Motorrijders gezocht voor dagje Parijs

Meetinpoint vertrek dagje Parijs 24 Juli 2009

  • Esso Sanderingen (A16) H-Ido Ambacht. ± 04:00 uur.

    Stemmen: 5 50,0%
  • Mc-Donalds (A16) Grens Hazeldonk. ± 05:00 uur.

    Stemmen: 5 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Ringo2008

MF veteraan
22 apr 2009
2.068
0
Amsterdam
Zijn er motorrijders die zin hebben om een keer een dagje Frankrijk, Parijs aan te doen.
Ik zelf heb het al eens gedaan, dat was dan alleen.
het lijkt leuk om met wat motorrijders het weer te doen, ik vertok dan tegen 3 uur of 4 uur in de nacht, de rit duurd incl tankstops, koffystops en normaal rijden 6 uurtjes.
De Tol kost 16 euro heen en terug, ik was op z,n dag rond de 200 euro kwijd. Incl brandstof.
Het betreft dus een dagje de hoofdstad aan te doen, (Eifeltoren in uiteraad.)
S,avonds gewoon weer normaal retour naar huis.
Alles uiteraad op eigen risico en kosten.
Het zal het laatste weekend van de maand Juli zijn, dat is dan de 24ste.


Het weer

Weer Parijs. Het actuele weer van Parijs voor vandaag en morgen. Online weerbericht, weather, weersverwachting, weersvoorspelling, weersvooruitzicht Parijs.

Link

MotorMaarje Movi


Video



full




[youtube]wApO4XRFjqs[/youtube]
 
Laatst bewerkt:
hoi fred.
Lijkt me echt super leuk idee. ik ga graag mee (als ik met me werk kan) . Vet je komt ook uit haarlem kunnen we mooi samen terug rijden *D . gr natascha
 
is wel eens eeder gedaan via mf
kon ik in beide gevallen niet mee
maar ik blijft t een leuk plan vinden dus mij mag je ook op de lijst zetten
 
Lijkt mij ook wel lekker om een stokbroodje in Paris te eten. :P
Ik heb ook wel intresse om mee te gaan.
Alles afhankelijk van de datum, ect.
Dus voor mij een ovb-tje ;)

Gr.Ronald
 
Ik ben even zo vrij om hier een update neer te zetten:

Deelnemer tot nu toe:
Ringo-2008
Jansen007
CrazyChris
Badeend
Bolski (neemt de off-road route)
Roonfz1 (ovb)
Naba

Misschien wel een idee om alvast een datum te prikken zodat we het wat meer concreet kunnen maken?
 
Hoi allemaal. Leuk dat er al zo veel mee gaan.
Naba goed idee om alvast een datum te prikken.
Ben benieuwd waar Fred en inge aan denken kwa datum.

Zelf kan ik 18/19 juli NIET. Dan heb ik namenlijk nachtdienst.
Ben benieuwt wat de datum word })
 
hoi. fred. Wat gaaf dat het gefilmd word *D . goed idee om iedereen zijn datum te laten weten wanneer het beste uitkomt.
zelf vind ik 11 juli mooi dus zaterdag in frankrijk zijn.
Maar aan het einde van de maand dus jou datum vind ik ook niet heel erg
 
Mij maakt het niet uit welk weekend, ik kan meestal wel.
Heb een milde voorkeur ook voor het laatste weekend.
 
Het laatst wknd van juli (24/25/26) kan ik niet mee ivm verjaardag van m'n zoontje 'n z'n moeder. Dus in dat geval zeker een deelnemer minder.

In andere gevallen nog even ovb...
 
Mij lijkt het ook wel leuk om een keer in één dag heen en weer te gaan :)
Maar wat is het tempo onderweg, want je hoort af en toe verhalen dat er met 180 geprobeerd wordt om binnen 2 uur in Parijs te zijn :/

En vertrek de ochtend van de 25ste begrijp ik?
Zelf kom ik uit Rotterdam, dus ik weet niet waar er eventueel aangehaakt / afgesproken gaat worden die ochtend?

Voorlopig mag ik er OVB bij in ieder geval.

Grtz.
 
Waarom pak je niet een Formule 1 hotel in Parijs. Er zijn er een stuk of wat rondom Parijs. Kost een tientje of 4 en dan kun je tenminste uitgerust aan de terugweg beginnen. Nu komt het neer op een nachtje doorhalen (vroeger slapen dan normaal werkt niet echt) en je rijdt 12 uur op een dag+rondlopen in Parijs wat erg vermoeiend is. Lijkt me puur geluk dat je nog in één stuk aankomt. Als er iets gebeurt is je reactievermogen 0,0. Als het goed gaat, gaat het goed natuurlijk, maar dat betekent niet dat je 100% fris en fruitig bent.

Wat tempo betreft: normaal tempo rijden is idd het slimste. Uiteindelijk kom je nooit echt boven de 80kmh, tenzij je 180kmh continue rijdt. Maar je moet dan vaker tanken, en meer uitrusten omdat hard rijden vermoeiender is.
 

Ik begrijp je redenatie, en iedereen moet denk ik ook voor zichzelf bepalen of deze rit wel verstandig is. Zelf heb ik wel ervaringen met lange stukken rijden, en daar heb ik tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden. Ik denk dat vroeg vertrekken een deel van de oplossing is.

Verder, heeft er iemand gps aan boord ? want mijn laatste ervaring met parijs was niet zo heel geslaagd (lees: 2 uur zoeken naar hotel zonder tomtom )
De tolprijzen zijn naar mijn laatste controle €7,90 enkele rit.

Mocht het plan concrete vormen aannemen, dan kan de TS misschien in de openingspost even een rijtje plaatsen van deelnemers, met daarachter wel/geen gps, en de actieradius op 1 tank?

Voor mijzelf:
Homzie, geen gps, ongeveer 245 km op een volle tank (iets meer kan, maar beter nog een liter over, dan te weinig)

Grtz.
 
Ik begrijp je redenatie, en iedereen moet denk ik ook voor zichzelf bepalen of deze rit wel verstandig is. Zelf heb ik wel ervaringen met lange stukken rijden, en daar heb ik tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden.
Snap ik, ik heb het ook wel eens gedaan, en vele anderen. Ik probeer alleen aan te geven dat het feit dat er niets gebeurt niet wil zeggen dat het verantwoord is. Het valt je denk ik nog tegen als je een reactietest doet na zoveel uur op de been te zijn.

Maar goed, ik geef het alleen maar even aan. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

En doe mijn vrienden in Parijs de groeten; mooie stad. Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan