Triumph Speed Triple part 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
he mensen lees al tijdje mee met jullie forum al rijdt ik zelf nie op een triple want heb een honda cb 900 f hornet uit 2002 maar wat is het probleem nou met die motor hij rijdt te makkelijk en te smooth dus ik zit mezelf een paar dingen af te vragen rijdt zo'n triple nou ook zo smooth of komt het meer op het ducati monster s4r werk neer (heb er ervaring mee omdat me pa er 1 heeft) en daarbij...en ga nou niet allemaal zeggen dat er niks aan de hand is....wees eerlijk... zijn er hier en daar wat kwaaltjes bij die triumph die je bij een jap nie zou tegen komen bijvoorbeeld heb een keer gehoord van iemand ..was wel een speed four...maar die wil sochtens wegrijden en dat ding start voor geen meter wat bleek nou de krukas lag in 2en nou was het wel een speed four dus is een tijd geleden maar hoe zit het met de foutjes in een triple..wilde ik even weten voordat ik er 1 ga kopen en natuurlijk ga ik eerst proefrijden of durt er iemand te zeggen gewoon met ogen dicht kopen :P nou heel verhaal maar bij voorbaad dank :D

De vraag is eigenlijk wat voor S3 je op het oog hebt. Het 1050 blok is namelijk een doorontwikkeling van het 955 blok. Dat laatste blok bestaat sinds 1998 of 1997. Alle kinderziektes zijn er dus wel ruim uit. Bij assemblage kan er altijd wel wat fout gaan, maar dat is niet exclusief voorbehouden aan Triumph.

Qua blok kan je dus echt niet fout. Veringsgewijs wil je er op een gegeven moment misschien wat anders onder, maar dat is persoonlijk.

Gewoon blind kopen :Y
 
*O*
Het is wel blauw/grijze rook, maar alleen bij het starten als ie ff heb stilgestaan.
Ik denk wel dat het olie is maar hoop stiekem dat het inderdaad komt door een teveel aan olie B| anders is er een groter probleem en heeft mijn vader toch gelijk gehad met de benoeming "olieboot" -O-
Het gekke is als ik de brommer de volgende dag weer start, is er niets te zien.
Denk ff een olie wissel en dan kijken naar verandering.
Joh, had je mn vorige fiets moeten zien. 1,6 L olie verstookt op 1600 km rijden :X Die had trouwens nooit last van blauwe rook uit de uitlaat, dus waar die olie is gebleven... :?
 
nou kijk ik verwacht ook geen ducati maar ik bedoel met smooth dat ik bijvoorbeeld me honda zo aan de buurman kan uitlenen die niet zen motorrijbewijs heeft en geen idee hoe een motor werkt ..als ik hem dan uit leg van ja zo moet je schakelen en remmen enzo ..dan kan hij er na een week (met veel oefenen) al makkelijk mee weg rijden ..en dat irriteert me zo aan die honda ik wil een motor met een beejte leven en in die ducati zit wel heeel veel leven maar vandaar dat ik dus een midden -weg zoek en ik d8 misschien is die triumph wel de midden weg. niet te makkelijk/smooth niet TE ducati
Misschien heb je trouwens hier wat aan klik en anders zal het ons wel heel veel helpen.
 
MDS2 uitgeteld na een dag hard werken

Sausage%20funny%20sausage%20man.jpg
 
nou ten eerste zou ik nooit en te nimmer mijn motor uitlenen aan iemand zonder rijbewijs maar dat is een bijzaak wat jij wil weten is natuurlijk of die triumph tussen de honda en de ducati zit wat ik eigenlijk een beetje stom vind want je hebt ook redelijk potente hondas maargoed ik denk dat je gewoon lekker een rondje moet rijden want wij kunnen wel zeggen dat ie er tussen zit maar dat is persoonlijk natuurlijk ik vind de speed tot nu toe de beste motor die ik heb gehad en ik heb zo alle soorten motoren mogen bereiden ik bedoel berijden want een motor kan je natuurlijk niet eten lol.

nou zou ik natuurlijk mn motor ook niet zo heel erg snel uitlenen en dan vooral niet aan mensen zonder rijbewijs maar de motor die ik voor mn SD had was een 1000rr en dat was toch niet echt een motor waarvan je iemand even uitlegt hoe het werkt en dan komt het wel goed want hij was inderdaad erg soepel met zn vier pitten maar als je gas geeft op zon ding en dat doe je op het verkeerde moment dan sta of lig je gewoon achterstevoren want het vermogen in zon ding is toch niet helemaal kattenpis en je zal de eerste niet zijn die hem achterover trekt omdat hij zo nodig stoer moet wegrijden bij het verkeerslicht.

Ik doe gezellig mee met de posts zonder leestekens

Bij de weg, wat doe je donderdagavond base?
 
Laatst bewerkt:
nou zou ik natuurlijk mn motor ook niet zo heel erg snel uitlenen en dan vooral niet aan mensen zonder rijbewijs maar de motor die ik voor mn SD had was een 1000rr en dat was toch niet echt een motor waarvan je iemand even uitlegt hoe het werkt en dan komt het wel goed want hij was inderdaad erg soepel met zn vier pitten maar als je gas geeft op zon ding en dat doe je op het verkeerde moment dan sta of lig je gewoon achterstevoren want het vermogen in zon ding is toch niet helemaal kattenpis en je zal de eerste niet zijn die hem achterover trekt omdat hij zo nodig stoer moet wegrijden bij het verkeerslicht.

Ik doe gezellig mee met de posts zonder leestekens

Bij de weg, wat doe je donderdagavond base?

ja dat vuurzwaard van jou had ook wel pit om het maar zo te zeggen he maar ik denk dat je je sneller gaat vergissen op de superduke als je hem tenminste uitleent aan je buurman zonder rijbewijs maar ik heb donderdagavond een clubje collegas over de vloer dus dat word hem niet man maar wat doe je morgenavond want dat heb ik niks en ik heb nog wat hertog jannetjes koud staan en nog wat vette games liggen die gespeeld moeten worden nou ik hoor het wel van je
 
~
Aloha roodman,

Mijn banden zitten er vanaf nieuw op. Das nu een beetje over twee jaar en ruim 21.000 km. Deze kms heb ik niet op de standaard gemaakt maar allemaal op de weg. Nee niet op de snelweg want die zijn hier niet.
Mijn rijstijl is niet erg vriendelijk, stevig optrekken en remmen allemaal korte wegen. Woon werk is 9 km en 15 keer afslaan! Ik heb een speed triple BTW. Voor fotos zie vorige deel.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je bent een bofkont of ik een sukkel, snap dat tot 10.000 km mogelijk is maar ik weet niet hoe.

Misschien heb je een hardere compound oid.

Moet je wel feliciteren met die hoge km stand, ben gewoon een beetje jaloers.! ;( ;(
 
Laatst bewerkt:
Moet nog even het volgende melden:



De Triumph Speed is mijn 2e motor met 3 cylinderblok. :9~

Die eerste was ook een beruchte motorfiets. Namelijk een ....... 750. Rara.???? :Y
 
*O*
Het is wel blauw/grijze rook, maar alleen bij het starten als ie ff heb stilgestaan.
Ik denk wel dat het olie is maar hoop stiekem dat het inderdaad komt door een teveel aan olie B| anders is er een groter probleem en heeft mijn vader toch gelijk gehad met de benoeming "olieboot" -O-
Het gekke is als ik de brommer de volgende dag weer start, is er niets te zien.
Denk ff een olie wissel en dan kijken naar verandering.
Klink miss raar en ik hoop dat ik het mis heb maar zoals jij het beschrijft kunnen het wel eens jou kleppengeleiders zijn.
Mijn ex Corsaro had het probleem ook.
Na stilstaan als het blok warm is kan er dan iets olie via de kering lopen.
Tijdens rijden zie je niets alleen met het starten en het olieverbruik is dan ook enorm.
ik had een halve liter bij 400 km op het laatst.
Moesten nieuwe koppen op maar ik had hem gelijk ingeruid voor de speed.

ik hoop dat ik het mis heb en dat jij er gewoon teveel heb ingegooid,ik kon het aan de oliefilter zien, lagen deeltjes van de kleppengeleiders in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klink miss raar en ik hoop dat ik het mis heb maar zoals jij het beschrijft kunnen het wel eens jou kleppengeleiders zijn.
Mijn ex Corsaro had het probleem ook.
Na stilstaan als het blok warm is kan er dan iets olie via de kering lopen.
Tijdens rijden zie je niets alleen met het starten en het olieverbruik is dan ook enorm.
ik had een halve liter bij 400 km op het laatst.
Moesten nieuwe koppen op maar ik had hem gelijk ingeruid voor de speed.

ik hoop dat ik het mis heb en dat jij er gewoon teveel heb ingegooid,ik kon het aan de okiefilter zien, lagen deeltjes van de kleppengeleiders in.


zo hier wordt iemand getrakteerd op een naar gevoel in de onderbuik........ ;( ;(

even je oliepeil checken MD2 .....en maar hopen dat er teveel in heeft gezeten.
 
he mensen lees al tijdje mee met jullie forum al rijdt ik zelf nie op een triple want heb een honda cb 900 f hornet uit 2002 maar wat is het probleem nou met die motor hij rijdt te makkelijk en te smooth dus ik zit mezelf een paar dingen af te vragen rijdt zo'n triple nou ook zo smooth of komt het meer op het ducati monster s4r werk neer (heb er ervaring mee omdat me pa er 1 heeft) en daarbij...en ga nou niet allemaal zeggen dat er niks aan de hand is....wees eerlijk... zijn er hier en daar wat kwaaltjes bij die triumph die je bij een jap nie zou tegen komen bijvoorbeeld heb een keer gehoord van iemand ..was wel een speed four...maar die wil sochtens wegrijden en dat ding start voor geen meter wat bleek nou de krukas lag in 2en nou was het wel een speed four dus is een tijd geleden maar hoe zit het met de foutjes in een triple..wilde ik even weten voordat ik er 1 ga kopen en natuurlijk ga ik eerst proefrijden of durt er iemand te zeggen gewoon met ogen dicht kopen :P nou heel verhaal maar bij voorbaad dank :D
Ik zeg: Gewoon doen!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan