Triumph Speed Triple Topic - part 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's helemaal een koopje! :}

Zoek je trouwens nog een uitlaatsteun voor je 955i? :? ..........Heb er een te koop voor €10 :Y
Dit voor het geval je wilt rijden zonder de duo-steppies.

Tanktas + bagagerol oké, maar rugzak is zwaar af te raden: die bandjes gaan ongelofelijk irriteren, en hoe zwaarder de rugzak, hoe erger het wordt! B|

Op deze manier bepakt ga ik elk jaar op vakantie:
[afbeelding]
[afbeelding]



Gaat lekker zo met je bandjes!! -O-

Ik heb mijn MIVV lekker achter mijn duo-steuntjes langslopen. Hierdoor heb ik gelijk een lekkere bescherming van de uitlaat voor "valpartijen" :X

Dat is dan ook de enige reden waarom ik de duo's laat zitten.

Ik rij erg vaak met rugtas. Tsja. De laptop moet vaak mee.
Het went wel. Maar als je dan ale bagagemogelijkheden gaat optellen (25 liter in tanktas, 25 liter in rugzak, 45 liter achterop) dan ga je potverdorie al richting een kleine wagen! Kan ik mooi mijn eigen kratje bier meenemen }) }) }) })

Bovenstaande OSCO is ook mooi gemonteerd zeg. Ik heb hem meer naar achteren. Onder het duo voetsteuntje.
Gelukkig is die OSCO erg mooi om te zien. Het is zeker geen lelijk ding. Werkt ook fijner dan een Scottoiler vind ik. Daar was de ketting steeds te droog of te nat. Maar eigenlijk nooit helemaal tof. Nu bepaal je dat zelf.
:}
 
Ik heb toevalig een fototje van een achterkantje *D [afbeelding]





Dit is inderdaad wel een mooi achterkantje ,toevallig ook nog foto's van de voorkant?
full

:+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet veel digi-piccies van een van m'n 955i's, maar hier is er eentje met tanktas:
[afbeelding]

Maakt niet uit voor welk model 955i, de tanktas zit alsvolgt vast: riempjes van de grondplaat (breedste kant voor) aan de voorkant aan beide zijden om het frame (duidelijk te zien toch zo?), aan de andere kant moet je het zitje er af halen, en dat gaan de riempjes tussen tank en zitje om 't dwarsbalkje.

Does this make any sense? :?



Welcome back Pina !!!
Dat is een heel fijn tanktasje, gebruik hem nog steeds, gaat lekker veel in.
 
Een héél ander verhaal bij de 1050 :/ . Stelplaatjes van de kleppen zitten aan de onderkant van de klepstoters, dat wil dus zeggen dat je de nokkenassen moet uitbouwen. Volgorde van werken is dus:
Tank eraf
Luchtfilterhuis eraf
Kleppendeksel afbouwen
Klepspeling meten
Distibutieketting lossen
Nokkenassen uitbouwen
Klepstoters uitnemen en op volgorde leggen
Stelplaatjes opmeten en het verschil berekenen om aan de gewenste klepspeling te geraken
enz, enz....
Voor sommigen niet echt gemakkelijk :N . Mijn motor heeft nu de 40000km beurt nodig en die ga ik zelf doen. Heb dit al vaker gedaan bij auto's dus gaat dat wel lukken *D .


Ha alex bedankt,

Jammer dat je zo ver weg woont anders kon ik wel effe langsdroppen als je eraan begint.

Die van mij staat nu op 20 k
aangezien ik dus die ervaring niet heb,
ga ik toch maar naar de echte dealer. *D

Hoewel ik kan wel alvast bekijken of er klepspeling is voordat ik een afspraak maak. :Y
 
Heeft hier iemand een linkje voor mij van led-achterlichten en led-pinkers ? Mijn dank zal groot zijn ;)
 
Vandaag de klepspeling van mijn Triple gemeten, zelfs na 40000km valt er niets aan te regelen *D . Alle kleppen hebben nog steeds de voorgeschreven speling, scheelt weer een heel pak werk :9 .

full
 
Keelgat van de eerste cilinder. Voor degene die er niet veel van kennen: wat je ziet zijn de inlaatkleppen :) .
full
 
vraagje, ik heb een beetje last van glijden van t achterwiel (niet heel erg, een centimeter of 5 a 10 dwars) als ik hard een bocht uitkom... heeft dat met de bandenspanning te maken, of verings afstelling? rijd met bt 010 voor 2,5en achter 2,7 (voor geschreven door de dealert..)
en aangezien mn achterband aan vervanging toe is over een kleine 1000 km, heeft iemand ervaring met de nieuwe bt 016's?
 
vraagje, ik heb een beetje last van glijden van t achterwiel (niet heel erg, een centimeter of 5 a 10 dwars) als ik hard een bocht uitkom... heeft dat met de bandenspanning te maken, of verings afstelling? rijd met bt 010 voor 2,5en achter 2,7 (voor geschreven door de dealert..)
en aangezien mn achterband aan vervanging toe is over een kleine 1000 km, heeft iemand ervaring met de nieuwe bt 016's?


Ik heb er net een nieuwe 016 op zitten. Maar ben door dit pleuris weer nog niet echt toe gekomen aan het volledig inrijden van de band.
 
vraagje, ik heb een beetje last van glijden van t achterwiel (niet heel erg, een centimeter of 5 a 10 dwars) als ik hard een bocht uitkom... heeft dat met de bandenspanning te maken, of verings afstelling? rijd met bt 010 voor 2,5en achter 2,7 (voor geschreven door de dealert..)
en aangezien mn achterband aan vervanging toe is over een kleine 1000 km, heeft iemand ervaring met de nieuwe bt 016's?

Vering. In ieder geval als je daar nog niets aan gedaan hebt. Ik heb met m'n 85kg de voorspanning achter 6mm strakker gezet. Wieltje volgt nu netjes, kan hem als ik wil wel laten gaan.
 
vraagje, ik heb een beetje last van glijden van t achterwiel (niet heel erg, een centimeter of 5 a 10 dwars) als ik hard een bocht uitkom... heeft dat met de bandenspanning te maken, of verings afstelling? rijd met bt 010 voor 2,5en achter 2,7 (voor geschreven door de dealert..)
en aangezien mn achterband aan vervanging toe is over een kleine 1000 km, heeft iemand ervaring met de nieuwe bt 016's?

Op m'n 2007 R1 reed ik met BT016's. Verdomd goede banden. Snel op temperatuur en goede grip. Ik heb er ook op circuit mee gereden en zijn voor baanbanden (want dat zijn ze) héél goed.

Ook uw vering wat strakker zetten moet helpen.
 
Ik heb de BT-016 op een BMW R1200R gereden. Met mooi zonnig warm weer.
Geen punt met die banden. Met die weersomstandigheden dan he.
Met wat minder weer zijn ze bagger! :r
Geen grip, glibberend en glijdend door de bocht. -O-
Het ligt eraan met welk weer je motorrijdt.

Onder de mijne liggen nog de oude BT-014's, ook naadje met dit weer.
Maar helaas bij de koop geen andere banden eronder kunnen krijgen.
Na de vele slippertjes op bridgestones ben ik zowiezo geen fan meer van dat merk.
Reed op m'n BMW conti's. Zowel de road- als sportattack. heerlijk! })
 
Nokkenas is nog steeds als nieuw *D [afbeelding]


Alex, heb je de compressie al eens gemeten? Schijnt, heb ik van horen zeggen (iemand gelezen in een motormagazine), dat bij een duurtest van een Street na 50000km de middelste 2kg minder druk had. ;( Het is dan wel een Street en geen Speed, maar dus ook een Triple. Vroeger was dit voor een 3-pitter (vooral dan de luchtgekoelde) een bekend fenomeen. Ben dus eigenlijk wel benieuwd of de jouwe op dit vlak ook nog ongeschonden is! Hopelijk wel :}
 
Nu een BT016 achter. Prima band. Hiervoor een BT014, ook heel fijn.
Daarvoor een BT021 gehad; aanrader; nauwelijks minder sportief dan de 014 of 016 maar wel veel meer levensduur (als het goed is).

In nat weer is volgens mij bijna iedere band gliiberen geblazen?
 
In nat weer is volgens mij bijna iedere band gliiberen geblazen?

Niet akkoord. De Corsa III van Pirelli doet verbluffend goed zijn werk in droge, maar zeker ook in natte omstandigheden. Althans mijn ervaring bij 4 dagen (met tijden zeer sportief) regenrijden ;( in Zuid Frankrijk.

Wel akkoord als je de limieten van de band gaat aftasten, maar dan ben ik er liever niet meer bij ;)
 
Heb juist m'n terugslagklep eens uitgeblazen van de tank-ontluchting. Merkte de laatste tijd dat ie een beetje vacuumzoog bij het openen van de tank.

Er kwam wel wat vocht uit de klep maar ik kreeg de behuizing niet open. Heeft iemand die al eens open gehad?
 
Heb juist m'n terugslagklep eens uitgeblazen van de tank-ontluchting. Merkte de laatste tijd dat ie een beetje vacuumzoog bij het openen van de tank.

Er kwam wel wat vocht uit de klep maar ik kreeg de behuizing niet open. Heeft iemand die al eens open gehad?
Gewoon weglaten, kan geen kwaad ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan