De nieuwe generatie... Ducati Monster 1100(S)

Status
Niet open voor verdere reacties.
:Y :Y :Y :Y

zeker dat ik ´m zou kopen als tie:

a) Matzwart en dark version komt
b) Financieel inpasbaar is.


Wat een mooie bike, de oude is gelijk....oud.

Zelfde als de 888-916-999-1098 serie.

of 900 Sport ´73 - 900 SL - 900ss - 900SSi. serie.

alles evolueert nu eenmaal. :}

Voor iedereen een liefhebber en net wat je zegt, kontje inkorten, termi´s eronder en single steps only. Moet je eens opletten :}
 
:Y :Y :Y :Y

zeker dat ik ´m zou kopen als tie:

a) Matzwart en dark version komt
b) Financieel inpasbaar is.


Wat een mooie bike, de oude is gelijk....oud.

Zelfde als de 888-916-999-1098 serie.

of 900 Sport ´73 - 900 SL - 900ss - 900SSi. serie.

alles evolueert nu eenmaal. :}

Voor iedereen een liefhebber en net wat je zegt, kontje inkorten, termi´s eronder en single steps only. Moet je eens opletten :}

Matzwart wordt alleen het frame met de rest glanszwart en is alleen in de standaard uitvoering leverbaar begin 2009 en kost 12500 !
 
Ik vind het design ook helemaal top en de overeenkomsten met haar zusje wel meevallen... Kijk eens naar de traditionele versie's...daar is m.i. meer gelijkenis, het moet toch ook een monster blijven.
De Y-spaaks, eenwielophanging e.d. maken haar toch nét weer anders.

Dat was ook toen de S2R800 en 1000 kwamen... en vooral die mooie maar arbeidsintensieve witte velgen :(

De maten weet ik niet, ze wordt op 8 oktober in Keulen voor het eerst aan publiek getoond, dus nog ruim een weekie en je weet alles.

Valt mij nu pas op, maar jij spreekt ook jouw motor ook aan als dame. :P

Ben me wat meer gaan verdiepen in de specs en klinkt allemaal erg aantrekkelijk. De zithoogte moet voor mij geen probleem zijn en een verlaagd zitje is eventueel als Ducati Part te verkrijgen. Daarnaast zie ik op alle plaatjes die seatcover. Is dit standaard meegeleverd met de 1100 of met de S (of wellicht beiden.)

Las in Motor dat zij een droge koppeling heeft. Houdt dit nou in dat zij het zogenoemde "sleutelbos-rammel" geluid heeft? (Excuses voor gebrek aan betere verwoording.) Vind dat geluid wel erg sexy namelijk. Toch een kippevel-geluid.

Hoop dat er binnenkort een demo-model beschikbaar is. Grappig om te zien dat de S-versie eerder te verkrijgen is dan de "normale" net als de 696+ tov de 696.
 
Klopt... dat zijn zaken die je met meer dan respect moet behandelen ;)

Het rammelen valt best mee, maar omdat ze droog is kan er een mooie charmante "open"deksel op met daarachter verscholen een kleurrijke drukgroep... dan gaat ze zeker rammelen...en DAT is GEWELIDIG ! Zeker als er opmerkingen komen van passanten: Moet er niet wat olie bij, gaat -ie niet kapot...o.i.d. _O-

Overigens is haar seatcover altijd standaard...

Wat een schooonheid hé :Y
 
Laatst bewerkt:
Klopt... dat zijn zaken die je met meer dan respect moet behandelen ;)

Het rammelen valt best mee, maar omdat ze droog is kan er een mooie charmante "open"deksel op met daarachter verscholen een kleurrijke drukgroep... dan gaat ze zeker rammelen...en DAT is GEWELIDIG ! Zeker als er opmerkingen komen van passanten: Moet er niet wat olie bij, gaat -ie niet kapot...o.i.d. _O-

Overigens is haar seatcover altijd standaard...

Wat een schooonheid hé :Y


Dat is juist het mooiste aan mijn Duc, als HIJ kucht en rochelt als een oude doorleefde man na een flinke avond doorhangen met z'n jenever en zware shag.
Men gaat je echt vragen of HIJ nog wel leeft en of alles goed met hem gaat.
Ken je de film HANCOCK ? Beetje dat effect. Wacht maar tot er vuur in hem komt, dan gaat hij als de brandweer.
(Ik praat juist altijd in mannelijke termen, vind er niks vrouwelijks aan)(Net als de oude ridders en cowboys. Die reden altijd op de grootste hengsten, als je die kon temmen was je pas een man) :}
 
Het is toch ook een stalen ros en niet ijzeren mieppie?
Misschien een idee voor een topic of poll?

Wordt je motor mannelijk of vrouwelijk benadert
 
Klopt... dat zijn zaken die je met meer dan respect moet behandelen ;)

Het rammelen valt best mee, maar omdat ze droog is kan er een mooie charmante "open"deksel op met daarachter verscholen een kleurrijke drukgroep... dan gaat ze zeker rammelen...en DAT is GEWELIDIG ! Zeker als er opmerkingen komen van passanten: Moet er niet wat olie bij, gaat -ie niet kapot...o.i.d. _O-

Overigens is haar seatcover altijd standaard...

Wat een schooonheid hé :Y

Ja, zij brengt mijn hoofd wel op hol :Y

Zo te horen zijn dus die open koppelingsdeksel en drukplaat verplichte kost voor Ducs :)
 
Laatst bewerkt:
Het rammelen valt best mee, maar omdat ze droog is kan er een mooie charmante "open"deksel op met daarachter verscholen een kleurrijke drukgroep... dan gaat ze zeker rammelen...en DAT is GEWELIDIG ! Zeker als er opmerkingen komen van passanten: Moet er niet wat olie bij, gaat -ie niet kapot...o.i.d. _O-
:^
Jammer dat de 696 - die budget gezien beter inpasbaar is - geen droge koppeling heeft.
 
Laatst bewerkt:
Hier alvast de nieuwe accesoires van de 1100 en de 1100 S. Er bestaan een tweetal series: De RIDE kit en de SPORT kit.
Overigens zijn ook alle ass. los te bestellen...en de prijzen weet ik niet !

Smullen maar :9~


De Ride kit:
96453309B Titanium homologated silencers kit
96995109B Rear mudguard for single-sided swingarm M1100
96995309B Carbon valve cover
96924800B Slotted clutch cover, Racing
96768109B Short tail guard in ABS with number plate holder
96840003B Ergal pressure plate - red (*)
96769409B Cross-mounted aluminum steering damper
96767609B Monster Ducati Performance specific anti-theft system (11*)
96765393B Tyre Pressure Monitoring System (TPMS)
96767109B Soft tank bag
96766709B Rear bag
96776009B M696/1100 lower seat
96768009B Carbon fuel tank protector
96767909B Tank protector
96767009B Bike cover
967040AAA Rear stand for wheel removal


hieronder staat 'de ''sport kit'

96454009B Complete racing exhaust system kit with carbon silencers.
96995109B Rear mudguard for single-sided swingarm M1100
96991509B Carbon tank top cover.
96991609B Carbon tank bottom cover.
96991809B Carbon headlight cover
96992009B Heat guard for exhaust pipe
96995309B Carbon valve cover
96840003B Ergal pressure plate - red (*)
96848107B Billet aluminum slotted clutch cover - Satin-finished (2*)
966318AAA Anodized billet aluminium handlebar weights - red (3*)
96852208B Anodized billet aluminium oil filler plug - red (4*)
966323AAA Anodized billet aluminium steering head ring nut - red (5*)
96631108B Pair of anodized billet aluminium fork adjusters - red (Ohlins) (6*)
96631408B Pair of anodized billet aluminium fork adjusters - red (7*)
96769409B Cross-mounted aluminum steering damper
96631008B Set of Teflon sliders for front forks.
96630908B Kit includes a Teflon slider for the rear swingarm.
96766909B Touring seat for Monster 696/1100
96767909B Tank protector
967040AAA Rear stand for wheel removal


En alles wat er los te bestellen is

96454009B Complete racing exhaust system kit with carbon silencers.
96453209B Carbon racing exhaust system kit
96453309B Titanium homologated silencers kit
96995109B Rear mudguard for single-sided swingarm M1100
96991509B Carbon tank top cover.
96991609B Carbon tank bottom cover.
96991709B Carbon instrument panel cover
96991809B Carbon headlight cover
96995309B Carbon valve cover
96991309B Carbon front sprocket cover
96924800B Slotted clutch cover, Racing
96768109B Short tail guard in ABS with number plate holder
96767809B Smoked Plexiglas
96766809B Silk-screened Plexiglas
96840003B Ergal pressure plate - red (*)
96848107B Billet aluminum slotted clutch cover - Satin-finished (2*)
966318AAA Anodized billet aluminium handlebar weights - red (3*)
96852208B Anodized billet aluminium oil filler plug - red (4*)
966323AAA Anodized billet aluminium steering head ring nut - red (5*)
96631108B Pair of anodized billet aluminium fork adjusters - red (Ohlins) (6*)
96631408B Pair of anodized billet aluminium fork adjusters - red (7*)
96769409B Cross-mounted aluminum steering damper
96631008B Set of Teflon sliders for front forks.
96630908B Kit includes a Teflon slider for the rear swingarm.
979300238 Hard-anodized light alloy rear sprockets offer such benefits as lightweight and improved wear resistance - 525 = T40 (8*)
96824501B Lighter weight front sprockets (7mm) for 525-pitch chains = T15 (9*)
968332AAA Special Ducati chain - pitch 525 (red) (10*)
96986308B Magnesium alternator cover with titanium screws and dedicated billet aluminum front sprocket cover.
969624AAA Magnesium clutch-side casing with titanium screws.
96439703B Magnesium valve cover kit
96767609B Monster Ducati Performance specific anti-theft system (11*)
96629909B LED turn indicators for Monster 696/1100
96767109B Soft tank bag
96766709B Rear bag
96766909B Touring seat for Monster 696/1100
96776009B M696/1100 lower seat
96768009B Carbon fuel tank protector
96767909B Tank protector
96767009B Bike cover
967040AAA Rear stand for wheel removal

Saluti :W
 
Hou op met mij gek aan t maken met dit soort lijstjes :9~

Ik zie op jouw motorstek dat jij voorzien bent van een 1098. Gaat de Monster erbij komen?

Ben zelf wel enorm twijfelend. Alle recensies die ik erover gelezen had, spraken ze over de 1100 als de vervangster van de S2(R). Te vroeg om te zeggen, maar dat zou dus inhouden dat er ook een vloeistofkoelende vervangster zou komen voor de S4(R.)

Luchtgekoeld vs watergekoeld -> Wat zijn de voor en nadelen icm de Monster?
(De Street kan er ook wel wat van... Van de "zomer" genoeg warme "kruistochten" meegemaakt :P)
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de lijstjes... de foto's laat ik wel achterwege :+

Er komt zeker een vervanger voor de s4r(s) -al eerder hier geroepen- maar dat zal niet eerder dan Keulen oktober 2009, of zelfs 2010 zijn. :?

Ikzelf blijf de fijnste M fiets een luchtgekoelde vinden... ik ken niemand die het volledige vermogen van de s4r(s) benut (999), dat is enorm bruut op de openbare weg en voor een aantal bezitters TE bruut (ook al geven ze dat NOOIT toe) Wil je echt gooi en smijtwerk zonder extreme verrassingen maar wel met lekere koppel/powerdie toch al vrijwel elke motor achter zich laat zou ik voor een luchtgekoelde gaan. ovendien laat dit blok zich gemakkelijk kietelen...

Overigens verwacht ik dat de 1100RS (o.i.d.) qua prijssegment bijna gelijk gaat staan als een 1098. Dus de eerste jaren beperkt publiek.

Zie hier mijn laatste S2R 1000 (gepimpt en geblueprint) dus voldoende power :Y (en ja... dit stuurde beter dan mijn 1098...en op het circuit durf ik het toch niet te testen, mij te kostbaar)

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet, hoezo stuurt dit beter. Dan zouden de Rossi's , Stoner's en Bayliss onder ons ook allemaal een Monster nemen? Dit stuurt makkelijker op de openbare weg, dat wel. Net zoals de meeste mensen aan een M400 genoeg zouden hebben om op de openbare weg te rijden willen ze het "uiterste" uit hun motor halen. Daarom zijn er ook dikke bikes net zoals er dikke auto's zijn. De eventuele power die je dan hebt geeft een bepaalde voldoening. That's the trick.
Motorrijders heb je volgens mij in 2 soorten. Zij die hun gezond verstand gebruiken en zij die puur op emotie beslissen. Ik moet zeggen dat ik tot de laatste groep hoor en dan maar een motor heb die ik niet tot het uiterste "kan" gebruiken
 
Ik snap het niet, hoezo stuurt dit beter. Dan zouden de Rossi's , Stoner's en Bayliss onder ons ook allemaal een Monster nemen? Dit stuurt makkelijker op de openbare weg, dat wel. Net zoals de meeste mensen aan een M400 genoeg zouden hebben om op de openbare weg te rijden willen ze het "uiterste" uit hun motor halen. Daarom zijn er ook dikke bikes net zoals er dikke auto's zijn. De eventuele power die je dan hebt geeft een bepaalde voldoening. That's the trick.
Motorrijders heb je volgens mij in 2 soorten. Zij die hun gezond verstand gebruiken en zij die puur op emotie beslissen. Ik moet zeggen dat ik tot de laatste groep hoor en dan maar een motor heb die ik niet tot het uiterste "kan" gebruiken

Nogmaals (ja ik heb het je al 2 x verteld)
WIJ zijn geen Rossi's etc. dus stuurt dat beter voor 99 % van alle motorrijders op de openbare weg... Daar gaat het toch om, en is toch hier de doelgroep...

Laat je niet in alles door emoties leiden...

overigens ontstaan er veel ongelukken doordat een enkeling denkt dat ie Rossi is...en is gezond verstand op een de openbare weg een must.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de lijstjes... de foto's laat ik wel achterwege :+

Er komt zeker een vervanger voor de s4r(s) -al eerder hier geroepen- maar dat zal niet eerder dan Keulen oktober 2009, of zelfs 2010 zijn. :?

Ikzelf blijf de fijnste M fiets een luchtgekoelde vinden... ik ken niemand die het volledige vermogen van de s4r(s) benut (999), dat is enorm bruut op de openbare weg en voor een aantal bezitters TE bruut (ook al geven ze dat NOOIT toe) Wil je echt gooi en smijtwerk zonder extreme verrassingen maar wel met lekere koppel/powerdie toch al vrijwel elke motor achter zich laat zou ik voor een luchtgekoelde gaan. ovendien laat dit blok zich gemakkelijk kietelen...

Overigens verwacht ik dat de 1100RS (o.i.d.) qua prijssegment bijna gelijk gaat staan als een 1098. Dus de eerste jaren beperkt publiek.

Zie hier mijn laatste S2R 1000 (gepimpt en geblueprint) dus voldoende power :Y (en ja... dit stuurde beter dan mijn 1098...en op het circuit durf ik het toch niet te testen, mij te kostbaar)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ten eerste: Das een erg mooie Monster! :9~ Snap het prima dat je haar het circuit wilde besparen. :Y

Tuurlijk moet iedereen het voor zichzelve bepalen wat voor motor hij/zij wilt rijden, maar ben het wel met jou eens dat er een hoop mensen rondrijden op een motor boven hun kunnen. Maar als iemand op een R1 rijdt, als een dweil door de bochten gaat, maar ontzettend veel plezier heeft gehad aan het eind van een ritje, dan ben ik de laatste persoon om zijn/haar plezier te ontgunnen.

Een proefrit moet uiteraard bij mij de doorslag geven, maar de Monster 1100 staat momenteel als nr 1 op mijn wish-list.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals (ja ik heb het je al 2 x verteld)
WIJ zijn geen Rossi's etc. dus stuurt dat beter voor 99 % van alle motorrijders op de openbare weg... Daar gaat het toch om, en is toch hier de doelgroep...

Laat je niet in alles door emoties leiden...

overigens ontstaan er veel ongelukken doordat een enkeling denkt dat ie Rossi is...en is gezond verstand op een de openbare weg een must.


gelukkig heb ik dat minimaal 2x wel gedaan anders had ik nu niet mijn lieve kidjes gehad ;) _O-


maar begrijp wat je bedoelt. Ik reageer alleen elke keer zo heftig op dit soort opmerkingen omdat ik dan mijn moeder weer hoor... :Y

:W
 
Ten eerste: Das een erg mooie Monster! :9~ Snap het prima dat je haar het circuit wilde besparen. :Y

Tuurlijk moet iedereen het voor zichzelve bepalen wat voor motor hij/zij wilt rijden, maar ben het wel met jou eens dat er een hoop mensen rondrijden op een motor boven hun kunnen. Maar als iemand op een R1 rijdt, als een dweil door de bochten gaat, maar ontzettend veel plezier heeft gehad aan het eind van een ritje, dan ben ik de laatste persoon om zijn/haar plezier te ontgunnen.

Een proefrit moet uiteraard bij mij de doorslag geven, maar de Monster 1100 staat momenteel als nr 1 op mijn wish-list.
Thanks... ik heb er een boel aan gewijzigd....
Met deze S2R1000 monster ben ik wel één keer op het circuit geweest...ik bedoel mijn huidige fiets... de 1098... :?
full


enne idd het allerbelangrijkste is dat 25 pk plezier gelijk wordt ervaren als 180 pk plezier *O* als je maar geniet !!!

Contact aan en druk op play ! :] (zeg ik altijd maar...)
 
Laatst bewerkt:
Thanks... ik heb er een boel aan gewijzigd....
Met deze S2R1000 monster ben ik wel één keer op het circuit geweest...ik bedoel mijn huidige fiets... de 1098... :?

enne idd het allerbelangrijkste is dat 25 pk plezier gelijk wordt ervaren als 180 pk plezier *O* als je maar geniet !!!

Contact aan en druk op play ! :] (zeg ik altijd maar...)

Mi scusi :X Ik dacht dat je het over de Monster had. :)

En dat je zuinig bent op jouw spul is mij zeer bekend.

OT :P

Zijn er al mensen die de Monster besteld hebben?
 
Mi scusi :X Ik dacht dat je het over de Monster had. :)

En dat je zuinig bent op jouw spul is mij zeer bekend.

OT :P

Zijn er al mensen die de Monster besteld hebben?

Droom er al van... da's niet goed hoor...

Bestellen kan al, levering is pas in feb 2009 terwijl ze half november (de S versie) in de showroom staan. (eis van Ducati Bologna om eerst publiek te tonen alvorens deze meteen de weg op gaan door gelijksoortige impulsieve kopers ;) )
 
Laatst bewerkt:
Zie ik net staat op Ducati.ms

Thanks to information from a company insider, we can exclusively reveal that Ducati will be launching an all-new 1098-powered naked streetfighter at the EICMA show in November. The 2009 Ducati Fighter was presented to dealers last week to "stunned silence to the point of awkwardness." There's apparently a lot of confusion as to where the Fighter will fit in the Ducati lineup as it will be priced above the 2009 Ducati Monster 1100's $12,000 and closer to the Ducati 1198's $16,495. While the pricing has yet to be finalized, the Fighter is estimated to be in the $14-15,000 range.

The Aprilia Tuono, MV Agusta Brutale 1078RR, Benelli TnT rival will be powered by the outgoing 1099cc water-cooled V-twin from the 1098. That model is being replaced with the larger capacity 1198 for 2009. The Fighter will use a smaller airbox than the donor bike, so will make a little less than that model's 160bhp and 90.4lb/ft of torque.

The Fighter will use a steel trellis frame, as on the 1098, but will have a much more upright riding position. It uses a 1098-style tailpiece, but with dual stacked exhausts mounted on one side, shotgun-style.

We expect lower-gearing for punchier acceleration, making the Fighter a much more suitable bike for city riding than the 1098, but it should retain that model's fully-adjustable USD forks and Showa monoshock for excellent handling. We don't know if the Fighter uses a single-sided swingarm.

The Fighter marks a shift in thinking for Ducati's naked range. The Monster will now use air-cooled engines only (the water-cooled engines won't fit in the new frame) and will remain relatively affordable. The high-end segment of the naked market will now be solely covered by the Fighter.

This marks the third new Ducati model that we've been able to exclusively unveil in the last two weeks. In case you haven't already seen it, make sure you check out our coverage of the 2009 Ducati 1198; 2009 Ducati Monster 1100 and 1100S; and our by-the-numbers comparison of the 1198 with the rest of the 2009 superbikes.

The Fighter will be launched at EICMA on November 4th or 5th. We'll bring you official info and images then.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan