Het grote kleine wielen topic - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al een (HEEEEELE) tijd niet meer gekeken in het topic hier, omdat m'n dax ook al behoorlijke tijd niet meer gebruikt is en daarom ook te koop:
Ik heb een zwarte skyteam dax 125cc 4-takt (een MOTOR dus) te koop.
Kilometerstand slechts 1273 kilometer .
Hij staat op MP voor een vraagprijs van €900, de niet zeuren, meenemen-forumprijs is €700,-
Ik heb 'm met veel plezier gebruikt voor WoonWerk-verkeer, maar nu m'n huidige baan 60km rijden is, is dat toch wat te ver op deze mini-motor.

Ik heb diverse onderdelen vervangen/verbeterd:

* 12" aluminium wielen ipv 10" pisbakken-staal
* zwaardere achterschokbrekers
* H4 koplamp ipv 35W "kaarsje"
* Dikkere olie in de voorvork
* Dubbele uitlaatdempers in carbon
* carbon voorspatbord
* carbon luchtfilter
* (waterdichte)rubber bougiekap
* o-ring ketting

Omdat ik er ook in de winter mee reed had ik daar ook wat aanpassingen voor gedaan:

* handkappen
* voorvorkrubbers
* schuimkragen om de vorkpoten (tussen de kroonplaten) en stuurhelften om roesten wat tegen te gaan en een dikker uiterlijk te geven
* vrijwel alle blank chroom en aluminium zwart gespoten en gepoedercoat

Wat krijg je er nog extra bij:

* originele uitlaat
* originele velgen met banden
* extra 12" "all-road" banden

voor verdere vragen, PB of mail.
Foto-XFGHLDDF-D.jpg

Foto-BUPKCAW3-D.jpg

Foto-MWRAYWK8-D.jpg

Foto-QVYTGSUT-D.jpg

Foto-TBJFFSYV-D.jpg

Foto-W4IXAQOY-D.jpg

Foto-G87VTE7J-D.jpg

Foto-OHMRMNAQ-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
i agree with fuzy, het zou zo gemakkelijk zijn nog één extra te hebben! had ik maar 700 euro... :-)
 
Krijg je daar geen spijt van? Verzekering en wegenbelasting is vrij laag.. Ik heb wel wat vrienden die zo'n ding erbij hebben en op vakantie achterop binden, makkelijk als je op de camping staat ;)
 
Ik heb al een (HEEEEELE) tijd niet meer gekeken in het topic hier, omdat m'n dax ook al behoorlijke tijd niet meer gebruikt is en daarom ook te koop:

Toen ik aan het zoeken was naar een Dax voor mezelf vroeg ik me al af wat er met jouw Dax gebeurd was, omdat ik het wel een tof ding vind. Als je hem toen te koop had aangeboden was ik er waarschijnlijk voor langsgekomen. Ben inmiddels voorzien, dus succes met de verkoop! :)
 
Krijg je daar geen spijt van? Verzekering en wegenbelasting is vrij laag.. Ik heb wel wat vrienden die zo'n ding erbij hebben en op vakantie achterop binden, makkelijk als je op de camping staat ;)
Wat kost de wegenbelasting voor de Skyteam? Voor een normaal motor kost het zo'n 80€.
 
Toen ik aan het zoeken was naar een Dax voor mezelf vroeg ik me al af wat er met jouw Dax gebeurd was, omdat ik het wel een tof ding vind. Als je hem toen te koop had aangeboden was ik er waarschijnlijk voor langsgekomen. Ben inmiddels voorzien, dus succes met de verkoop! :)
Volgende keer gewoon ff een berichtje sturen ;) hij staat al ruim een jaar in de schuur. Nou ja niet helemaal. Ik heb 'm ca. 1.5 jaar geleden bijna geheel gedemonteerd (op het blok na). dit omdat ie toch wel wat pekelschade had opgelopen. Alles wat nodig was is gestraald, met anti-roest behandeld en weer gespoten. Ook meteen de nieuwe carbon delen gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
gaaf topic :)
Heb toen ik 17 was een nieuwe Jincheng* dax gekocht als brommer. (tja, wist ik veel toen)
Gewoon 50 cc uiteraard. Snel een open uitlaat erop gezet (motosport uitlaat, nee geen typfout) en een grote achterband (van een scooter)
Helaas een lange tijd niet gebruikt waardoor er veel rommel in de carb is gekomen.
Paar keer schoongemaakt, maar de wijsheid voor een benzinefilter had ik helaas niet.

Momenteel staat hij deels gedemonteerd bij m'n ouders in de garage.

Misschien eens als hobby project om bouwen naar een lichte motorfiets voor binnen de bebouwde kom.
 
Laatst bewerkt:
Ook weer een updateje van mijn kant: Ik wilde graag weten of de uitlaat die eronder zat de boel afkneep, dus heb ik het goedkoopste (40 euro) vervangingsuitlaatje gekocht wat ik kon vinden:

501ce9.jpg


Echt, wat een verschil maakt dit al zeg! :o Hij trekt veel beter door in de toeren. *D Hij maakt wel te veel herrie naar mijn zin (ik had niet anders verwacht), maar ik heb nog een uitlaatdempertje van 1 van mijn vorige motoren liggen, dus ik ga even kijken of ik die op een nette manier gemonteerd krijg. Ik moet hiervoor even een verloopbusje draaien.
 
Ook weer een updateje van mijn kant: Ik wilde graag weten of de uitlaat die eronder zat de boel afkneep, dus heb ik het goedkoopste (40 euro) vervangingsuitlaatje gekocht wat ik kon vinden:

Echt, wat een verschil maakt dit al zeg! :o Hij trekt veel beter door in de toeren. *D Hij maakt wel te veel herrie naar mijn zin (ik had niet anders verwacht), maar ik heb nog een uitlaatdempertje van 1 van mijn vorige motoren liggen, dus ik ga even kijken of ik die op een nette manier gemonteerd krijg. Ik moet hiervoor even een verloopbusje draaien.

Een dunne bocht: meer trekkracht onderin, een brede bocht: meer trekkracht bovenin. Andere uitlaat? Carburateur afstellen! Het is een kwestie van de juiste bocht vonden die jij lekker vind rijden.

Ik kan overigens een vervroegende CDI unit aanraden. Zelfs op de Skyteam originele ontsteking merk je een enorm verschil, voornamelijk in optrekken. De ontsteking is echter niet geschikt om ver mee door te kunnen trekken. Nedstore heeft ze voor 30 Euro dacht ik, zo op voorraad. Ik rij zelf al een jaar anderhalf ermee, start veel makkelijker.
 
Iemand interesse in een 140cc blok met carb en oliekoeler?
Nog geen meter mee gereden. Netjes nog in de verpakking.

Ik had het blok gekocht om mijn dax wat te upgraden maar het gaat er niet van komen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in een 140cc blok met carb en oliekoeler?
Nog geen meter mee gereden. Netjes nog in de verpakking.

Ik had het blok gekocht om mijn dax wat te upgraden maar het gaat er niet van komen.
 
Laatst bewerkt:
Kom ik er net pas achter dat op MF ook een Skyteam topic loopt |( |(
Ik ben zo smoor verliefd op die schattige kleine 4takjes, Zag op Marktplaats een paar leuke Skyteam's wel 50 cc'tjes maar ik gebruik de brommer meer om ff naar de markt te knappen en loempia's te halen.

Ben wel erg paranoia om een 2dehandse chinese brommer te kopen van een 17 jarige ivm afraggen en alles.

Als iemand een goede (en liefst goedkoop) Daxje ziet staan, 50 cc in een leuk fel kleurtje geef een gil.
Ik ben met google al wat aan het zoeken links en rechts, maar zou het fijnst wezen als ik er 1 kan kopen van een betrouwbaar iemand :)

Edit Ik knap zaterdag ff langs Nedstore, die lui hebben nette prijzen 999 euro voor een Dax 50 cc inc kenteken+garantie+ en de rest :} :]
 
Laatst bewerkt:
Mocht je interesse hebben in een 125cc.... De mijne is niet afgeragd en is in
piekobello staat. Ben je ook nog iets eerder terug van je loempia's halen, en dan
zijn ze nog warm ook!

Bij deze dus voor allen:
Mn dax staat te koop. Voor MF-ers is ie € 850,-
excl. 12'' Takegawa velgen. wil je die erbij...€ 300,-
Hij staat al op speurders.
 
goh

ik wist niet dat ze hier ook zoon hoekje hadden voor de jongens op hun op gevoerde brommertjes kunnen pronken

ik rij zelf ook al een paar jaar op een dax. voorheen had hij 70cc. dat wat niet echt ideaal om even een ritje hengelo(gelderland) ommen te doen. op de terug weg in deventer voor een stoplicht werd in in gehaald door een blauwe rook walm die uit mijn uitlaat kwam -O-

niet lang daar na was het ook over en uit met dat blok. 1e versnelling kapoet.

afgelopen zomer is er weer is een blokje onder gekomen. nu wat meer cc 150 om presies te zijn en het rammelt en tikt aan alle kanten. ook al van af dag 1 gruis in de olie.
maar dat probleem is in tussen ook al op gelost. miste een shim ring tussen het lager van de versnellingsbak en de koppelings korf. hier de schade te zien tussen de tandjes
DSC01324.JPG


gelukkig gaat dat nu weer goed met de koppeling
maar even een plaatje van het ding
DSC01248.JPG

DSC01252.JPG
 
@ butt head: Welkom in dit topic! :Y

@ H-3: Die had ik nog niet af gezien, hij is gaaf geworden! Succes met de verkoop.
 
Super aanbieding gevonden!!

Rovaza

Oude 2010 vooraad gaat eruit, 600 euro inc kenteken en rijklaar maken :} *O*
Enige nadeel is dat die in het zwart komt, en maar een 2.5 liter tankje heeft.
Maar het is geen Skyteam maar een Shenzue heb al wat gegoogle'd en de dax fora bekeken.
Blijkt dat het uit de zelfde fabriek van Skyteam komt rollen en van de zelfde eigenaar is.

Tussen de oren klinkt Skyteam al wat degelijker, maar hoeveel verschil zou er kunnen wezen met een Shenzue Dax?
En kan je bv een grotere tank plaatsen in het framepje? zoals een 5,5 ipv 2,5?
 
Laatst bewerkt:
Super aanbieding gevonden!!

Rovaza

Oude 2010 vooraad gaat eruit, 600 euro inc kenteken en rijklaar maken :} *O*
Enige nadeel is dat die in het zwart komt, en maar een 2.5 liter tankje heeft.
Maar het is geen Skyteam maar een Shenzue heb al wat gegoogle'd en de dax fora bekeken.
Blijkt dat het uit de zelfde fabriek van Skyteam komt rollen en van de zelfde eigenaar is.

Tussen de oren klinkt Skyteam al wat degelijker, maar hoeveel verschil zou er kunnen wezen met een Shenzue Dax?
En kan je bv een grotere tank plaatsen in het framepje? zoals een 5,5 ipv 2,5?

Er zit vrijwel geen verschil in die dingen, nagenoeg alles is uitwisselbaar behalve dan dat je steeds weer iets andere soort blokjes eronder hebt hangen (automaat, semi-automaat, 4-bak handkoppeling, soms hoge, dan weer lage cilinder, lange(re slag krukas etc) en andere stickers op de tank..

De 2,2 liter tankjes zijn wel te vervangen door 3,5 maar dan moet je wel een stukje uit je frame zagen (valt mee, wel lastig werk, ik heb het zelf ook gedaan). Het kan wel dat er verschil zit in kwaliteit van de onderdelen. Ik heb een 2002 Franse import versie (2e versie) en daar moest ik wel wat aan verbeteren (achterbrugrubbers, vering, dunnere voorvork, achterhub met rubbers die na 1000km stuk gaat, stuurhouder die breekt bij een tikje).

Het is dat ik geen geld meer heb, want een 5,5 liter staat écht hoog op mijn verlanglijstje (langs de snelweg staan zonder benzine bij Almere is geen pretje, ook nit met zo'n licht Daxje..).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan