Ervaring met Frixion Wave Remschijven

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Moet nog een setje remschijven voor mijn eigenbouwfiets hebben,kwam deze tegen bij Jos Smit Powerparts.Optisch heel mooi vind ik maar iemand ook ervaring kwa remmen met zo'n setje.Nette prijs ook (E350.per set)
Gr.Gerard :W
 
Bij auto's zie ik het wel vaker.
Regelmatig kom ik het in begin stadium tegen dat de voering los begint te laten.

Veelal komt dit door vast staande remmen.
Het remblok wordt zo heet dat de lijmlaag verbrand en los gaat laten.
De rest van het remblok is dan vaak ook helemaal verglaast en de randen brokkelen af.
 
hallo allemaal,

op verzoek van jos smits motoren de remblokken opgestuurd.
de beschadigingen aan de remschijf zijn door inwerking van de nieuwe blokken bijna teniet gedaan niet goed op foto vast te leggen
de vertegenwoordiger heeft de blokken mee genomen om te overleggen met zijn meerdere vvoor de juiste oplossing.
ik hou jullie op de hoogte

mvg eric
 
vandaag gebeld door jos smits motoren
omdat de remblokken opgestuurd moesten worden naar de importeur in frankrijk
kwam hij zelf met een voorstel:
vergoeding voor de remblokken , verzendkosten ,en gedeelte voor montage.
dat is wel netjes vind ik
mvg eric
 
Ik heb ze ook, en zoals de meeste hier zeggen remt het niet beter of slechter maar zien er wel erg goed uit :}
04.jpg
 
En toch blijf ik gewoon bij normale remschijven, deze hebben de meeste frictie oppervlak en zullen het beste remmen.
Al die figuurtjes in de remschijf zat gewoon minder remmen, maar het oog wilt ook wat.
Daarom rij ik zelf met oudewetje ronde remschijven en helaas zitten er wel een paar gaatjes in :X
 
En toch blijf ik gewoon bij normale remschijven, deze hebben de meeste frictie oppervlak en zullen het beste remmen.
Al die figuurtjes in de remschijf zat gewoon minder remmen, maar het oog wilt ook wat.
Daarom rij ik zelf met oudewetje ronde remschijven en helaas zitten er wel een paar gaatjes in :X
Ik heb het vermoeden dat deze beter in de regen zijn dan massieve originele niet gietijzeren schijven. Moet je dus op je setje met regenbanden doen. Voor op Assen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Maar wat doen die groeven met je remblokken ?
Ik kan me voorstellen dat die randen steeds een deel van je blokken schrapen.
het doet niks met de remblokken. er altijd voldoende remvoering op het remschijfvlak aanwezig, zodat dat er een relatief klein deel niet in aanraking is met het remschijfvlak.

anders zouden al die 'wave' er last van hebben.
 
Ik heb van deze genomen, als het droog is bijt het als een wezenloze, maar nat is slechter als orgineel, dus die vorm wil niets zeggen.
Ik persoonlijk was toch op zo een duitse streetfighter beurs een Braking set voor half geld gaan halen.
Maar ja ieder zijn keuze, het is immers mooi spul en voldoet nog ook, veel geluk ermee.
full
 
bij jos smit zijn ze nu niet meer verkrijgbaar,zie zijn antwoord op een vraag of hij ze ook naar Amerika verstuurt.
Beste Jack,



Helaas zijn de voorremschijven op dit moment niet meer leverbaar, ik kan helaas niet zeggen of deze gaan komen – de nieuwe Franse eigenaar van de importeur heeft aangegeven dat hij met frixion wil stoppen. Tot ik een defintief antwoord heb of ze nog gaan komen kan ik er dus helaas niks over zeggen.



Met vriendelijke groet, Erik Smit
 
Terug
Bovenaan Onderaan