Gat in motorblok vx800 geslagen (foto)

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Na net een week zijn rijbewijs te hebben heeft mijn broer zijn motor nu echt de geest gegeven '( . Na gisteren de bobine te hebben vervangen, is er vandaag zomaar een gat in zijn blok geslagen tijdens het rijden.
Het was ineens een harde knal met +- 70 kmpu. Motorblok loopt nog wel maar er komt wel wat olie uit het gat geblazen. Hoe kan dit zou gebeurd zijn? :? Motor heeft nog maar 9500 mile gelopen, laatste beurt nog geen 1000 mile geleden, en vorige week nog alles gecheckt voor de mfmm.
Motor is gekocht bij een niet nader te noemen mf-er dus garantie zit er ook niet in....

Maarrrrrrrrrrr, welke motorblokken passen er onder deze motor? Een zoektochtje op blok/motorblok vx800 leverde geen resultaten op. Is wel knap sneu, al je spaargeld als student in een motor van de dromen stoppen en dan na 1 week rijden ineens dit.... ;(
full
 
Dit noemt de eigenaar als rouw lopen.. Wat kan dit wezen dan? Want ik wil wel zeker weten dat ik nu een blok heb dat niet na een week uit elkaar knalt..

Soort van tik die minder word als hij warm is,
Had hij al toen ik hem kocht maar nooit echt aandacht aan besteed met de gedachte;als ik maar op mijn werk kom en dat is altijd gelukt.
Het geluid is ook niet erger geworden afgelopen jaar dus ik vond het wel best.


Rauw lopen is toch voorbestemd aan Suzuki, stationair is het erger
dan met warme motor? Misschien de distributieketting?
 
Vond ook nog wat op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/244681766

Is dit misschien wat, ondanks de redelijke aantal kilometers? Graag jullie mening daar over. Want ik zat te denken dat ik dan van 2 vx'en weer 1 goede ga maken. Want die kuip die erop zit is natuurlijk foeiiiii lelijk.

Bij die km stand (= x 1,6 ) goed luisteren of je de nokkenaskettingen niet hoort rammelen, die komt n.l. bijngeveer 60.000 km om de hoek kijken.
 
Blok van een VS 700/750/800 past erin.

Het is echter een kwaaltje van bepaalde intruder blokken, komt dooronbalans in de krukas, bij 1400 cc tjes hoort men het ook af en toe

Dus HJO hoeft zich eigenlijk nergens zorgen om te maken.

Naja, ik moet mij dus wel ergens zorgen over maken.. Denk dat mijn blok dus ook hierdoor naar mallemoeren is gedraaid...
 
Maar ehh HJO, waarom blijf je bij een VX800 voor rond de 800 euries
heb je ook een goede VT, probleemloos en betrouwbaar als pekelfiets
heb ik er al jaren plezier van.

Klopt, heb je helemaal gelijk in Wolves. :Y Ik begin er ook steeds meer over na te denken om een andere motor te kopen dan een VX800. Ik vind het nog steeds een geweldige motor 8-) , maar of ik weer aan moet gaan beginnen... Ben er wel achter gekomen dat er niet veel onderdelen voor te krijgen zijn. Maaarrrr. zoals ik al eerder zei, morgen effe kijke of Boonstra wat voor een acceptabel bedrag een blok heeft liggen!
Ik drink me er eerst nog effe een biertje op!! *D
 
Klopt, heb je helemaal gelijk in Wolves. :Y Ik begin er ook steeds meer over na te denken om een andere motor te kopen dan een VX800. Ik vind het nog steeds een geweldige motor 8-) , maar of ik weer aan moet gaan beginnen... Ben er wel achter gekomen dat er niet veel onderdelen voor te krijgen zijn. Maaarrrr. zoals ik al eerder zei, morgen effe kijke of Boonstra wat voor een acceptabel bedrag een blok heeft liggen!
Ik drink me er eerst nog effe een biertje op!! *D

Oké drink ik er een colaatje op, dat je een goed blok krijgt. Kan hier bij
Roukema ook wel even kijken, maar volgens mij heeft ie niks.
 
Ik heb vanmorgen even gebeld met Boonstra en mijn vrees werd werkelijkheid, 750/800 euro wil Boonstra voor een blok hebben :r . Da gaat dus nie gebeure nie he! Ook die motor die ik eerder op zocht op MP koop ik niet. Wil er wel zeker van zijn dat het blok 100 % is, en dat is ie dus niet. Enige optie die nog over is om een hele andere motor te kopen en mijn motorcarriere daar hopelijk wel goed mee te kunnen voortzetten... :]

Heb iig vanmorgen maar mijn motor geschorst en uit de verzekering gehaald. Beetje definitief en vroegtijdig einde van mijn VX800 duss -O-

Iedereen bedankt voor zijn ideeen en de mentale steun :} :+ !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanmorgen even gebeld met Boonstra en mijn vrees werd werkelijkheid, 750/800 euro wil Boonstra voor een blok hebben :r . Da gaat dus nie gebeure nie he! Ook die motor die ik eerder op zocht op MP koop ik niet. Wil er wel zeker van zijn dat het blok 100 % is, en dat is ie dus niet. Enige optie die nog over is om een hele andere motor te kopen en mijn motorcarriere daar hopelijk wel goed mee te kunnen voortzetten... :]

Heb iig vanmorgen maar mijn motor geschorst en uit de verzekering gehaald. Beetje definitief en vroegtijdig einde van mijn VX800 duss -O-

Iedereen bedankt voor zijn ideeen en de mentale steun :} :+ !


En nu, verkopen in onderdelen en met wat geld erbij wat anders?
 
En nu, verkopen in onderdelen en met wat geld erbij wat anders?

Naja, ik wil sowieso weten wat er met het blok aan de hand is, dus die ga ik in de zomervakantie (student he :P ) uit elkaar draaien. Ik laat de motor eerst staan en als ik misschien in de toekomst tegen een blok aan loop, dan ga ik het weer lopende maken. In de tussentijd een andere motor kopen, een niet al te dure, zodat ik toch nog kan rijden straks. Heb wel wat leuke dingen gezien op marktplaats, een Yamaha XV750 ofzo. Die zijn niet zo duur namelijk. Deze bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/251335207
 
Naja, ik wil sowieso weten wat er met het blok aan de hand is, dus die ga ik in de zomervakantie (student he :P ) uit elkaar draaien. Ik laat de motor eerst staan en als ik misschien in de toekomst tegen een blok aan loop, dan ga ik het weer lopende maken. In de tussentijd een andere motor kopen, een niet al te dure, zodat ik toch nog kan rijden straks. Heb wel wat leuke dingen gezien op marktplaats, een Yamaha XV750 ofzo. Die zijn niet zo duur namelijk. Deze bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/251335207


:+ In de zomer moet je rijden, leuke motor die Yamaha voor 600 niet
te duur. Van de winter kan je dan lekker sleutelen aan de VX. Toch
moet je ook "MF motoren te koop" eens bezoeken staan ook vaak
goede motoren te koop. Succes met al je plannen, ik hou het in de gaten.
 
Precies, koop gewoon een XJ900 en verkoop de rest van je vx800. Zal me niet verbazen als je dan uiteindelijk nog geld over houd...

Lang geleden (+/- 12jaar) had ik een xj900 te koop, komt er iemand kijken, en die zegt dat ie hem koopt. Kwam zeer enthousiast over, dus geen handgeld gevraagd. Zou volgende dag fiets op halen. Belt ie een uur later dat het niet door ging, want hij ging een vx800 kopen. Kon die xj900 daarna zowat niet kwijtraken.
Heb nog steeds een hekel aan vx800's. B|

Effe zonder dollen, xj900's zijn echt super betrouwbare fietsen, en de laatste maanden worden ze steeds goedkoper. Ze hebben wel een ander karakter dan een vx, maar de wegligging is volgens mij wel beter dan een vx.
 
O-) Wel eens aan een XJ 900F gedacht })

Zoveel powaaaaaaaa :+ Da kan ik nog nie aan hurrr :P
Maar heb net van Otten financieringen gehoord dat ik nog even een weekje moet wachten, anders kan ik helemaal geen motor kopen. Oftewel, ik moet nog even met mijn ouders om de tafel. Maar vaders snapt mijn probleem als motorrijder, dus moet geen probleem worden *D :+
Alleen moeten mijn ouders zelf ook de financiering rond hebben om mij te financieren _O-
 
Zoveel powaaaaaaaa :+ Da kan ik nog nie aan hurrr :P
Maar heb net van Otten financieringen gehoord dat ik nog even een weekje moet wachten, anders kan ik helemaal geen motor kopen. Oftewel, ik moet nog even met mijn ouders om de tafel. Maar vaders snapt mijn probleem als motorrijder, dus moet geen probleem worden *D :+
Alleen moeten mijn ouders zelf ook de financiering rond hebben om mij te financieren _O-


:+ De meeste ouders hebben nog wel een ouwe sok met iets'
erin voor hun kids. En groot voordeel is dat jou pa ook motor rijdt.
Ben er van overtuigd dat het goed komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan