Esquad motorkleding

Boekster

Die hard MF'er
21 sep 2006
677
0
Ik ben al een tijdje een beetje op zoek naar een casual broek voor op de motor. Leer is wel lekker als je puur gaat rijden, maar soms ga je ook wel eens ergens heen op de motor. Nu is de jas nooit echt het probleem, maar vooral de broek. Die is echt hopeloos als het leer is (het zit prima op dem otor, maar als je gewoon op bezoek bent is het toch niet je-van-het) en mijn textiel is ook niet echt geweldig toonbaar :P . Die is bedoeld om regen aan de buitenkant te houden en te beschermen mocht ik de grond tegenkomen.

Dat laatste is dus ook belangrijk: bescherming. Ik weiger zonder bescherming te rijden.

Nu lees ik Motor Magazine regelmatig en zag dat Joost Overzee een erg nette motorbroek had, die er toonbaar uitziet als je eventueel zonder motor wordt gezien. Ik heb bij MM nagevraagd wat het merk was. Dit blijkt Esquad te zijn. Het is een Frans merk en het staat, zover ik tot nu toe heb gevonden toch redelijk bekend. Armalith schijnt inderdaad slijtvast spul te zijn en er zitten beschermstukken in.

Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die er ervaring me hebben. Of mensen weten of het eventueel in de Lage Landen verkocht wordt, of dat ik een keer Bruxelles moet bezoeken om te gaan kijken of het wat voor me is.

Kortom, ervaringen en eventueel retailers gevraagd! :)

www.esquad.fr
 
Laatst bewerkt:
hehe :) ik ben ook opzoek naar een goede casual broek. Meestal heb je van die spijkerbroeken met kevlar. maar zonder bescherming. dus dan verbrijzel je je wel je knie, maar je huid blijft in iedergeval nog wel intact :)

had zelf ook het ideetje om gewoon offroad spul te kopen (scheen+knie bescherming) en onder je broek aan te doen dat is dan ook nog een optie.

icon heeft overigens ook zulke broeken. Maar toonbare broeken blijven broeken zonder schokabsorbtie. Dus daar moet je zelf voor zorgen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb knie beschermers (reiken tot halverwege het scheenbeen) die stunters en crossers ook dragen, gaat prima onder de gewone spijkerbroek. Merk: JOPA, gewoon 2 met klittenband dingen. Die dingen draag ik regelmatig, zeker als ik naar school ga of bij iemand ga bezoeken.
 
Ik heb Esquad jeans "classic".
Zitten goed en zijn inderdaad heel sterk.

In de classic zitten verder geen beschermers.

Maar ik zou zeggen kijk even op http://www.esquad-jeans.com/.

Ik heb de mijne indertijd in Frankrijk besteld en op laten sturen, dat leverde toen geen problemen op.
 
filmpje gevonden

maar zo'n broek, daar ben ik ook al een tijdje min of meer naar op zoek!
das echt ideaal om naar school aan te doen, nu zit ik elke dag te strippen bij m'n kluisje.. (textielen broek over spijkerbroek)
 
en ik ben indd ook benieuwd of er winkels zijn in NL die dit verkopen.. Ik ga geen broek uit Frankrijk bestellen, ik ben lang en dun, heb een appart maatje, zou zuur zijn als de broek niet goed zou passen..
 
en ik ben indd ook benieuwd of er winkels zijn in NL die dit verkopen.. Ik ga geen broek uit Frankrijk bestellen, ik ben lang en dun, heb een appart maatje, zou zuur zijn als de broek niet goed zou passen..

Dat probleem heb ik ook. Daarom zal ik hem inderdaad niet aanschaffen zonder passen. Daarom hoop ik dat er ook een winkel is die ze verkoopt en die dichterbij zit dan Brussel :) . Zoniet, dan ga ik daar een keer heen. Nog een aardige stad ook.
 
Wat ik op interet heb gevonden, hebben ze dus wel degelijk bescherming, waaronder heupbescherming. Ik vermoed alleen niet dat het CD-protectoren zijn, maar iets van schuimrubber wat de impact iets opvangt.
 
Mooi en goed spul van Esquad, toch maar eens overwegen om ook zo'n broek aan te schaffen.

PS: Ook een leuk filmpje, het is de Duc die het product beter verkoopt ;)

Heb nog een artikeltje gevonden:

Op de International Motorcycle Show 14 t/m 19 November in Milaan word een nieuwe kledinglijn gepresenteerd, de "Veilige Jeans"! Daar iedere motorrijder een andere smaak heeft in kleding, is deze in mijner ogen een doorbraak!!

Hier een korte vertaling: De stof, Armalith, wordt normaal gebruikt door defensie en de ruimteindustrieën. Elk paar jeans wordt versterkt, bevat een hitteschild, en is geventileerd en wasbaar voor gemakkelijk gebruik!! Het Franse bedrijf Esquad heeft een stof gebruikt die minstens zo sterk is als leer maar de verschijning, de soepelheid en de doordringbaarheid van denim heeft. Er zijn vier ontwerpen beschikbaar Klassieke e-Chimede voor vrouwen en e-Stein voor mannen en Technik Erwin voor vrouwen en e-Sterk voor Mannen
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier ook zeker geintresseerd in, maar passen vind ik toch wel een vereiste -O-

Zijn er winkels in nederland waar je bijv. de draggin jeans hangen ? want via internet bestellen zie ik niet zo zitten, zie alleen maar lengtematen staan... :$
 
De draggin jeans heb ik zelf bij motorkledingzaak: de leertent ( in a'dam) gekocht, maar heb ze ook bij motoport a'dam zien hangen. Misschien ook bij de andere motorport vestigingen??
En bij Hein Gerincke hier in a'dam hadden ze ook een aantal van deze soort broeken, maar welke merken precies weet ik niet meer.

Op de motorbeurs zul je natuurlijk ook wel het een en ander kunnen vinden, tenminste als je gaat.
 
De draggin jeans heb ik zelf bij motorkledingzaak: de leertent ( in a'dam) gekocht, maar heb ze ook bij motoport a'dam zien hangen. Misschien ook bij de andere motorport vestigingen??
En bij Hein Gerincke hier in a'dam hadden ze ook een aantal van deze soort broeken, maar welke merken precies weet ik niet meer.

Op de motorbeurs zul je natuurlijk ook wel het een en ander kunnen vinden, tenminste als je gaat.


Kijk, dat zijn berichten :}

nog geen 20 kilometer hiervandaan dus :] binnenkort even langs en het een en ander passen *D
 
ik vind dit topic toch wel interessant genoeg om even te bumpen ;)

ThnX 4 the bump!

Het is idd niet van je het om met je Levi's te gaan rijden. Ben ook al een tijd opzoek naar goede spijkerbroek voor op de motor.

Iemand enig idee of Goedhart dit ook verkoopt?
 
Op de Esquad site staat geen dealer in Nederland. Ik heb ze, naar mijn weten, ook nooit bij Goedhart gezien.
 
ik heb een leren broek, (zon homo broekje) zonder dikke protectie dingen erop, onder mijn spijkerbroek aan, zit als gegoten niemand ziet het en je hebt bescherming van je broek en leren broek!
ik laat de leren broek altijd in de spijkerbroek zitten zodat ik hem snel aan kan doen.
 
interessante thread......, ook ik ben op zoek naar Esquad in Nederland. ik heb onlangs een Draggin gekocht, bij Safe, is o.a. dealer van dit merk, en dat zit prima, maar zo'n Esquad schijnt toch echt je-van-het te zijn.....; jammer dat ze ze nog niet verkopen in ons land (?)

ben zelf ook op zoek naar de betere kniebeschermers voor onder de broek. zie wel eens wat spul liggen voor 15 euro, maar dat zal wel niet veel soeps zijn. het spul moet ook goed op z'n plaats blijven zitten

professioneel cross-enduro-spul zal wel het betere werk zijn

vv
 
Terug
Bovenaan Onderaan