Gat in motorblok vx800 geslagen (foto)

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Na net een week zijn rijbewijs te hebben heeft mijn broer zijn motor nu echt de geest gegeven '( . Na gisteren de bobine te hebben vervangen, is er vandaag zomaar een gat in zijn blok geslagen tijdens het rijden.
Het was ineens een harde knal met +- 70 kmpu. Motorblok loopt nog wel maar er komt wel wat olie uit het gat geblazen. Hoe kan dit zou gebeurd zijn? :? Motor heeft nog maar 9500 mile gelopen, laatste beurt nog geen 1000 mile geleden, en vorige week nog alles gecheckt voor de mfmm.
Motor is gekocht bij een niet nader te noemen mf-er dus garantie zit er ook niet in....

Maarrrrrrrrrrr, welke motorblokken passen er onder deze motor? Een zoektochtje op blok/motorblok vx800 leverde geen resultaten op. Is wel knap sneu, al je spaargeld als student in een motor van de dromen stoppen en dan na 1 week rijden ineens dit.... ;(
full
 
Ja..........maar in die ouwe sok zitten vaak nog stuivers en dubbeltjes.
Weet je wel...........kon je vroegâh nog snoep voor kopen en zo _O-

Nu moeten al die kindjes gaan studeren en zo en dan gaan paps en mams bekant failliet :Y

Volgende week wordt de oude sok weer aangevuld met een leuk x bedrag, dus daar is het even op wachten :Z *O* . Gister wel wezen kijken bij een Honda VF 500 F. Zag er op de foto leuk uit, maar toen ik er kwam leek et net alsof ie al 25 jaar op bodem vant kanaal had gelegen... Had daar nog geen 2 kratjes bier voor over, terwijl die kerel er 500 eu voor vraagt |(

Enne, ik studeer ook, en broertje ook.. En die van mij zijn nog niet failliet. Veel onderpand scheelt he, failliet verklaren gebeurd dan niet zo snel :+
 
118.000 veel voor een XJ900F :/
Dan zijn ze net ingelopen })

1 voordeel, je hebt maar 18.000 op de teller staan :+

Nee, die blokjes gaan lang mee.
Op de mijne staat 107.000 of 207.000.

Kan ik stoer doen met me motor van '87 met 18.000 km.. Oohnee, dat deed ik met me vorige ook! :o :+ Ik zal de financieringsmaatschappij woensdag eens informeren, die zullen wel willen weten waar ze in investeren ;) . Gelukkig donderdag Hemelvaart dus mooi op tied vrij deze week.
Thanks trouwens voor de link!! :}
 
Zoo, ook effe weet een updatje vanaf mijn kant.
Vanmorgen een mijlpaal bereikt, want het motorblok is eruit. *O*
Na een grondige analyse van mijn pa en mij toch geconstateerd dat er sowieso een stuk van de zuiger is afgebroken.. Achjaa..
Maar nu wilde ik verder gaan met het blok uit elkaar halen, maar er is nu niet echt plek thuis.. Rollende gedeelte van me motor staat bij de buren en de rest verspreid door het huis. Toch wel vervelend als ze thuis aan het verbouwen zijn en je een schuur mist van 20 bij 40 meter... :+

Enne.. Als ik et usb kabeltje van de cameras kan vinden gooi ik de foto's op, maar waaaar dat kabeltje is... :o
 
Dinsdag kijken bij een kwaakasaki gpz 550. Lijkt me opzich wel een leuk motortje voor de zomer. En voor 450 euro wil ik altijd wel even komen kijken. Nieuwe ketting en tandwielen, goeie banden en rijdt nog goed zegt de eigenaresse. 47000 km gereden. Lijkt mij een redelijke prijs voor die motor denkk? Enne, net belastingvrij!

Hoop iig dat het was is, dan kan ik weer rijden :]
 
Bart,

Is dat mijn oude VX???

Dat meen je niet!

Ik wist daar echt niets vanaf, je hebt er ondertussen ook 1000 mile mee gereden toch?

Maar omdat ik het heeeeel zuur vind voor je broer, ben ik bereid om een deel van een nieuw aan te schaffen blok mee te betalen.

Laat maar weten,

Groet Tim.
 
Bart,

Is dat mijn oude VX???

Dat meen je niet!

Ik wist daar echt niets vanaf, je hebt er ondertussen ook 1000 mile mee gereden toch?

Maar omdat ik het heeeeel zuur vind voor je broer, ben ik bereid om een deel van een nieuw aan te schaffen blok mee te betalen.

Laat maar weten,

Groet Tim.

Tof aanbod hoor.
 
Tof aanbod hoor.

Zekers te weten!! Tim is een goede gast!! 8-)
Respect voor het Westen van een stugge Groninger!! :} Was iedereen maar zo als hem!
Maar ik ga eerst een ander motortje kopen voor de zomer en dan zien we wel verder! Dit had niemand kunnen voorspellen, wat er met mijn motor gebeurd is...
 
Bart,

Is dat mijn oude VX???

Dat meen je niet!

Ik wist daar echt niets vanaf, je hebt er ondertussen ook 1000 mile mee gereden toch?

Maar omdat ik het heeeeel zuur vind voor je broer, ben ik bereid om een deel van een nieuw aan te schaffen blok mee te betalen.

Laat maar weten,

Groet Tim.

:}
 
Dinsdag kijken bij een kwaakasaki gpz 550. Lijkt me opzich wel een leuk motortje voor de zomer. En voor 450 euro wil ik altijd wel even komen kijken. Nieuwe ketting en tandwielen, goeie banden en rijdt nog goed zegt de eigenaresse. 47000 km gereden. Lijkt mij een redelijke prijs voor die motor denkk? Enne, net belastingvrij!

Hoop iig dat het was is, dan kan ik weer rijden :]


De eerder genoemde xj900 met 118000 hoeft geloof ik nog maar 500 euro te kosten. Das een betere investering dan een kawa 550, dan weet ik zeker. Die xj900 heeft een nieuwe uitlaat meen ik, ik geloof zelfs ook een gecoate tank. als ik een andere motor zocht zou ik deze zeker overwegen.
http://www.xj900club.nl/forum/viewtopic.php?t=1309
 
De eerder genoemde xj900 met 118000 hoeft geloof ik nog maar 500 euro te kosten. Das een betere investering dan een kawa 550, dan weet ik zeker. Die xj900 heeft een nieuwe uitlaat meen ik, ik geloof zelfs ook een gecoate tank. als ik een andere motor zocht zou ik deze zeker overwegen.
http://www.xj900club.nl/forum/viewtopic.php?t=1309

Tsjaa, investeren doe je niet in een hobby he! :+
Want anders zou niemand meer hobbys hebben denk ik, als er ook weer geld uitgehaald moet worden.
Maar deze motor staat in de buurt, kan ik zo even langs om te kijken. Met de bus zelfs.. Al dat gevlieg door het land voor een motor ben ik zat van..
 
Wat dat investeren betreft, :) voor die 500 euro heb je aan die yamaha veel meer motor voor je geld dan die kawa 550. En persoonlijk vind ik die yam veel beter rijden dan die kawa, maar das een persoonlijke mening natuurlijk.

Laat je wel even weten wat het geworden is?

succes....
 
Tov van die kawa is die yamaha wel een groot ding, maar vergeleken met je vx800 ie zelfs kleiner, 2cm om precies te zijn. :)
Kwa gewicht zit de yamaha (218kg) ook dichter bij je suzuki, (213kg) scheelt leeg dus maar 5 kilo, volgens het boek : alle motoren van 1951- heden, van Ruud Vos.

Als je eigenlijk met plezier op je vx gereden hebt denk ik dat xj meer bij je past dan een kawa 550.

Maar 't is jouw keus uiteraard, maakt mij allemaal niets uit. Ik heb er geen aandelen in of zo. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan