How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Ik overweeg de aanschaf van een BMW 650 GS (de eenpitter versie uit 2002) met ABS.
Vraagprijs € 3500 in NL staan dit soort machines incl betreffenden accesoires (tassenset, middenbok, handkapen, ABS) voor ruim een mille meer te koop
De motor is nog aangemeld in DL.

Zijn er specifiek dingen waar op te letten?

BVD,
BvG
 
Ik overweeg de aanschaf van een BMW 650 GS (de eenpitter versie uit 2002) met ABS.
Vraagprijs € 3500 in NL staan dit soort machines incl betreffenden accesoires (tassenset, middenbok, handkapen, ABS) voor ruim een mille meer te koop
De motor is nog aangemeld in DL.

Zijn er specifiek dingen waar op te letten?

BVD,
BvG

Dat je uiteindelijk "besparing" je de moeite waard is.
Zie OP ;)
 
Hoi ,

Ik wil ook een motor uit duitsland gaan importeren,
Nu heb ik het hele topic doorgelezen ook het 1e deel. ;)
Zou je mij kunnen vertellen of je nu wel zelf je bpm formulieren al thuis in moet vullen
of dat je als particulier daarmee geholpen word bij rdw/douane?

en als je dit wel zelf moet doen zou je me dan kunnen vertellen welk document dit is want er staan nogal veel op de site :?
http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/download/


En hoe hebben jullie dat gedaan met een koopcontract ?
want die moet je samen met de verkoper invullen en aangezien dit een duits persoon is. :+ hoe hebben jullie dit gedaan 1 in het duits gemaakt en 1 in het nederlands of gewoon uitgelegd aan de verkoper onder het tekenen ?

En verder als ik de motor uit duitsland ga halen dan horen jullie hoe het is gegaan. :]

Alvast bedankt.

Mvrg jochem
 
Laatst bewerkt:
Hoi ,

Ik wil ook een motor uit duitsland gaan importeren,
Nu heb ik het hele topic doorgelezen ook het 1e deel. ;)
Zou je mij kunnen vertellen of je nu wel zelf je bpm formulieren al thuis in moet vullen
of dat je als particulier daarmee geholpen word bij rdw/douane?
Je word niet meer geholpen zoals in de OP staat ;)

en als je dit wel zelf moet doen zou je me dan kunnen vertellen welk document dit is want er staan nogal veel op de site :?
http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/download/
Zal zo even kijken of ik het zo kan zien.
Edit: Ik zou zeggen de 2e van boven, maar heb het nog niet zelf moeten doen.


En hoe hebben jullie dat gedaan met een koopcontract ?
want die moet je samen met de verkoper invullen en aangezien dit een duits persoon is. :+ hoe hebben jullie dit gedaan 1 in het duits gemaakt en 1 in het nederlands of gewoon uitgelegd aan de verkoper onder het tekenen?
Ik heb gewoon thuis zelf wat geschreven en iemand een 2e handtekening als verkoper laten zetten. Niet te moeilijk doen ;)

En verder als ik de motor uit duitsland ga halen dan horen jullie hoe het is gegaan. :]

Alvast bedankt.

Mvrg jochem

Succes!
 
Laatst bewerkt:
ik ben een beetje rustig opzoek naar een circuitmotor. nou is er in nederland ook wel genoeg te vinden maar wil ook even verder kijken.
mijn vraag is: hoe vertaal je circuitmotor in het duits? :P
 
ik ben een beetje rustig opzoek naar een circuitmotor. nou is er in nederland ook wel genoeg te vinden maar wil ook even verder kijken.
mijn vraag is: hoe vertaal je circuitmotor in het duits? :P

Rennstreckemaschine / rennstrecke machine

Maar je kan ook een gewone duitse motor pakken en niet invoeren. Papieren bewaren kan je hem later altijd nog op de weg zetten.
 
I've got him!
Afgelopen maandag keurig netjes m'n rooie BWM 65o GS + ABS vanuit DL thuis geleverd op de aanhanger en a.s. donderdag naar RDW Arnhem.
Helaas keurt de RDW in Arnhem alleen de woensdag op afspraak. Anders han ik 'm -hopelijk- nog eerder op kenteken gehad.
Belletje met RDW, doorveronden met Arnhem (je kunt ze niet zelf rechtsreeks bellen) en het eendagskenteken is ook al binnen. Hopelijk donderdag lekker weer (en zit de A325 niet al te dicht, of eigenlijk hooipik datíe potdicht zit ben toch met de motor ;-)

Koop was een eitje, de verkopende Duitse partij kan via mobile.de keurig netjes een "kaufvertrag" (oftewel koopovereenkomst uitdraaien, zuit je altijd goed. Verwacht geen troubles met de keuring, mocht dat wel het geval zijn, dan heeft de verkoper (een particulier) toegezegd dat'ie de machine terugneemt en het betaalde bedrag teruggeeft. Ik denk dat dit wel goed zit (Gute leute) zeker nu ik in de bijbehorende kofferset z'n trouwring vond ;-) Hij heeft al aangegeven 'm graag terug te willen (vraag is aleen hoe de ring in z'n kofferste belande? afgedaan vóór of na de rit ;-0 ????
 
Tijdens de rit is ook nog een optie ;-)

Maar ik ben ook een beetje aan het rondkijken en oriënteren. Ik zag alleen staan dat je ook je rijbewijs moet laten zien bij de keuring... Is het een probleem dat ik mijn A rijbewijs nog niet op zak heb? Mijn B rijbewijs heb ik net 3 jaar, A ben ik nog mee bezig.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,
Ik heb een zx6r gekocht in Duitsland alleen komt deze motor oorspronkelijk uit Engeland.
De verkoper in Duitsland zei dat als je het beeld van de koplampen recht zet (wat ie nu staat ) ze er niet moeilijk over doen bij de keuring. Weet iemand of dit zo is?
En ik las ook in dit topic dat er een reflector achterop moet zitten?
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,
Ik heb een zx6r gekocht in Duitsland alleen komt deze motor oorspronkelijk uit Engeland.
De verkoper in Duitsland zei dat als je het beeld van de koplampen recht zet (wat ie nu staat ) ze er niet moeilijk over doen bij de keuring. Weet iemand of dit zo is?
En ik las ook in dit topic dat er een reflector achterop moet zitten?
Alvast bedankt
Een voertuig met een Engelse koplamp zul je in Nederland niet op kenteken kunnen krijgen. De koplamp moet de rechter berm beschijnen. Engelse koplampen beschijnen de linker berm, en zijn hierdoor in de rest van Europa verblindend. Dit is gemakkelijk op te lossen door er een ander (Europees) koplampglas in te zetten. De verblindende hoek afplakken of je glas verdraaien heeft geen nut. Als je het verplichte lichtbeeld op een klok zou schijnen, moet het schijnsel vanuit het middelpunt links naar 9 uur lopen. Naar rechts loopt het naar 2 uur. Engelse koplampen wijzen naar 3 en 10 uur.

In de meeste achterlichten zit een reflector ingebouwd. Een extra reflector is hierdoor (let wel: meestal) niet nodig. Bij sommige modellen zit er geen reflector in het achterlicht. Daar is een (extra) reflector dus wel verplicht. Bij de RDW kunnen ze je vast en zeker wel uitleggen of dat bij jou ook moet gebeuren.

**EDIT**

Zo'n reflectortje als hier afgebeeld is niet nodig als er een reflector in je achterlicht zit.
ZX6R%20in%20the%20turn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ok, dat van dat beeld snap ik hoe het moet schijnen etc. Maar ik las in een ander topic net dat iemand zijn beeld recht had, dus niet met een kant schuin omhoog staan, en dat ze daar niet moeilijk over deden.

Ik durf niet zo te zeggen of er bij mij een reflector in de achterlicht zit dus zal ik wel een extra reflector aan de achterkant plakken voor alle zekerheid.
 
Reflector is verplicht, maar kreeg advies van de keurmeester dat als ik thuis was, ik er dat lelijke ding er maar af moest halen.
 
Vandaag met m'n F650 GS naar RDW Arnhem geweest.
Appeltje-eitje, keurmeester "gaaf aan'Komt uit Duitsland, zit wel goed" (dat ius natuurlijk niet altijd zoi geweest...)
Hoe dan ook, lekker dagje uit en nu maar wachten op m'n plaatje (kan niet wachtren, zeker niet met dat heerlijke weer van vandaag, mnoets me echt inhouden grrrrr).
Ook BPM no-problem. Ter plekke betalen niet mogelijk (cash nog Pin). Ook daar werd -ondanks klein foutje in mijn nadeel- niet moeilijk gedaan (schijnt wel eens anders te zijn...).


Vraagje over rijbewijs

Je kunt je ook legitimeren met je paspoort (aldus de baliemedewerker RDW) maar dan moet je wel een uitreksel uit het bevolkingsregisteren kunnen overlegggen. Je rijbewijs is namelkijjk gekoppeld aan je adres gegevens (aldus RDW) en je paspoort, videopasje, lidmaatschap bibliotheek of andersoortig "identificatie instrument" niet. Theoretisch zou je dus ook zonder rijbewijs een voertuig kunnen importeren.

Geniet van al 't mooie en hopelijk worden de kuilen van afgelopen winter nu snel gediicht.....
 
Weet iemand hoelang het duurt als je het mailtje krijgt met daarin het bedrag van de BPM , Voordat je de papieren van de rdw krijgt ?
 
De mail die je krijgt belasting dienst/douane waarin staat wat het uiteindelijke BPM bedrag is.
En de papieren bedoel ik je de kentekenpapieren
 
Zo werkte dat bij mij niet en ben er deze dinsdag geweest mocht daar alleen keuring kosten betalen. en de bpm werd me gemaild wat het uiteindelijke bedrag zou worden.
Maar dus nog twee weken wachten
 
Hmmm, dat weet ik dan niet. Maar kan ook verandert zijn omdat je nu dus niet meer geholpen word.



Als iemand met ons wil delen hoe dat zelf berekenen gaat hou ik me aanbevolen (graag met foto's van hoe wat waar in te vullen) om dat in de OP erbij te zetten.
 
Hallo mensen,

Ik moet tot begin september rijden op een 25 kw motor. Rijdt nu op een cbr 600 van '91 en mag 2 maand voor mijn 21e op vol vermogen(even ter info:P) Hierna wil ik een Cbr 600 rr van 2003/4 kopen, ben al druk bezig met zoeken in NL maar ook in Dld. Ik heb nog even de tijd en het geduld met wachten tot ik een andere motor ga kopen maar vraag me af als ik nu een motor uit Dld zal kopen wat ik dan zal moeten doen. Het lijkt mij interessant om te weten hoe het in zn werk gaat.

Mijn gedachte is een motor kopen in Dld, op naam zetten? schorsen? en dan poosje in de schuur te zetten bijv. en wanneer ik op vol vermogen mag alles te gaan regelen. Ben niet van plan de motor te verzekeren en wegenbelasting te betalen en/of op 25 kw te zetten want ik ga er toch niet op rijden. Dan heb ik mooi de tijd om alles uit te zoeken etc.
Is dit een optie of zal dat niet gaan omdat ik geen vol vermogen mag? Als dat zo is; kan de motor dan op ouders naam (allebij in bezit van motorrijbewijs) gezet worden en dan op het moment van 25 kw --> vol vermogen alles om te zetten op mijn naam.

Ben benieuwd naar de reacties!

Groet!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan