Gaaf geluid gezocht?

Er is van alles mogelijk !

Iedereen vindt zijn eigen pijpen natuurlijk het beste klinken en zal dan ook zijn eigen set aanraden. Verder kan je natuurlijk nooit twee dezelfde motore hebben met twee verschillende uitlaten om te vergelijken. Luchtfilters, mengselschroeven, carburateur afstellingen etc gooien roet in het eten bij een dergelijke test.
In de praktijk zal het ook niet veel uitmaken. Bijna alle aftermarket open/half open pijpen geven een betere herrie dan de standaard uitlaten.

Je kan in mijn ogen ook beter richten op andere criteria:
1) wil je een open pijp, half open of toch een gesloten systeem. Al dan wel niet met een dB killer die wel of niet te erafte halen valt.
2) performance: wil je meer pk eruit persen zul je een pijp moeten nemen met een vebreding in het eind bv.
3) looks, wil je 2-1 systeem, een 2-2 systeem, korte dragpipes of lange shotguns, slashcuts, staggered etc etc
4) praktisch: dubbelwandig om blauwe pijpen te verhullen of zijn hitteschildjes voldoende. Of wil je juist verkleuringen zien of ga je alles intapen?
5) budget; hoeveel wil je eraan besteden

-edit:
gewoon de webshops afgaan om te kijken wat er allemaal is.
www.cruisercustomizing.com
www.highwayhawk.com
www.br-custom.nl
www.motorcycle-exhaust.com

etc etc.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je ziet, de keuze is reuze :z

Ik zou gewoon de uitlaat eraf halen, dan heb je het beste geluid.
Een soort van Rossi op een chopper
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen,

ik rij net met een Suzuki intruder M800, prachtige machine, heerlijk genieten, maar het geluid mag zwaarder en luider!

Als klein testje heb ik m'n uitlaten er even afgehaald (de eindconstructie waar de soundkiller inzit) en hij klinkt echt gaaf zo, maar kan ik een uitlaat of 'uitlaatstuk' vinden die hierop past en en bijna hetzelfde geluid geeft?

Vergeef me mijn ontwetendheid, maar ik ben volop met de research bezig :)
 
even een flauwe dan maar:

Mach_-_C64_Cassette_Deck_Black.jpg


+

box15elliot.jpg
 
Dag iedereen,
ik rij net met een Suzuki intruder M800, prachtige machine, heerlijk genieten, maar het geluid mag zwaarder en luider!
Als klein testje heb ik m'n uitlaten er even afgehaald (de eindconstructie waar de soundkiller inzit) en hij klinkt echt gaaf zo, maar kan ik een uitlaat of 'uitlaatstuk' vinden die hierop past en en bijna hetzelfde geluid geeft?
Vergeef me mijn ontwetendheid, maar ik ben volop met de research bezig :)
jup, je kunt enkel de eind stukken kopen.. de zgn. slip-on's .
kijk maar eens bv. bij cobra uitlaten. ik heb de slash-cut op de suzuki marauder vz800 geplaatst en klinkt een stuk beter..
 
Er is van alles mogelijk !

Iedereen vindt zijn eigen pijpen natuurlijk het beste klinken en zal dan ook zijn eigen set aanraden. Verder kan je natuurlijk nooit twee dezelfde motore hebben met twee verschillende uitlaten om te vergelijken. Luchtfilters, mengselschroeven, carburateur afstellingen etc gooien roet in het eten bij een dergelijke test.
In de praktijk zal het ook niet veel uitmaken. Bijna alle aftermarket open/half open pijpen geven een betere herrie dan de standaard uitlaten.

Je kan in mijn ogen ook beter richten op andere criteria:
1) wil je een open pijp, half open of toch een gesloten systeem. Al dan wel niet met een dB killer die wel of niet te erafte halen valt.
2) performance: wil je meer pk eruit persen zul je een pijp moeten nemen met een vebreding in het eind bv.
3) looks, wil je 2-1 systeem, een 2-2 systeem, korte dragpipes of lange shotguns, slashcuts, staggered etc etc
4) praktisch: dubbelwandig om blauwe pijpen te verhullen of zijn hitteschildjes voldoende. Of wil je juist verkleuringen zien of ga je alles intapen?
5) budget; hoeveel wil je eraan besteden

-edit:
gewoon de webshops afgaan om te kijken wat er allemaal is.
www.cruisercustomizing.com
www.highwayhawk.com
www.br-custom.nl
www.motorcycle-exhaust.com

etc etc.



ja, maar verbruikt de motor dan niet meer brandstof als je dergelijke pijpen (open pij^pen) plaatsts?
 
dat hoeft helemaal niet

Wat bedoel je? Mijn custom verbruikt ongeveer 4.8l/100 km, vrees als ik dergelijke pijpen plaats dat ik misschien 7l verbruik. Ok, een aangenaam geluid, maar als je op reis naar Zuid-Frankrijk gaat en dus een aantal km doet, gaat dit toch wat kosten. Als je met moto eens naar de bakker of slager rijdt, ok....
 
Laatst bewerkt:
veel motoren zijn af fabriek flink geknepen om de emissie eissen te halen,

als je dan een uitlaat luchtfilter kiest die goed op elkaar afgestemd zijn,
en de motor zelf ook echt goed (laat) afstellen, kan het zomaar zo zijn dat je motor, mooier klinkt, soepeler loopt, en zelfs zuiniger is.


word in de auto wereld ook steeds meer gedaan, chiptuning (of herprogrameren van chips, zodat de auto ietsjes aan vermogen wint, maar vooral soepeler en zuiniger word.
 
Terug
Bovenaan Onderaan