele jaar geen last. en nu 104.8 dB :?
Dus originele dempers eronder geschroefd, en banden vervangen...tweede sessie gemist... B|
Derde sessie gereden, ging ook al niet erg lekker, kon m'n ritme niet vinden, en was bang dat ik m'n uitlaten aan de grond zou rijden.
Gebeurde gelukkig niet, waarschijnlijk omdat ik andere beugels gemonteerd heb, waardoor ze meer naar binnen staan.
Kwam er na de sessie achter, dat de kabel voor het verstellen van de veervoorspanning achter tegen de band was gelopen, en was doorgesleten, waardoor de olie eruit spoot...
Dus heb geluk gehad dat ik niet ben gecrashed.....
Met een spoedreparatie de lekkage kunnen verhelpen, maar de veervoorspanning stond op nul, net een sjoppert.
Vierde sessie niet gereden wegens stortbui, maar kunnen regelen dat we die later op de dag konden inhalen.
Wou tanken, en kwam er dus achter dat het slangetje van de tankoverloop geknikt zat, waardoor er een guts water in de tank liep, er maar veel benzine ingegooid en de vierde en vijfde sessie gaan rijden.
6e ronde van de laatste sessie, uitkomend GT bocht, hield de motor er mee op.....het water dus.... :(
Gelukkig gebeurde dat niet halverwege de ramshoek ofzo.... :(
Was dus al met al een niet zo'n geslaagde dag, niet lekker gereden en maar tot een 2.03 gekomen, terwijl de planning een tijd ruim onder de twee minuten was....
Vanavond de motor gesloopt, tank eraf en schokbreker er onder uit, want over drie weken gaat het naar Oschersleben, en dan mottie het weer doen!! *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan