VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W

Ik zal me ook maar even melden hier, want in tegenstelling tot mijn vorige brik (een Suzuki GSX 400X Impulse) is er van m'n nieuwe "brik" wel een topic waar mensen in posten :).

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een zo goed als nieuwe VF500F *O*. Bouwjaar 1984 met 19.700km. Echt in geweldige staat nog :Y. Enige 2 nadelen zijn dat het buddyslot niet werkt, de buddy kan er dan ook niet af met de sleutel (nog even kijken hoe ik dat ga fixen) en dat de snelheidsmeter echt zwaar overdrijft :o. Een route die normaal 28km is was vanochtend bijna 32km :+
 
Welkom hier.

Is er een andere voorband dan standaard gemonteerd ?? Dat wil wel afwijkingen geven. Ik dat er orgineel 100/90-16 voorop een VF500 gemonteerd zit.

Hoe zat dat ook alweer met het ontgrendelen van de buddy..
Ik heb er even een plaatje bijgezet:
seatrear-cowl-vf500f-500-interceptor-1984-us_bighu0197f2e16_e4d3.gif


Volgens mij links het slotje open zetten, en dan zit er aan beide zijden (aan item 10 en 11) een handeltje om de buddy te ontgrendelen.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
:W

Ik zal me ook maar even melden hier, want in tegenstelling tot mijn vorige brik (een Suzuki GSX 400X Impulse) is er van m'n nieuwe "brik" wel een topic waar mensen in posten :).

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een zo goed als nieuwe VF500F *O*. Bouwjaar 1984 met 19.700km. Echt in geweldige staat nog :Y. Enige 2 nadelen zijn dat het buddyslot niet werkt, de buddy kan er dan ook niet af met de sleutel (nog even kijken hoe ik dat ga fixen) en dat de snelheidsmeter echt zwaar overdrijft :o. Een route die normaal 28km is was vanochtend bijna 32km :+
:W MF-Ooster :)
 
Welkom hier.

Is er een andere voorband dan standaard gemonteerd ?? Dat wil wel afwijkingen geven. Ik dat er orgineel 100/90-16 voorop een VF500 gemonteerd zit.

Hoe zat dat ook alweer met het ontgrendelen van de buddy..
Ik heb er even een plaatje bijgezet:
[afbeelding]

Volgens mij links het slotje open zetten, en dan zit er aan beide zijden (aan item 10 en 11) een handeltje om de buddy te ontgrendelen.

Succes.
Voorband zal ik vandaag inderdaad eens naar kijken :). Bedankt voor de tekening. Ik ga nog even op zoek naar een Manual voor de motor, zodat ik even wat meer info zelf kan opvragen *D. Heb er nog wel een aantal specifieke wensen voor:

Andere handvaten (zitten nu van die foam dingen op die zich volzuigen met water)
Andere knippers (deze hangen een beetje slap)

En verder moet ie gewoon nog ff een beurtje hebben :). Maar dingetje loopt erg goed, echt een "gouden vondst" :)

5039750106_d3e98ebe22_b.jpg


*D
 
Er ligt voor een 100/90 16 inch band op, dus dat kan het probleem niet zijn :o. Ik zal even met GPS meten wat de afwijking is, want opzich maakt het me weinig uit, maar het is handig te weten hoeveel ie aangeeft :+
 
Er staat in enschede nog een VF500(FII dacht ik) die echt in bijna perfecte staat is, prachtig ding.
Staat bij een auto garage in de showroom, naast Gebben Kreidlers ed.
 
En Dutchy.

Wanneer gaan we eens prutsen aan mijne VF. dan neem ik de schakelset voor je mee.

Ik kan elke dag van de week. behalve......
 
CB700S Nighthawk ;)


Overigens wel een verschil. Die van mij is va 1984 en heeft nog geen 20.000km gelopen.


Is dat voor of na de tellerafwijking :+

Er kan nog wel eens stof/vuil in het tellerhuis zitten waardoor de meenemer in de teller het mechanisme iets te florisant meeneemt.

En Dutchy.

Wanneer gaan we eens prutsen aan mijne VF. dan neem ik de schakelset voor je mee.

Ik kan elke dag van de week. behalve......

Wou je het op een avond doen, of er een dag voor uit trekken??
 
Laatst bewerkt:
Is dat voor of na de tellerafwijking :+

Er kan nog wel eens stof/vuil in het tellerhuis zitten waardoor de meenemer in de teller het mechanisme iets te florisant meeneemt.
Aha ok, ook dat zal ik t.z.t. bekijken. Die afwijking zal ie vermoed ik altijd al hebben gehad... Maar ik kan er natuurlijk weinig van vertellen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan