Show hier je (nieuwe) gereedschap *2*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.603
36.128
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Een opvolger voor het volle oude topic... Show je hier je (nieuwe) gereedschap :P

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden gereedschap dat je met de sleutelaars wil delen!

Bijvoorbeeld:
Mijn test inrichting van mijn handgereedschap. (inmiddels hangt het al naar tevredenheid ;) )
full
 
Laatst bewerkt:
Het is tijd voor een motorlift in mijn garage.

Minimaal 2 meter lang, niet die korte versie.

Er zijn verschillende aanbieders van hetzelfde product, en met elk hun eigen prijs. Zo is er Powerplustools, Buitelaar en op Speurders staan er nog meer.

Maar wie weet waar deze het goedkoopste zijn?

[afbeelding]

Ik ben ook aan het rondkijken geweest, en ben ze tot nu toe het goedkoopste bij buitelaar tegen gekomen.

Martell, dan kun je misschien beter toch ff doorsparen......., anders ben je het geld wat je aan een goedkope brug betaald óók nog kwijt!
Gewoon ff een tijd op de grond sleutelen is ook écht niet zo heel erg hoor :N
Brugje wat ik destijds gekocht heb kostte iets van 2000,-- excl.btw en kan 750kg aan, hij lijkt zowat hetzelfde te zijn als de brug waar die harley (hier een paar posts boven) op staat.
Geloof me, het scheelt een berg aan ergernis....
Linkje: equipmentservice.nl - de beste bron van informatie over equipmentservice.

Die zijn erg goed ja, daar hebben we er op het werk 4 van. Maar ESN... Oplichters :r
 
Het is tijd voor een motorlift in mijn garage.

Minimaal 2 meter lang, niet die korte versie.

Er zijn verschillende aanbieders van hetzelfde product, en met elk hun eigen prijs. Zo is er Powerplustools, Buitelaar en op Speurders staan er nog meer.

Maar wie weet waar deze het goedkoopste zijn?

[afbeelding]

Ik heb zelf de brug bij van cranenbroek gekocht.
Het koste ergens in de 300 euro voor één van 220cm gemeten zonder oprijplaat en daar heb ik nu iets langer dan een jaar plezier van.
Motoren die tot nu toe erop zijn geweest: GSX600F, GS500E, ZZR1100, R6, VFR800 VTEC
ZZR1100 als grootste, maar dat is geen enkel probleem.
Tot nu toe nog steeds erg tevreden met de brug *O*

Oja, die brug van 182cm ken ik niet, maar heb er toen één gekocht van 150cm _O-
Het achterwiel van me gsx600f stak gewoon over de achterplaat heen :N (gevaarlijk :r )
Toen zag ik mijn miskoop in en heb ik deze omgerolen (met bijbetaling) tegen één van 220cm.


Verder die dure "echte" bruggen zijn natuurlijk beter, maarja het is voor je werk of voor de hobby.
 
Ik heb zelf de brug bij van cranenbroek gekocht.
Het koste ergens in de 300 euro voor één van 220cm gemeten zonder oprijplaat en daar heb ik nu iets langer dan een jaar plezier van.
Motoren die tot nu toe erop zijn geweest: GSX600F, GS500E, ZZR1100, R6, VFR800 VTEC
ZZR1100 als grootste, maar dat is geen enkel probleem.
Tot nu toe nog steeds erg tevreden met de brug *O*

Oja, die brug van 182cm ken ik niet, maar heb er toen één gekocht van 150cm _O-
Het achterwiel van me gsx600f stak gewoon over de achterplaat heen :N (gevaarlijk :r )
Toen zag ik mijn miskoop in en heb ik deze omgerolen (met bijbetaling) tegen één van 220cm.


Verder die dure "echte" bruggen zijn natuurlijk beter, maarja het is voor je werk of voor de hobby.

:+
 
Ik zal het ook in mijn garage gebruiken ja. En helaas kan ik nog niet een prof-tafel betalen, maar dat komt allemaal nog wel.

Ik zat ook al te denken aan een kleinere tafel, zodat ik het onderstel kan gebruiken voor een groter werkblad, dat ik zelf kan maken.

Ik vind het allemaal best prijzig voor een aantal buizen, een krik en een plateau.


Als je goed kan lassen, heb je in 1 dag een goede brug in elkaar gelast, op basis van een garage krik. Stevig en goed bruikbaar. verfje erover en je hebt een net geheel, dan koop je die prof brug wel als je er aan toe bent. Ik heb er zo al 2 gemaakt en heb eventueel de tekeningen wel voor je. En je houdt geld over voor die toekomstige prof brug.
 
Als je goed kan lassen, heb je in 1 dag een goede brug in elkaar gelast, op basis van een garage krik. Stevig en goed bruikbaar. verfje erover en je hebt een net geheel, dan koop je die prof brug wel als je er aan toe bent. Ik heb er zo al 2 gemaakt en heb eventueel de tekeningen wel voor je. En je houdt geld over voor die toekomstige prof brug.

Die garagekrik constructies zijn levensgevaarlijk, als je het ventiel iets te ver open draait dan komt er een motor met een vrije val naar beneden! |(

En een goede krik kost ook aardig geld... ;)

@Martell, ik heb destijds ook bij ESN een heftafel gekocht incl elektrisch/hydrolische unit, nooit geen spijt van gehad. Die dingen zijn super stabiel, achterwiel kun je mooi vrijmaken door een luik te openen, en motoren zijn vast te sjorren aan de tafel door de rail die er langs loopt.

Kijk anders een voor een goede inruiler, misschien dat dit beter bij je budget past! :)
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik hoor het alweer.

Martell moet niet cheap-ass gaan doen :')

Ik heb me een tijdje terug al voorgenomen om met gereedschappen en dergelijke niet meer de Gamma-kwaliteit* te kopen, maar door te sparen en in één keer het goede aan te schaffen.

En luisteren naar de (ervarings)deskundigen.

Dat zal ik met de brug dan ook maar moeten doen, desnoods tweedehands.

En voorlopig gaat het nog prima hoor, ik heb zo'n aardige motorlift staan, en stalen balken aan het dak van mijn garage. toch lijkt me een heftafel iets praktischer. Maar ik heb geen haast.

* niks tegen Gamma hoor
 
Die garagekrik constructies zijn levensgevaarlijk, als je het ventiel iets te ver open draait dan komt er een motor met een vrije val naar beneden! |(

En een goede krik kost ook aardig geld... ;)

@Martell, ik heb destijds ook bij ESN een heftafel gekocht incl elektrisch/hydrolische unit, nooit geen spijt van gehad. Die dingen zijn super stabiel, achterwiel kun je mooi vrijmaken door een luik te openen, en motoren zijn vast te sjorren aan de tafel door de rail die er langs loopt.

Kijk anders een voor een goede inruiler, misschien dat dit beter bij je budget past! :)

Als we dan toch aan het muggenziften zijn, omdat het geen motorweer is en we ons stierlijk vervelen....

nooit geen = altijd wel... :+ ;)
 
Die garagekrik constructies zijn levensgevaarlijk, als je het ventiel iets te ver open draait dan komt er een motor met een vrije val naar beneden! |(

En een goede krik kost ook aardig geld... ;)

@Martell, ik heb destijds ook bij ESN een heftafel gekocht incl elektrisch/hydrolische unit, nooit geen spijt van gehad. Die dingen zijn super stabiel, achterwiel kun je mooi vrijmaken door een luik te openen, en motoren zijn vast te sjorren aan de tafel door de rail die er langs loopt.

Kijk anders een voor een goede inruiler, misschien dat dit beter bij je budget past! :)



Als je zorgt, dat de brug goed strak in elkaar geschroefd zit, komt hij zelfs met het ventiel helemaal open rustig naar beneden.
 
Ik heb mijn hefbrug gekocht bij Hofstra in Tijnje, Friesland.
Home - Hofstra Tijnje

Hij heeft meerdere soorten, vanaf € 280 incl BTW
Tafels van € 280 zijn 208cm of 182cm

Ik heb die van 185cm gekocht, omdat die recht omhoog gaat en ik niet zoveel ruimte heb.
Prima ding, geen klachten, aardige vent, legt met de heftruck het krat met de verpakte tafel in je kar of bus.

Volgens hem kost het versturen van die dingen € 70 omdat de vervoerder vanwege de lengte 2 palletplaatsen rekent. Zelf ophalen is dus interessant. Ding is ong 150 kg zwaar

Pic:
HPIM2063.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zou ik er voorlopig mee uit de voeten kunnen?

Zo ja, dan heb ik interesse.

Investeer in een goede hefbrug.
Ik heb bijna dezelfde als die waar de harley op staat, maar dan de 500 kg uitvoering en met klapluik voor het achterwiel (heeft de 350 niet en is wel noodzakelijk) bovendien gaan die van mij 130 cm hoog. Voor info waar je die het voordeligst kunt bemachtigen kun je me bellen.
 
Die zijn erg goed ja, daar hebben we er op het werk 4 van. Maar ESN... Oplichters :r
Ik ben juist erg tevreden over ESN, en veel minder over Autec. En dat gaat zowel over het product als ook over het personeel/service.....


@Martell: bel mij woensdag even, ik weet een paar mooie professionele heftafels te koop op een veiling. Ik ga het niet op internet posten, omdat ik niet te veel tegenbieders wil hebben.....
 
Ik ben juist erg tevreden over ESN, en veel minder over Autec. En dat gaat zowel over het product als ook over het personeel/service.....


@Martell: bel mij woensdag even, ik weet een paar mooie professionele heftafels te koop op een veiling. Ik ga het niet op internet posten, omdat ik niet te veel tegenbieders wil hebben.....
Ok, super dat je nog even aan me denkt.

Maar eeh, ik moet ook nog sparen :o
 
Ik ben juist erg tevreden over ESN, en veel minder over Autec. En dat gaat zowel over het product als ook over het personeel/service.....


@Martell: bel mij woensdag even, ik weet een paar mooie professionele heftafels te koop op een veiling. Ik ga het niet op internet posten, omdat ik niet te veel tegenbieders wil hebben.....

:$ Mag ik brutaal zijn?

Wij hebben evt. belangstelling.

Arjan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan