hoe motor zonder accu?

Testa-Rossa

MF veteraan
19 dec 2006
7.585
3
Achterhoek!
Ik kan mijn motor al een poos niet meer starten op de accu. Ik weet niet wat er loos is, dode accu, probleem met het laadsysteem. Heb er geen tijf of geld voorover om het te maken. Vind het aanlopen prima, altijd weer leuk die verbaasde gezichten bij de pomp :P

Maargoed nu ik die rotzooi toch allemaal niet gebruik, wil ik eigenlijk de hele zooi (startmotor, accu, ed.) eruithalen, en zonder al dat extra gewicht rijden met eindelijks wat bruikbare bagageruimte onder de buddy.

Nou heb ik de accu er al even uitgehaald, maar zonder accu loopt ie slecht; onregelmatig stationair en klimt beroerd in toerental. Het is een Suzuki GS500 '91, geen brandstofpomp, geen injectie. In principe brommerttechniek dus, en ik kan zelf zo gauw dan ook niet bedenken waarom ie niet echt lopen wil.

Dus ik wil de motor graag hebben lopen zonder accu en wel met verlichting, iets wat ik dan wel weer handig vind voor woon/werk.

Iemand hier een idee?
 
hoy hoop dat iemand hier nog aandacht voor heeft maar heb het zelfde probleem met men rebel
heb een kikstarter van een honda tw 200 op geplaatst en wil de accu weglaten maar dan branden da lampen onregelmatig de pinkers doen vreemd iemand een idee
 
Een condensator is niet te vervangen want deze neemt na een of twee seconde al geen vermogen meer op en dat zal een moderne spannings regelaar echt niet goed vinden.
Je zal de hele stroomsysteem moeten veranderen ook de ontsteking met al de regelingen.
Er zijn dynamo van vroeger waar je dat gerust kon doen maar nu niet meer met deze nieuwe regelaars.
De vroegere regelaars konden werken zonder belasting.
 
hoy hoop dat iemand hier nog aandacht voor heeft maar heb het zelfde probleem met men rebel
heb een kikstarter van een honda tw 200 op geplaatst en wil de accu weglaten maar dan branden da lampen onregelmatig de pinkers doen vreemd iemand een idee
dus als ik het goed snap haal ik men baterie weg en plaats een condensator van 10000mf en men verlichting toeter werkt terug buiten de elektro starter

- Een topic van 6,5 jaar oud kapen;
- Geen hoofdletters;
- Geen interpunctie;
- 'men' en legio andere spelfouten.

Vroeger zouden ze je op de brandstapel gooien.
 
Laatst bewerkt:
Geinig, zes jaar geleden was het ook al een hoop brullen zonder antwoord te kunnen geven op de gestelde vraag :+ _O-

@ Knutselaar, wees blij dat de zoekfunctie gebruikt wordt :z
 
Laatst bewerkt:
- Een topic van 6,5 jaar oud kapen;
- Geen hoofdletters;
- Geen interpunctie;
- 'men' en legio andere spelfouten.

Vroeger zouden ze je op de brandstapel gooien.

En jij bent o-zo suprieur. Voel jij je nu ook een beter mens als de rest? Jij was vast en zeker dat zielige jongetje in de klas zonder vriendjes, waar nooit iemand mee wilde spelen én die nooit werd uitgenodigd voor feestjes.

Kneus :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan