Triumph Speed Triple-topic - Part 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Speed heeft vandaag het circuit van Zandvoort verkend :] Een volgende keer, want het is ontzettend gaaf rijden, niet met de Speed want moet er zuinig op zijn *D
 
Hoe is 't inmiddels met je poot? :?

Loopgips is er ondertussen af en de pin is er uit, ben nu aan het revalideren.....valt niet mee. :$

Nog een redelijke weg te gaan, maar we hobbelen lekker door.
Hoop dat ik er niets aan over hou en heel ms kan ik nog met de S3 rijden dit jaar........raceseizoen was wel voorbij. :/

Thnx :}Thnx :} De remmen zijn ook echt het minpunt van de 05 wat bij betreft. Zelfs met een radiale rempomp van een 675 laat het nog te wensen over -O-

Heb weinig te klagen over de remmen............maar gebruik ze ook niet zoveel. :9
 
Laatst bewerkt:
Zou iemand me kunnen vertellen wat een flyscreentje ongeveer kost?

Hoy ik heb nog een nieuwe liggen met montageplaat en boutjes in het chorced Yellow
Mag voor de helft van de nieuwprijs(248) weg
Dus 125 euro
full
 
Behalve het uiterlijk is er eigenlijk maar 1 echt verschil: de Brembo-remmen (inclusief de standaard radiale rem-cilinder ! :Y
Heu... en het max.koppel. Bij de 2005/2006 ligt dat bij 5500rpm, bij de latere modellen volgens mij bij de 9250rpm.
 
Laatst bewerkt:
Heu... en het max.koppel. Bij de 2005/2006 ligt dat bij 5500rpm, bij de latere modellen volgens mij bij de 9250rpm.

Ik ben zelf ook van een 05 naar een 08 model gegaan, en idd de 08 loopt iets vloeiender.
Maar de gas respons als je een rotonde op draai of zo iets, moet je altijd een beetje subtiel mee om gaan omdat de motor dan vrij abrupt op pakt vindt ik. (bij 05 en 08 het zelfde)


maar waar het max koppel nu bereikt wordt merk je in de praktijk niks van omdat de koppel kromme al zo vlak loopt, en je over het hele toerenbereik veel koppel tot je beschikking hebt *O*

het 08 model ploft iets meer in de pijp bij gas los en afremmen op de motor *D
 
Gaat er iemand naar Assensde 20 sep?? :?
Dan kunnen we misschien wat afspreken ik vertrek uit bodegraven :]
gr john :W


Je komt bij mij langs en ik wil wel aanhaken.
Geeft maar aan hoe laat je langs Ossendrecht ( C op het kaartje ) komt dan loods ik je wel richting Assenede.
Dit kan door Antwerpen heen of via de Liefkenshoek tunnel (5 euri Tol)
 
Laatst bewerkt:
Loopgips is er ondertussen af en de pin is er uit, ben nu aan het revalideren.....valt niet mee. :$

Nog een redelijke weg te gaan, maar we hobbelen lekker door.
Hoop dat ik er niets aan over hou en heel ms kan ik nog met de S3 rijden dit jaar........raceseizoen was wel voorbij. :/Heb weinig te klagen over de remmen............maar gebruik ze ook niet zoveel. :9
Hopelijk kan je dit jaar nog wel van je S3 genieten :]

Ik ben nogal angstig aangelegd :X
 
Ik ben zelf ook van een 05 naar een 08 model gegaan, en idd de 08 loopt iets vloeiender.
Maar de gas respons als je een rotonde op draai of zo iets, moet je altijd een beetje subtiel mee om gaan omdat de motor dan vrij abrupt op pakt vindt ik. (bij 05 en 08 het zelfde)


maar waar het max koppel nu bereikt wordt merk je in de praktijk niks van omdat de koppel kromme al zo vlak loopt, en je over het hele toerenbereik veel koppel tot je beschikking hebt *O*

het 08 model ploft iets meer in de pijp bij gas los en afremmen op de motor *D
Thnx :}
 
En denk in die Liefkenshoek tunnel niet ff flink het gas open te draaien...
Die trajectcontrole daar werkt echt f*cking goed :Y

Je komt bij mij langs en ik wil wel aanhaken.
Geeft maar aan hoe laat je langs Ossendrecht ( C op het kaartje ) komt dan loods ik je wel richting Assenede.
Dit kan door Antwerpen heen of via de Liefkenshoek tunnel (5 euri Tol)
 
Je komt bij mij langs en ik wil wel aanhaken.
Geeft maar aan hoe laat je langs Ossendrecht ( C op het kaartje ) komt dan loods ik je wel richting Assenede.
Dit kan door Antwerpen heen of via de Liefkenshoek tunnel (5 euri Tol)
hoe laat gaan jullie dan ? moet ik allen effe afspraak afzeggen laat maar weten dan
of stuur even een pb :W
 
hoe laat gaan jullie dan ? moet ik allen effe afspraak afzeggen laat maar weten dan
of stuur even een pb :W

Misschien voor de Moerdijkbrug afspreken bij het benzinestation??
Het is dan nog een uurtje schat ik. O-) (of stukken minder)
iets van kwart voor 10?
om 11:00 begint de rit, dan is er nog tijd voor koffie!
 
idd het originele stuur komt wat naar binnen en dat voel ik in m'n polsen ,voelt gewoon niet helemaal ok . Voordat ik wat ga aanschaffen wil ik graag weten of het een verbetering kan zijn.

Ik denk namelijk dat je met een recht stuur nog meer macht over de fiets krijgt.

Ik hoor het graag van iemand met ervaring.

Ben ff wat wezen gassen in de Alpen daarom reageer ik nu pas , maar hetzelfde had ik ook , pijn in m'n polsen en een wat ingezakte rug met m'n 1,91 met het originele stuur.
Ik heb er een booster stuur opgezet met 28mm rizers, dit is een rechter stuur van 80 cm breed. Werkelijk een prima inverstering , rijdt geweldig zo , je zit als het ware wat meer in de aanvals houding en smoelt ook nog eens goed .
Hoefde de remleidingen ed niet te veranderen.
Gangisallesman
 
En denk in die Liefkenshoek tunnel niet ff flink het gas open te draaien...
Die trajectcontrole daar werkt echt f*cking goed :Y


Ga daar toch regelmatig ( ligt in mijn achtertuin ) met 200+ doorheen met een groep Belgen en heb nog nooit een bekeuring gehad en die Belgen ook niet. :N
Maar misschien weet je meer dan mij, ik heb niet alle wijsheid.


Ik denk dat je in de war bent met dit
 
Ik probeer een ontmoetingspunt af te spreken voor zondag 20-09 richting Assenede

Ik wil graag afspreken bij punt B op een nog nader te bepalen tijd maar rond 13:00 lijkt mij mooi. Vanaf punt B is het nog ongeveer 45 min rijden.
Laat even weten of jullie dat wat vinden.

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Je komt bij mij langs en ik wil wel aanhaken.
Geeft maar aan hoe laat je langs Ossendrecht ( C op het kaartje ) komt dan loods ik je wel richting Assenede.
Dit kan door Antwerpen heen of via de Liefkenshoek tunnel (5 euri Tol)

hoe laat gaan jullie dan ? moet ik allen effe afspraak afzeggen laat maar weten dan
of stuur even een pb :W


Misschien voor de Moerdijkbrug afspreken bij het benzinestation??
Het is dan nog een uurtje schat ik. O-) (of stukken minder)
iets van kwart voor 10?
om 11:00 begint de rit, dan is er nog tijd voor koffie!

@ Assenede gangers

Hallo allemaal wou die kant ook op gaan heb al eerder een oproep geplaatst
pagina 2 van dit Topic

Citeer:
Gaan er nog mensen 20 september naar België.
Naked Bike Meeting bij BMC te Assenede. Hoor het graag.


Wou me vanuit het Oosten des lands aansluiten iemand een voorstel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan