nieuwe scarabeo 300

Hallo IK BEN WEER TERUG.
Ik heb mijn excuses aangeboden aan de moderators.
niet zo bijdehand om tegen de schenen van de moderators aan te schoppen.
Die mensen werken er hard aan om alles in goede banen te leiden voor ons plezier.

Reden dat ik boos was kwam omdat het topic "motorrijders die zich moeten bewijzen"
tijdelijk helemaal verdwenen was, geen punt of slotje er achter maar tijdelijk helemaal weg.
toen maakte Mordan een vervolg topic aan wat na een aantal posts ook verdween.'
{blijkt dat ze dan onderaan nog wel staan wat ik niet wist}
toen maakte ik een nieuw topic aan met moderators die zich moeten bewijzen.
en vergleek ze met de russische geheimen dienst van vroeger. niet zo bijdehand van mij.
Die moderators komen slaap te kort om alles in goede banen te leiden voor ons, als vrijwillgers.
dus ik zal me voortaan gedragen.

:j

Ik zie dit nu pas. Het siert je.

Via mail netjes uitgepraat en nou weer lekker forummen. :)
 
Meangreengirl ook julie siert het gezien het feit dat julie niet blind zijn na julie besluiten, maar ook het lef hebben om dit te herroepen als iemand oprecht spijt toont en door het stof gaat.
Ok nu genoeg gesluimt haha.
Thanks
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer terug naar onze Italiaanse schone. Ik was niet zo succesvol met het schoonmaken van het aangevreten alu. De swingarm is nog redelijk schoon geworden met staalwol, velgenreiniger, Belgom en veel zweet. Het grove gietwerk helpt ook niet echt mee.

De zichtbare zijkant van het blok,vooral het deksel van de waterpomp, bleef echter grauw. Ten einde raad heb ik dat maar met hamerslag (zwart) gedaan. Wel eerst non-ferro primer eronder. Het ziet er netjes uit en blijft nog zitten ook!

Blijkt maar weer dat het geen Honda kwaliteit is, maar goed, rijden/sturen doet het wel erg lekker. Wat betreft die kwaliteit; ik heb de wegenwacht erbij moeten halen toen ik niet tanken kon. Er was geen beweging in de sleutel te krijgen om het klepje te ontgrendelen. Daar sta je dan op het tankstation met een bijnal lege tank. De wegenwacht heeft hem tenslotte open gekregen door het trekkabeltje van het slot van onder te bedienen. Ze hebben het slot ook wel enigszins gangbaar gekregen met veel WD40 maar, omdat ze het niet vertrouwden, hebben ze het sluitplaatje maar van de klep geschroefd. Ik zit nu dus met een open flapperend klepje maar kan in ieder geval wel tanken. Maar weer naar Roke vrees ik. Tja, in het vervolg maar minder royaal met water wassen.
 
Ik dacht al waar ben je gebleven.
nou als ik nog eens een dop nodig heb , alvast bedankt.
 
Dat dacht ik bij jouw ook :)

Maar even serieus, let op met water in het slot van de tank. Dat zit ideaal om water op te vangen. Tja, in Italie regent het niet zo vaak.
 
Dat dacht ik bij jouw ook :)

Maar even serieus, let op met water in het slot van de tank. Dat zit ideaal om water op te vangen. Tja, in Italie regent het niet zo vaak.
mijn scooter heeft al heel wat regen buien over zich heen gehad maar het slotje gaat na bijna 3 en half jaar nog steeds zonder problemen open.
misschien eens wat vet inspuiten.
 
Ik weet niet precies wat er met dat slotje aan de hand is. Ik weet wel dat, bij de aflevering door Roke, het slotje ook gangbaar gemaakt moest worden. Ze hebben toen ook het plastic eraf gehad om bij het kabeltje te kunnen.

Ik heb al een mailtje gestuurd, ze zullen daar wel weten wat er aan de hand is. Als het aan het kabeltje ligt dan kan ik het slot zoveel smeren als ik wil maar helpt het niets. Voorlopig dus maar even zonder sluitplaatje. Het risico is anders te groot dat het kreng weer niet open wil. Niet kunnen tanken is best wel lastig :N
 
Ik heb nu een stukje stevig plastic (spul van de Ikea voor onderin een lade) tussen de onderkant van het handschoenvak gestoken. Dat zorgt ervoor de het tankklepje dichtblijft. Als ik moet tanken trek ik het stukje plastic gewoon er tussen uit.

Een creditcard had ook gewerkt ....... maar die werkt ook voor het betalen van de reparatie.

Ik zat er overigens aan te denken om gewoon het slotje te laten voor wat het was en een magneetje onder de klep te lijmen. Van buiten is zo niet te zien dat het slot niet werkt en die paar liter benzine zullen brandstofdieven toch al niet echt om staan te springen.
 
Ja , als je nog een keer naar roke gaat kunnen ze ernaar kijken.
alleen wel erg onhandig zo ver weg , dichterbij zit toch ook wel een officieele aprilia dealer
vanderheyden in den bosch of nog dichterbij.
 
Den Bosch is ook nog wel een eindje (ca. 65km) maar al wel weer de helft dichterbij. Maar het is wel zo dat ze bij Roke elk schroefje van de Beo weten te zitten. Dat is ook wel wat waard.
 
In Geldrop zit een dealer die aangeprezen wordt door een mede-scooteraar. Hij heeft een Vespa 300. Ik ben er daarom uit nieuwsgierigheid eens wezen kijken maar ze hadden het, naar zeggen, erg druk omdat geen enkele andere plaatselijke dealer nog aan scooters werkte. Kan wel want hier in het zuiden rijden er niet bepaald veel rond.

Ik moest toch al bij Roke zijn dus ik zal ze morgen eens opbellen. Nog geen antwoord gehad op mijn mailtje. Ik heb het slotje vandaag nog eens geprobeerd maar het zit weer muurvast. De wegenwacht had het afgelopen zaterdag een beetje in beweging gekregen met veel WD40 maar vertrouwde het al niet en heeft dus, gelukkig, het sluitplaatje er af geschroefd. Een vooruitziende blik want het kreng gaat dus weer niet open.
 
welke dealer bij jou in de buurt is goed?
Ik denk dat pols motoren Waalwijk de beste optie voor mij zou zijn.
Maar aangezien ik echt alles zelf doe ben ik nog nooit voor een reparatie of onderhoud bij een dealer geweest. DHZ..... 8-) u

Wel leuk, mijn vader heeft daar zijn nieuwe Honda motorfiets daar in mei 2013 gekocht, och hij is pas ruim 73 jaar jong.
 
Zo, de Beo is achtergelaten bij Roke. Het kabeltje dat de tankklep zou moeten bedienen zit muurvast en moet vervangen worden. Aangezien dit onderdeel niet op voorraad is, en de Beo uit elkaar ligt, heb ik hem maar achter moeten laten. Gelukkig nog een lift naar huis kunnen krijgen.

De levertijd van het kabeltje is een week maar ze hopen bij Roke dat de Italianen dat waar maken. Traditioneel ligt Italie in augustus immers helemaal plat. Het is dus maar te bezien wanneer ik weer kan scooteren. Wat betreft kosten, ze schatten dat het 2-3 uur werk is. Al het plastiek moet er waarschijnlijk af. Met een beetje geluk wordt ik wel gematst qua kosten. Omdat ze bij de aflevering in maart het kabeltje ook al gangbaar hebben moeten maken is misschien wel wat te regelen.

Enfin, en dat allemaal vanwege een lullig kabeltje met een nog lulliger constructie :N
 
hadden ze geen leenscooter, als ze daar toch bezig zijn zitten ze vlakbij de kleppen.
 
Leenscooter werd niet aangeboden, waarschijnlijk omdat ze hem dan toch wel een aardig tijdje kwijt zijn (en omdat mijn broer erbij was met zijn R1100RT).

Ik heb inderdaad, tijdens de rit naar huis, ook zitten piekeren over die kleppen. Zal ze binnenkort eens opbellen. Lijkt me wel een goed idee.
 
hoeveel km staat er nu op?
ik zou toch gelijk vragen wat het zou gaan kosten of dat het nog aankoop service is,
{zonder kleppen stellen} en dan daarna beginnen over de kleppen.
 
Laatst bewerkt:
Bijna 14000km. Ze hebben, half en half, al gezegd dat het wel 50-50 zou gaan. Alleen moest Aad daar nog toestemming voor geven.... Ik kan er alleen op hopen aangezien de garantie er al vanaf is. De reden dat ze wel genegen zijn om me tegemoet te komen is het feit dat, bij aflevering, ook al gesleuteld is aan de kabel.

Lijkt erop dat de vorige eigenaar zeer serieus de pekel is ingedoken met de Beo. Die kabel krijgt dan de volle laag. Ook heb ik al erg veel werk gehad aan het aangevreten alu. Verder lijkt de Beo er weinig last van gehad te hebben. De Akra geeft er ook niets om!

Het winterbandje van Heidenau zit er ook nog om en doet het opvallend goed. Alleen beginnen de zijkanten wel onder de hitte te lijden.

Enfin, pekelfietsje geweest :(

Nu nog voorzichtig informeren naar die klepjes.
 
en misschien ook gelijk het gasklephuis schoon laten maken, mag wel een keer na 14000 km.
 
Sorry, even uit de lucht geweest vanwege vakantie (zonder Beo :( ).

Ondertussen de Beo weer opgehaald in Mijdrecht, 149 euro armer en toch nog enigszins gematst met de uren. De hele voorkant moest uit elkaar dus dat geloof ik wel. Het kabeltje voor de bediening van de klep is vervangen en alles werkt weer goed. Wel de laatste keer dat ik een scooter koop met zulke duidelijk pekel-fiets kenmerken.

De kleppen en het gasklephuis is niets aan gebeurd. Simpelweg omdat daarvoor de achterkant gesloopt moest worden en niet de voorkant. Aangezien ik de kosten zo al genoeg vond heb ik daar maar van afgezien. Dat zal moeten wachten tot de beurt bij 20k.

De Heidenau winterband doet het nog altijd goed maar heeft wel te lijden van de hitte. Begint wat op te rullen. Nog voldoende grip dus hij mag nog even blijven.

Deze keer heeft mijn broer hem terug gereden naar huis en het was wel leuk om zijn bevindingen te horen. Hij heeft tenslotte ook wat scooter ervaring (Kymco Xciting 500). Hij was erg te spreken over de wegligging en de vering en vond hem ook verbazend vlot tot ca. 100km/h. Voorbij de 120km/h werd het blok wat taai en inhaal-manoevres op de snelweg moeten gepland worden. Tja, daar heeft hij gelijk in. Het is tenslotte een 300.

Hij was ook erg te spreken over de remmen (is mij zelf nooit zo opgevallen) maar vond wel dat het stuur de neiging had naar binnen te vallen bij het insturen. Dat is mij dus helemaal nog nooit opgevallen! Verder had hij nog de opmerking dat je op een gegeven moment op de snelweg op je gemak rond gaat zitten kijken naar de omgeving onder het rijden. Dat kan ik me voorstellen, op je gemak achter de grote ruit op een comfortabel zadel. :} Hij zal hierna weer moeten afzien op zijn huidige R1100RT :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan