Vervangen kilometerteller afdekking / glas Ducati Monster 620

KeeWhip

MF'er
31 aug 2006
79
5
Kort geleden een Ducati Monster 620 gekocht met wat scheurtjes en beschadigingen aan de kilometerteller.
Na veel zoeken er achter gekomen dat dit probleem vaker voorkomt en er dus weinig donor-tellers te vinden zijn. Nieuw is alleen een complete teller te krijgen wat nogal aan de prijs is voor een motor uit 2002.

Ik heb een 3D-printer, dus zelf maar aan het meten en tekenen gegaan.
Na een aantal prints, aanpassingen, weer passen, weer aanpassen, et cetera uiteindelijk een goed passende vervanging gemaakt voor de kilometerteller.
Met echt glas, plexiglas afdekking voor de waarschuwingslampjes en een passende light pipe voor het oranje ledje.

Hier de oude glaasjes en de eerste print:
20230604_112421.jpg

Hier de voorlaatste print, dacht dat hij al helemaal goed zou zijn, dus het nieuwe glas er al ingelijmd |(
Kapje wat er overeen komt in het midden had nog te weinig ruimte.
20230630_110328.jpg

Hier de uiteindelijke versie, samen met een aantal testen.
20230712_203351.jpg

Hier de teller gemonteerd op de Monster. Ik ben zelf erg blij met het resultaat 8-)
20230712_203814.jpg
 
Waar heb je glas vandaan?
Zelf in het bezit van een monster 695 met het glas beschadigd.
Glas wat ik gebruik past niet 1 op 1 in de originele behuizing (is diameter 79mm).

In Duitsland zit ook een club die specifiek vervangingsglas levert:
Heiler Tachodesign
Het verwijderen van het gebroken plastic is dan denk ik nog de grootste uitdaging.
Ik heb ernaar gekeken, maar je snijdt het er niet zo even uit om een ander plaatje terug te lijmen.
 
Glas wat ik gebruik past niet 1 op 1 in de originele behuizing (is diameter 79mm).

In Duitsland zit ook een club die specifiek vervangingsglas levert:
Heiler Tachodesign
Het verwijderen van het gebroken plastic is dan denk ik nog de grootste uitdaging.
Ik heb ernaar gekeken, maar je snijdt het er niet zo even uit om een ander plaatje terug te lijmen.
Ok, zou ik dan bij jouw zo'n kapje kunnen bestellen indien nodig?
 
Goedemiddag iedereen.
Zojuist even lid geworden van dit forum om op dit bericht te kunnen reageren.
Ten eerste, knap staaltje modeleerwerk @KeeWhip, om die cover te modelleren. Welk programma heb je daar voor gebruikt?
Maar ik heb dus hetzelfde probleem; ook een gebarsten linker venster (en volgens mij begint er zich in de rechter nu ook een barst te vormen). Ik wil toch gaan proberen om deze te vervangen voor de glazen variant van die Duitse club (geweldige tip trouwen!), maar zij geven de keuze uit 3 diameters (77, 80 en 87 mm). Maar jij zei dat de originele vensters dus 79 mm zijn? Of is de diameter van de behuizing 79 mm? Zouden die glazen vensters van 77 mm in combinatie met een mooi kitrandje niet kunnen werken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan