Endurance xs1100 project

Zo beter?Hoop het wel...........
Zijkanten/onderkant ook nog wat rechtgetrokken,meer in lijn met de Kawatank.
full
 
ooooja, alu plaat zoek ik vanavond even naar. Laat je nog iets weten.

gr Math


Okee,das mooi,lijkt me trouwens verstandiger dat hij wat dikker is,10mm zou beter zijn.
Er zit nog wat een bolling in de tank,dat moet hij ook compenseren.
Als je niks hebt laat dan even horen dan bestel ik morgen een stuk.
 
Laatst bewerkt:
Zo beter?Hoop het wel...........
Zijkanten/onderkant ook nog wat rechtgetrokken,meer in lijn met de Kawatank.[afbeelding]

yep, helemaal naar m'n zin *O*

heb 2 platen liggen, verschillende kwaliteit, eentje is wat zachter. Ik stuur ze morgen op, dan kijk je maar met welke je het beste kunt lassen...
 
Hij is helemaal goed ,das mooi Math,zie de platen wel verschijnen. :}
Dan kan er 1 naar de frezer. :+
 
Tis weer eens wat anders een handvat in een tank. :+
Wil eigenlijk eerst de de dikke plaat er in lassen voordat ik de bodem er inzet.Stel hij zakt wat door door het lassen dan kan ik dat nog wat daar buiten brengen.Als de bodem er in zit dus niet meer.Nou zal dat wel meevallen bedenk ik net want er zit wat een bolling in.
full
 
Laatst bewerkt:
Danku,ziet er nu nog wat rommelig uit,straks als alles afgelast is en de lassen mooi glad zijn dan ziet er optisch stukken beter uit.

Hee math,hoe groot/diep wil jij die opening voor in de tank hebben t.b.v. electrische zooi enzo?
Kun je dat op de pic wat weergeven. O-)
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al netjes uit zo. Zal even tekeningetje maken hoe holle ruimte van de tank moet lopen van binnen. Zijkant ziet er zo netjes uit, paar fotootjes met het zitje erop?
 
Danku,ziet er nu nog wat rommelig uit,straks als alles afgelast is en de lassen mooi glad zijn dan ziet er optisch stukken beter uit.
[afbeelding]

Hier kan ik goed zien hoe de bovenkant van de tank afgerond is naar de kanten, kon ik eerder niet goed zien.
Zo wil ik ook de voor-, achter- en onderkant van de kleine tank graag.
Die plaat aan de onderkant is tijdelijk neem ik aan?

:9~

Is het een probleem als het handvat in het benzinegedeelte valt of maakt je dat niets uit?
 
Laatst bewerkt:
Hier kan ik goed zien hoe de bovenkant van de tank afgerond is naar de kanten, kon ik eerder niet goed zien.
Zo wil ik ook de voor-, achter- en onderkant van de kleine tank graag.
Die plaat aan de onderkant is tijdelijk neem ik aan?

:9~

Is het een probleem als het handvat in het benzinegedeelte valt of maakt je dat niets uit?

Plaat onderkant is niet tijdelijk maar als de hele onderkant er in zit dan pas word er de opening in gemaakt voor de electrische zooi en de doos er in gelast.Op deze manier krijg je sterkte in het geheel.
Handvat in benzinegedeelte is geen probleem,je moet het hele spul toch nog behandelen met tanksealer als het klaar is,neemt hij gewoon alles mee kwa 100pct benzinedichtheid.
Ik begrijp niet hoe je de vorm wilt creeeren van de grote naar de kleine tank toe. :?
Zoals dat kleine tankje nu is zo word die kwa model,heb er al een nieuw onderstuk in gelast
wat bij de carbskant breder is,hij loopt nu een beetje taps naar de grote tank toe.
Meer kan niet want dan past de zit er niet meer overheen.
 
gedeeltelijk begrijp ik het... gedeeltelijk niet. Electrukkerie wordt op de motor gemonteerd. Bij demontage gaat de tankzit vanachter omhoog uit de bevestiging, dan naar achteren schuiven en er van af tillen, dat is het idee. Enige electrische wat mee eraf gaat is het achterlicht. Bobines enz blijven op de motor zitten, moet ik dus redelijk goed kunnen monteren op het frame. Daarvoor komt de ruimte ongeveer tussen balhoofd en bougiekap. Ik denk dat de v-vormige dwarse buis daarvoor geschikt is.
Onderste plaat kan dus wel blijven zitten, maar zal tzt iets kleiner moeten worden denk ik. Zien we dan wel..

Dan de stand van de zit, kun je nu nog wijzigen denk ik. Kijk even op blz28 lijn bovenkant tank, bovenkant zit. Loopt daar vrij recht in 1 lijn, op jouw foto naar achteren omlaag.

Kleine tank: boven smaller dan onderen. Loopt dus overdreven pyramidevormig naar boven toe als je erachter staat. Zit mag gerust aan beide zijden (links en rechts)1 cm overhangen, maar dan wel over de hele lengte hetzelfde. Is ook mooier denk ik.

ga proberen een tekeningetje te maken ... volhouden en rustig blijven ... kump good
 
gedeeltelijk begrijp ik het... gedeeltelijk niet. Electrukkerie wordt op de motor gemonteerd. Bij demontage gaat de tankzit vanachter omhoog uit de bevestiging, dan naar achteren schuiven en er van af tillen, dat is het idee. Enige electrische wat mee eraf gaat is het achterlicht. Bobines enz blijven op de motor zitten, moet ik dus redelijk goed kunnen monteren op het frame. Daarvoor komt de ruimte ongeveer tussen balhoofd en bougiekap. Ik denk dat de v-vormige dwarse buis daarvoor geschikt is.
Onderste plaat kan dus wel blijven zitten, maar zal tzt iets kleiner moeten worden denk ik. Zien we dan wel..

Dan de stand van de zit, kun je nu nog wijzigen denk ik. Kijk even op blz28 lijn bovenkant tank, bovenkant zit. Loopt daar vrij recht in 1 lijn, op jouw foto naar achteren omlaag.

Kleine tank: boven smaller dan onderen. Loopt dus overdreven pyramidevormig naar boven toe als je erachter staat. Zit mag gerust aan beide zijden (links en rechts)1 cm overhangen, maar dan wel over de hele lengte hetzelfde. Is ook mooier denk ik.

ga proberen een tekeningetje te maken ... volhouden en rustig blijven ... kump good

Okee,snappen we de bedoeling wat opening voor electrisch betreft.
Kleine tank snap ik ook maar met overhangen over de framebuizen bedoel je?Niet mooi lijkt mij en dan moet ik weer een nieuw onderstuk maken......
Piramidevormig word die wel ja.
Meer horizontale lijn kan nog ja,dan zou de kleine tank wat lager/platter moeten.
De basis met Kawatank en zit lag ook niet helemaal plat,wel wat meer ja.
Vergeet trouwens ook niet dat hij kwa lijn nog van achteren wat zakken gaat,hij is statisch nog niet ingeveert.Zit nu een krik onder omdat de achterband lek is. O-)
 
Laatst bewerkt:
Kleine tank snap ik ook maar met overhangen over de framebuizen bedoel je?Niet mooi lijkt mij en dan moet ik weer een nieuw onderstuk maken......`

Bijna.. met overhangen bedoel ik dat de zit bovenaan ietsjes breder kan worden dan de kleine tank, links en rechts plm 1cm... Dus niet de tank over de framebuizen..

Meer horizontale lijn kan nog ja,dan zou de kleine tank wat lager/platter moeten.
geen probleem ..

De basis met Kawatank en zit lag ook niet helemaal plat,wel wat meer ja.
Vergeet trouwens ook niet dat hij kwa lijn nog van achteren wat zakken gaat,hij is statisch nog niet ingeveert.Zit nu een krik onder omdat de achterband lek is.

dat kunnen we eventueel achter nog wel opvangen door de montagepunten nog wat hoger te zetten. dan scharniert alles ahw omhoog aan de achterkant. Goed bezig.. je hebt me aan het tekenen gekregen :+
 
Laatst bewerkt:
Gopdzamme!Picasso is er niks bij! _O- _O-
Lekker bezig Math en het heeft het beoogte resultaat want ik snap nu wat je bedoelt met overhangen. :Y
We gaan morgen de kleine tank wat platter maken(zodat het wat horizontaler komt ) en we gaan de grote tank 1cm over de kleine laten vallen.
Komt allemaal goed jongu! :+
Platen alu al op de postduif gebonden? O-)
 
Gopdzamme!Picasso is er niks bij! _O- _O-
Lekker bezig Math en het heeft het beoogte resultaat want ik snap nu wat je bedoelt met overhangen. :Y
We gaan morgen de kleine tank wat platter maken(zodat het wat horizontaler komt ) en we gaan de grote tank 1cm over de kleine laten vallen.
Komt allemaal goed jongu! :+
Platen alu al op de postduif gebonden? O-)


pfff gelukkig. Platen gaan morgen pas op de post .... sorry, te druk op het werk -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan