Waarom maar 1 CB 500 F......

[boos :( ] Ik heb echt een hekel aan mensen die zo misbruik maken van je vertrouwen. Dat je van te voren betaald toont al behoorlijk wat vertrouwen.[/boos ;) ]

Zelf haal ik ze het liefst zelf op, niet omdat ik mensen niet vertrouw, maar omdat ik het leuk vind mensen met de zelfde passie te ontmoeten :)
 
Er was vanavond weer een teken van leven over de uitelaten. Heb het even naar je doorgemaild Maarten. Dan lees je de uitgebreide uitleg.....

Maar goed. Ik heb de benzinefilterproefopstelling gemaakt en getest.
Even een filtertje op de kraan aangesloten. Kraan open en ik denken ik heb alle tijd van de wereld want de benzine zal met een tank inhoud van max 1,5 liter even op zich laten wachten na de ervaringsverhalen. Maar ik kon nog net op tijd het vlotterbakje pakken, maar dat zat in een halve seconde vol en met de benzine over mijn hand de kraan dichtgekregen. Hoezo niet doorlopen??? Nu zit er wel een doorstroomrichting op zo'n filter. Hij zat goed, maar om de eerdere verhalen wellicht te begrijpen het filter omgedaaid. Maar ook dan liep de brandstof als een tierelier. Ook als het filter horizontaal ligt is er een goede doorloop. Nu zit er natuurlijk wel een aardige "vloeistofdruk achter het filter omdat het filter hier laag op de testopstelling zit. Zal 'm morgen eens was hoger houden om het effect te testen. Leuk he natuurkunde

Ik denk dat ik blijkbaar wel goede filtertjes heb, maar hou jullie ervaringen wel in mijn achterhoofd.
Machine ook even (in de garage gestart). Het is echt aanraken lopen. Ik heb er nog geen meter op gereden. Van de week maar eens doe als het een beetje droog is. En omdat ik het niet kan laten nog een foto van de machine.




Heeft iemand nog spiegels liggen. Of in ieder gavl een mooiere rechtse?
En reflectoren voor op de lamporen?
Triaa heb jij die beugel nog kunnen verkrijgen en ook daaddwerkelijk binnen gekregen?



 
Laatst bewerkt:
denk dat ik hier voor ga want een normaal middel is bij de automaterialen/motoren handel niet zoo eenvoudig te krijgen. Past wel in de huishoud tips van Triaatje...

Citroenzuur
Jje doet je tank tot aan het randje vol met citroenzuur vermengd met water en laat het dan ongeveer 48 uur staan. Een voordeel is dat dit een goedkope oplossing is. Hier kan je o.a. heel goedkoop citroenzuur bestellen. De mengverhouding water/citroenzuur is ongeveer 12 liter water met tussen de 300 en 400 gram citroenzuur. Dit is dus 1 pak citroenzuur van de schlecker met het water dat nodig is om de tank helemaal te vullen. Zorg ervoor dat ook de bovenkant in aanraking komt het het water! anders blijft er altijd roest achter en blijven de problemen komen!
 
[boos :( ] Ik heb echt een hekel aan mensen die zo misbruik maken van je vertrouwen. Dat je van te voren betaald toont al behoorlijk wat vertrouwen.[/boos ;) ]

Zelf haal ik ze het liefst zelf op, niet omdat ik mensen niet vertrouw, maar omdat ik het leuk vind mensen met de zelfde passie te ontmoeten :)


Bowler ik ben het met je eens.
Ik vind het ook altijd leuk om even met "lotgenoten" te "beppen".
In dit geval was het te ver weg, maar morgen is de grote dag. Komen ze wel/ of komen ze niet :-)
Het is ook altijd goed gegaan, dus ik blijf het ook gewoon zo doen.
 
Laatst bewerkt:
je kan ook azijn pakken hoor..schoonmaakazijn en verdunnen...Maar let wel dat ej m goed naspoelt en daarna met de tankcure afsealt..er zit nl. geen zink meer op he..dus roest als een nieuwe.

ps. kijk even of er veel gom in de tank zit. Zoja, dan eerst evend e biotexvariant. Azijnzuur/citroenzuur pakt dat juist niet mee...

enneh...beugel ; vraag efkes aan Jochem..daar zou ik hem van krijgen nl. Verder heb ik een stuk of 5-6 gave rechtse spiegels liggen, dus kom maar efkes kieken...

en wat jke testopstelling betreft ; die is niet geheel 'representatief', want hij ligt nl veel vlakker, soms met een bochtje omhoog..en zijn de doorvoerkanalen in de carb redelijk nauw...Dus fuelstarvation kan zekers. Maar als ie nu netjes loopt, dan ist toch ok ?
 
Laatst bewerkt:
..maar wat let je om een onofficiële aan te vragen en deze voor de gele te monteren he.. ;)

Of gewoon in plaats van. Bij twee platen over elkaar ziet oom agent meteen dat er iets niet in de haak is. Met 1 plaat heb je grote kans dat dat helemaal niet opvalt. :X ;)
 
Triaa: inderdaad niet echt representatief, maar er zit echt bijna geen druppel in die tank.
Het lopen doet die overigens op de blauwe tank die geen roest heeft :-)
Ik kom echt nog langs...dus ....ben die fles in de auto al meer dan zat......
Ga er ook niet al te moeilijk over doen. Kijk wel even naar die azijn. Klazien ut Gendt....


cb750f2: ik moest het even twee keer lezen. hahahaha
 
Of gewoon in plaats van. Bij twee platen over elkaar ziet oom agent meteen dat er iets niet in de haak is. Met 1 plaat heb je grote kans dat dat helemaal niet opvalt. :X ;)

en heb je de kans dat je met een niet goedgekeurde rondrijdt...kassa...Als je nu kunt aantonen dat je de andere plaat bij je hebt, dan wil men wel eens over het hart strijken (zegt bij deze de ondergetekende, die voormalig politieambtenaar is... ;) )
 
ach, ik heb jaren op mijn 'schaduw" op een niet gaik plaat gereden en nooit iets vernomen. Maar goed je kunt inderdaad altijd aangehouden worden door een man met snor (omdat jij geen snor hebt, had je daar ook niets te zoeken)

Maar iets heel anders...............vanmiddag werd er aangebeld en kwam er iemand uitlaten brengen. Geen pakketservice. Waarschijnlijk de beste man zelf. Ik was niet thuis, maar kreeg van "de vrouw"al te horen dat er een hoop roest was gebracht......






De eerste indruk was inderdaad dat het het niet heel fraai uit zag, maar daar moet je doorheen kijken :-)

Na even poetsen dit eerste resultaat





Het zijn mijns inziens 550 pijpen, maar ik ben nog maar een cb leek.
Dat klopt toch. Denk dat ze best wel mooi zullen staan. Zitten ook twee deuken in, maar dat wist ik van te voren.

Had ook handels "besteld, maar kreeg een compleet stuur met jawel...spiegels...Dus die heb ik niet meer nodig....
 
Laatst bewerkt:
Het is minder mooi, maar het gaat toch wel passen. Of niet?

Die vent van MP heb ik al eens benaderd voor zijkappen , maar die wil alleen de hele party verkopen....En....ik wil ook niet te veel geld in de CB pompen. Moet leuk blijven en denk dat ik op termijn van 1 van de 2 afscheid ga nemen...maar welke....Waarschijnlijk van een mengelmoes van de beste delen...

En in ieder geval worden het dan deze pijpjes......
 
Laatst bewerkt:
Harold..

my opinion..verkopen die pijpen en wachten op een setje orginele.Dit is m.i. geen gezicht en haalt de classic looks van je mooie masjien af hoor...Beter de Motad erop plakken...

En ik zou de K1 houden..zijn zeldzamer in goede staat en deze is toch echt wel supermooi...
 
Laatst bewerkt:
Harold..

my opinion..verkopen die pijpen en wachten op een setje orginele.Dit is m.i. geen gezicht en haalt de classic looks van je mooie masjien af hoor...Beter de Motad erop plakken...

En ik zou de K1 houden..zijn zeldzamer in goede staat en deze is toch echt wel supermooi...

Ben 't eens met je over die pijpen; verkopen en een setrje 500 pijpjes op de kop tikken. Wbt die K1: leuk ding, maar door de overgespoten tank niet echt zeldzaam meer he? Kan het bij de k2 niert goed zien: is 't echt een zwarte of is de tank overgespoten? Als die ook overgespoten is, zou ik degene houden die je zelf het mooiste vindt ;)
 
Ben 't eens met je over die pijpen; verkopen en een setrje 500 pijpjes op de kop tikken. Wbt die K1: leuk ding, maar door de overgespoten tank niet echt zeldzaam meer he? Kan het bij de k2 niert goed zien: is 't echt een zwarte of is de tank overgespoten? Als die ook overgespoten is, zou ik degene houden die je zelf het mooiste vindt ;)

Dan een orginele tank en kappen op de kop tikken...het is en blijft een K1. Als de tank nog gaaf is is ie veelal al overgespoten he...
 
Mochten die 550 uitlaten in de verkoop gaan, kan je me dan de prijs mailen?

Ik heb overigens bij die man, die die partij onderdelen verkoopt, wel een setje uitlaten los kunnen kopen, hij verkoopt dus echt niet per se de hele partij zoals hij beweert.
 
Mochten die 550 uitlaten in de verkoop gaan, kan je me dan de prijs mailen?

Ik heb overigens bij die man, die die partij onderdelen verkoopt, wel een setje uitlaten los kunnen kopen, hij verkoopt dus echt niet per se de hele partij zoals hij beweert.

Rennen Harold..en deze pijpen aan Laurus verkopen man...!!! :Y :Y :Y :Y

ps. hij had een set 500 uitlaten, als Laurus die heeft gekocht gewoon ff ruilen met m... :z
 
Laatst bewerkt:
Even weggeweest (sint, werk etc)

Ben er nog niet over uit.
Heb inmiddels ook al mail van geinteresseerde gehad, maar weet ook mniet goed wat ik er voor moet vragen. Zijn best fraaie pijpen. Zal eerst nog even doorpoetsen om te zien wat ik te koop heb...
TRiaatje: ruilen zou inderdaad een mooie optie zijn.....

Op Marktplaats zetten is ook een optie omdat ik dan duidelijker heb wat men er voor wil geven. Hoef er niet rijk van te worden, maar een normale prijs wil ik er wel voor vangen, anders hang ik ze op en bewaar ze voor het moment dat ik ze nodig heb.

Hier hangen ze even voor de show na een eerste poetsbeurt:


 
Laatst bewerkt:
Hier hangen ze even voor de show na een eerste poetsbeurt:
Eeuuuhhh, je houdt ons wel erg lang in spanning... volgende keer misschien de plaatjes iets verkleinen? ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb 4 in 4 van een 500 gekocht.
niet de mooiste, maar wel 4 in 4........en die horen nu eenmaal op mijn machine vind ik!

Voor de tank FEDOX, speciaal ontroestingsmiddel voor brandstoftanks
(1 Liter) besteld. Dan ga ik eerst spoelen volgens de Triaa methode en daarna naspoelen met dit goedje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan