Motor theorie examen online

martinus83

MF'er
9 aug 2004
204
0
Oss
Is er online ook de gelegenheid gratis proefexamens te doen of ergens proefexamens of examenvragen te downloaden voor motor theorie examen?

Groeten Martinus
 
Gewoon googlen op motortheorie en dan gewoon overal de gratis examens doen dan zit je al snel aan 100+vragen. maar echt een goede manier om te leren is het niet.
 
Alstu...

- www.traffictrainer.nl
- www.theorietoetsen.nl
- www.driversonly.nl
- www.cbr.nl
- www.onlinetheorieles.nl
- www.examencentrum.nl
- www.examentheorie.nl
- www.motorexamens.nl
- www.snelslagen.nl/theorie-examen/motor

Ohja... Het is denk ik het beste om verkeersregels van de website van VWS af te halen (Onderaan de pagina)...

Ohja2... Naar mijn mening waren de examens van examencentrum en examentheorie het beste en tevens het moeilijks (zijn indentiek aan elkaar maar eerstgenoemde is telkens uniek terwijl de andere een 'random' examen samenstelt... voor de 1e gaan dus als je meerdere examens wil oefenen) verder is traffictrainer ook oké (zeker als je de 2 uur lang voor 1,30 onbeperkt examens plus theorie gebruikt).

Ohja3... wil je echt op save spelen? Het beste is het officiele CBR les en oefenmateriaal. Alleen is dat niet online en bovendien duurder. Er staat trouwens wel wat oefenmateriaal op de site van het CBR.
 
Laatst bewerkt:
thx, erg behulpzame forummers hier ;) zeer fijn

Was al begonnen op www.examentheorie.nl
2x 4 fout, al kreeg ik 2 al dubbele vragen, beetje jammer.

Zal de overige adviezen ook eens bekijken, heb ene boekje van vekabest en merk dat er nu al enig verschil in opvattingen zit in het boekje en de toelichting bij fout beantwoorde vragen.
 
ik heb toen ik van de zomer mijn theorie moest gaan halen voor de motor een dvd-rom voor in de pc gedownload, hier stonden 10 oefen examens op en dat werkte prima, verder had ik ook mijn theorieboek nog doorgenomen.

mocht je intresse hebben mag je de dvd-rom wel hebben, aangezien ik mijn motorrijbewijs al heb en deze dvd dus niet meer nodig heb.

ik hoor het wel ;)
 
Thx voor je aanbod, had dit topic eerder moeten openen, morgen heb ik namelijk al examen.
Het feit dat ik op de proefexamens vragen krijg waar ik in mijn vekabest boekje niks kan vinden verontrust me wel een beetje moet ik zeggen :s

VB van punten die NIET in mijn Vekabest boekje staan

Max afmetingen zijspanmotor (250x100x100????)
Gelden voor Zijspanmotor dezelfde gedragsregels als normale motoren? (JA)
Maximale afmetingen motor aanhanger? (???)
Motoraanhanger moet voorzien zijn van witte nummerplaat (JA)
Passagier vanaf 12 jaar is zelf verantwoordelijk voor het dragen van een helm (JA)
Bij oversteken van groot wild snelheid minderen, licht dimmen en claxoneren

en mss zijn er nog wat meer, kom er even niet op
 
ik heb niet zo lang geleden examen gedaan en kan je gerust vertellen dat geen van deze vragen voorgekomen is. het grootste deel gaat over voorrang en veiligheid
 
Succes morgen! Heb ook met vekabest geleerd (ook met oefnevragenboek), is ok volgens mij, daarnaast wat examens geoefend, 1,30 per stuk. Ben het met Synthetic eens, je krijgt er misschien 1, maar nooit alle vage vragen.
 
ik heb niet zo lang geleden examen gedaan en kan je gerust vertellen dat geen van deze vragen voorgekomen is. het grootste deel gaat over voorrang en veiligheid

Helemaal waar, met die proefexamens krijg je allemaal gekke vragen over kinderen en overstekende beesten. Met het echte examen heb ik vorige week alleen en vraag gehad waarbij een heel klein kindje achterop zat bij een Hell's Angel (wel met helm enzo :P) en de vraag was of dit verantwoord was :P
 
Kreeg nog een vraag hoe hard de bromfietser hier mocht (binnen beb.) ... uhm... tja.. 25? antwoord was dus 30... dat ik mn bromfietscerti. heb gehaald is alweer ff geleden ;)
 
Hmm had ik ook, kreeg vragen die nergens in boekje stonden (ding was dan ook enorm oud mahgoed) heb um wel in 1x, vaak is een btje logisch nadenken al snel goed. Kreeg bijvoorbeeld wat over middelpuntvlieddendekracht etc. Had ik nog nooit ergens zien staan.
 
Kreeg bijvoorbeeld wat over middelpuntvlieddendekracht
toevallig wist ik dat (iets met in t kwadraat toch?)

ook kreeg ik een vraag over de 'gedragscode filerijden' of je alarmlichten moet voeren tijdens het filerijden (antwoord was dus nee)
 
Jupzie, was keer 4 inderdaad. Was voor mij een gokje maar de rest kwam mij zo te makkelijk voor, dus heb goed gegokt.

Voor de meelezenden: Wat gebeurd er met de middelpuntvlieddendekracht als je eerst 30 rijd, en daarna 60?
A) Niets
B) Wordt 2x groter
c) Wordt 4x groter - Is goed
 
Traffictrainer is goedkoop maar niet zoals bij het CBR, echt rottig daar je vragen goed te beantwoorden. Mogelijke antwoorden worden ook niet opgelezen.
Ook kwam ik daar deze vraag tegen:

Je reactietijd bedraagt 1 seconde. Hoeveel meter bedraagt de stopafstand ongeveer bij een snelheid van 120 km/uur?

Dit was het goede antwoord volgens traffictrainer

In de reactietijd leg je ongeveer 36 meter af. De remafstand bedraagt 72 meter. Samen is dit 108 meter.

Volgens mij moet het zijn:
Reactietijd: 12x3 = 36 meter
Stopafstand 12x12 = 144 meter
Totaal = 180 meter
 
Goed bezig!

succes met AVB & AVD, heb je al enig idee wanneer je daarvoor op moet?
 
180 meter is plus reactietijd he ;)
En het gaat om de theorie, allicht sta ik sneller stil :)

3 november moet ik op voor mn AVB, heb nu 2 praktijklessen 1,5hr achter de rug
 
Hallo ,
ik heb vandaag in leeuwarden theorie gedaan en met 8 fouten gezakt.
van de 15 deelnemers waren er 3 die geslaagd waren....

moeilijke vragen met rare plaatjes?

ik heb traffic trainer 40 uur geoefend en 45 examens gedaan met 1 of 2 fouten.

ik kwam vragen op het examen tegen die erg vaag waren of waarbij de situatie vaag was.

vragen over de certifugaal effect in een bocht als je 80 rijd en sneller wilt gaan rijden word deze groter of kleiner???

en tussen welke rij moet een moter tijdens de file rijden a links b midden c rechts.

moeten alle passagiers de aanwezige veiligheidsgordel dragen?
er is dan een plaatje met een moter met zijspan.

een voorrangsbord staat deze binnen of buiten de bebouwde kom.


kan nog wel even doorgaan met onoverzichtelijke vragen

ook deze

het bord wat aangeeft dat een spoorwegovergang over 240 meter is moet je deze links of rechts voorbij rijden.

ik baal ervan maar okee had 2 fouten teveel en ga gewoon weer verder.

ik vind het wel raar dat je van de 15 mensen maar 3 overhoud die geslaagd zijn.

groetjes van een balende klaske
 
o ja
als je 95 kilometer per uur rijdt hoeveel moet je volgafstand dan zijn

wie o wie??

Klaske.


Inmiddels met glas gehaald evenals mijn bijzondere verrichitngen

had wel een reactie van het cbr gekregen moest beter leren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan