Yamaha XJ6 Naked

Wat is jullie ervaring met de chain guard van de XJ6, die van mij die houd maar een klein beetje tegen. Er zit aardig wat vet onder het zadel en op de velg.. wat is een goed alternatief?
 
Hetzelfde. Hij is te kort en is open rond het voortandwiel. Als ik zie wat er standaard onder de koffer geslingerd wordt...
De accessoire chainguard is dezelfde afmeting, en is dus puur een optische verbetering.
 
In België is de herverkoopwaarde niet alles hoor, ik ken mensen die er 'niet van af geraken'.

Soms is dat gunstig, als je een beetje in de buurt van de grens woont :Y ( zoals wij *O* )

Wij hebben dus afgelopen een Xj6 N gekocht in België :] :Y *O*
Hier zat een verkorte voor de XJ6 gemaakte kentekenplaathouder en een Termignoni Titanium 4-2-1 "Full system" uitlaat op :Y

Beide hebben er ca. 3500km op gezeten en zijn verwijderd omdat de bestuurster/berijdster/chauffeuse/piloot/vrouw hem in originele toestand wilde hebben. B| :Y

Vandaar dat deze delen nu te koop zijn. :Y
Ik heb helaas nog geen foto's beschikbaar :N

Dus mochten er liefhebber(s) zijn :? :?
 
Soms is dat gunstig, als je een beetje in de buurt van de grens woont :Y ( zoals wij *O* )

Wij hebben dus afgelopen een Xj6 N gekocht in België :] :Y *O*
Hier zat een verkorte voor de XJ6 gemaakte kentekenplaathouder en een Termignoni Titanium 4-2-1 "Full system" uitlaat op :Y

Beide hebben er ca. 3500km op gezeten en zijn verwijderd omdat de bestuurster/berijdster/chauffeuse/piloot/vrouw hem in originele toestand wilde hebben. B| :Y

Vandaar dat deze delen nu te koop zijn. :Y
Ik heb helaas nog geen foto's beschikbaar :N

Dus mochten er liefhebber(s) zijn :? :?

O ja, heb ook nog een LED achterlicht 8-)
 
Wat is jullie ervaring met de chain guard van de XJ6, die van mij die houd maar een klein beetje tegen. Er zit aardig wat vet onder het zadel en op de velg.. wat is een goed alternatief?

Ik heb geen last van vet onder het zadel en maar heel beperkt op het achterwiel.
Maak je de ketting niet te vet? Ik smeer de ketting met een OSCO, wellicht dat dat het verschil maakt?
 
Hoi! Even voorstellen: ik ben "zie nick <--" en heb sinds vandaag een xj6 diversion f, als opvolger van mijn majesty welke ik voornamelijk als woon/werk vervoer zal gebruiken. Zal snel een fototje posten als het beter weer is.
 
Hoi! Even voorstellen: ik ben "zie nick <--" en heb sinds vandaag een xj6 diversion f, als opvolger van mijn majesty welke ik voornamelijk als woon/werk vervoer zal gebruiken. Zal snel een fototje posten als het beter weer is.


Het is prachtig weer nu zelfs, maar welkom bij de club, tis echt een fijne motor maar dat zul je onderhand wel gemerkt hebben. ;)

Ik gebruikt zelf trouwens kettingvet van S1000 , ik zal binnenkort is dat OSCO proberen.
 
Hallo oma! rustig hier, iedereen alweer aan het rijden?

Ik zou nog een fototje posten van mn xj6 f:

large


overigens staat hij alweer te koop :X
 
Ik heb er dit jaar al weer 2500 km opzitten.

Te koop vanwege je Ducati?

ja eigenlijk wel, de duc staat mij teveel stil (en door omstandigheden zal die nog minder uit de schuur komen), dus wil terug naar 1 motor, en aangezien ik verliefd ben op de duc ga ik hier op forensen...

Moet zeggen dat de div zeker bevalt, heerlijke makkelijke motor die toch kan verassen als je hem doortrekt, wat een geweldig blok...
 
Laatst bewerkt:
Wat jammer dat je hem weg doet maar de duc moet natuurlijk niet teveel stil staan. Ik weet ook wel waar ik voor zou kiezen. ;)
Maar ondertussen zit er een nieuwe uitlaat (full system) onder m'n xj6s en het klinkt echt fantastisch.
6BOC642.jpgp


Binnenkort ook nog een verkorte kenteken plaat want die taartschep is geen gezicht. Weet alleen nog niet welke het gaat worden.
 
iemand enig idee hoe ik een gasbegrenzer verwijder uit een xj6 naked?
hij is op de gashendel begrensd.

en wat moet ik allemaal doen om dit door te geven aan de rdw?
 
Kan je hem niet beter op papier op 25kw laten staan? wellicht interessant bij eventuele verkoop? ik geloof niet dat dit iets uitmaakt, als in je mag toch vol vermogen rijden...
 
Het wil nog niet echt weer zo levendig worden als het vroeger was hier he...

Ik heb van de winter handvatverwarming gemonteerd. Dat is er toch wel eentje in de categorie "Had ik veel eerder moeten doen". Ik heb (hele) goede handschoenen, maar dit is toch wel het verschil tussen gewoon twee uur bij oosten wind -1 graad kunnen rijden vs met woonwerk verkeer bij het laatste stoplicht stroeve vingers.
 
Het wil nog niet echt weer zo levendig worden als het vroeger was hier he...

Nee inderdaad. Soms ben ik wel eens benieuwd wat er met al die frequente posters gebeurd is :$

Op m'n XJ6 heb ik geen handvatverwarming. Maar wel op m'n andere, en ik geef toe dat het eigenlijk geen luxe is. Zeker met dit weer (regen, wind, lage gevoelstemperatuur).

Zo van die handschoenen zoals op de foto van Jordy hierboven, dat vind ik dan weer minder. Ik heb het nooit gebruikt, maar het lijkt mij beperkend/hinderlijk.
 
FF Technisch vraagje:

Wie weet hoeveel signalen per seconde de speedsensor geeft ? :? :?

Dit i.v.m. het willen monteren van een Mcoi kettingsmeer systeem. Deze maakt nl. ook o.a. gebruik van het aantal omwentelingen van het wiel.
Een reed-sensor (magneetje met opnemer) is ook mogelijk, maar "gewoon" electronisch rechtstreeks van de motor in natuurlijk leuker, en betrouwbaarder/minder storing gevoelig :Y

Én voor de opbouw van een Gear indicator heb ik ook nog het signaal van de nokkenassensor nodig :Y

Als dat er allemaal op zit is ie eigenlijk wel compleet genoeg: Oxfort handvatverwarming, smeersysteem, gear-indicator, Puig valstoppen, Hyperpro verlagingset.............. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nee inderdaad. Soms ben ik wel eens benieuwd wat er met al die frequente posters gebeurd is :$

De topic starter en Heerveen (toch wel de twee meest actieve van weleer) hebben beiden een andere motor cq. de XJ6 verkocht. Ik ben van de "eerste lichting" zowat de enige die hem nog heeft denk ik?
 
Vanmiddag bleek mn dimlicht stuk. Heb de lamp ZELF vervangen, een hele kunst met twee linker handen! :Y
Morgen even de hoogteafstelling checken...

(Dit in het kader van 'meer leven in het topic blazen.....')
 
Laatst bewerkt:
De topic starter en Heerveen (toch wel de twee meest actieve van weleer) hebben beiden een andere motor cq. de XJ6 verkocht. Ik ben van de "eerste lichting" zowat de enige die hem nog heeft denk ik?

En ondertussen na bijna 2 jaar motorloos weer voor de bijl gegaan...Honda NC750 X DCT
 
Nee inderdaad. Soms ben ik wel eens benieuwd wat er met al die frequente posters gebeurd is :$

Op m'n XJ6 heb ik geen handvatverwarming. Maar wel op m'n andere, en ik geef toe dat het eigenlijk geen luxe is. Zeker met dit weer (regen, wind, lage gevoelstemperatuur).

Zo van die handschoenen zoals op de foto van Jordy hierboven, dat vind ik dan weer minder. Ik heb het nooit gebruikt, maar het lijkt mij beperkend/hinderlijk.

Even over die moffen, daar was ik ook bang voor en heb de gok genomen. Alleen bij je handen van het stuur halen merk je het, en op de snelweg voel je iets druk van de wind als je de vingers op de rem en koppeling houdt, verder voel je er helemaal niets van. Tweede helft van de winter zonder handvatverwarming gereden en het was te houden, dus ideaal als je geen handvatverwarming wil monteren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan