Het grote GSX-F topic - deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vanmiddag eens even de globale route van mijn Noorwegen reis in google maps gezet. Hoop gedoe, maar het is wel weer even leuk om mee bezig te zijn. Moet het laatste stukje nog doen, maar dat komt wel.

Zie hier!

heb er 4 weken de tijd voor, en zoals het er nu naar uit ziet, heb ik voor een dag of 23 gepland. Heb ik dus 5 dagen speling, da's wel lekker denk ik :).
 
Ik heb vanmiddag eens even de globale route van mijn Noorwegen reis in google maps gezet. Hoop gedoe, maar het is wel weer even leuk om mee bezig te zijn. Moet het laatste stukje nog doen, maar dat komt wel.

Zie hier!

heb er 4 weken de tijd voor, en zoals het er nu naar uit ziet, heb ik voor een dag of 23 gepland. Heb ik dus 5 dagen speling, da's wel lekker denk ik :).

heb je hem ook als
full
:?


Dan heb ik vast een beginetje met de volgende F tour.


:+

Even serieus, Ik zou ook wel zin hebben om zo een reis te maken :Y
 
Laatst bewerkt:
Ze zien er zo uit:
[afbeelding]

Die slijtsporen vertonen mijn schijven ook. Het schijnt niet heel erg de prestatie's te verminderen.

Zelf merk ik er in ieder geval niets van. Niet dat ik zoveel met mijn achterrem rem overigens.

(dit is wat mij betreft wel een gevalletje iedereen roept maar, Zodra ik nieuwe blokjes nodig heb ga ik ook gelijk de schijf vervangen.)
 
Laatst bewerkt:
heb je hem ook als [afbeelding] :?


Dan heb ik vast een beginetje met de volgende F tour.


:+

Even serieus, Ik zou ook wel zin hebben om zo een reis te maken :Y

Klinkt als een gevalletje : animo checken en gewoon gaan plannen ? (ergo : doe zo`n tocht richting duitsland / belgie / frankrijk en je hebt een 2e deelnemer erbij)
 
Klinkt als een gevalletje : animo checken en gewoon gaan plannen ? (ergo : doe zo`n tocht richting duitsland / belgie / frankrijk en je hebt een 2e deelnemer erbij)

Ik zou wel willen, maar ik heb helaas andere verplichtingen. Eigenlijk ben ik zo een beetje altijd wel bezig. En de kinderen willen dat als papa een keer vrij is dat papa met hen op vakantie gaat.
 
Die trip naar Noorwegen is inderdaad iets dat ik nu nog mooi kan doen, aangezien ik nog weinig verplichtingen heb in de vorm van een gezin. Mijn vriendin vind het wel jammer dat ik 4 weken zonder haar weg ga, maar staat wel achter het plan.
Het kost ook een aardige zakcent om die reis te maken, de benzine is nl. niet echt goedkoop op 't moment en Scandinavie is ook niet heel goedkoop om rond te reizen.

Het ging mij ook specifiek om de reis naar de Noordkaap, lijkt mij toch een plek waar je een keer geweest moet zijn (al is het maar om er achter te komen dat het ook niks voorstelt ;)). Daarnaast is Noorwegen volgens mij een geweldig land om motor te rijden.

Het ergste dat kan gebeuren is dat ik het geweldig vind en straks weer en verder weg wel (Zuid-Afrika op de motor lijkt me ook een gave tocht, al denk ik dat je daarvoor wel een iets ander model moet hebben + verstand van techniek :P).
 
Die trip naar Noorwegen is inderdaad iets dat ik nu nog mooi kan doen, aangezien ik nog weinig verplichtingen heb in de vorm van een gezin. Mijn vriendin vind het wel jammer dat ik 4 weken zonder haar weg ga, maar staat wel achter het plan.
Het kost ook een aardige zakcent om die reis te maken, de benzine is nl. niet echt goedkoop op 't moment en Scandinavie is ook niet heel goedkoop om rond te reizen.

Het ging mij ook specifiek om de reis naar de Noordkaap, lijkt mij toch een plek waar je een keer geweest moet zijn (al is het maar om er achter te komen dat het ook niks voorstelt ;)). Daarnaast is Noorwegen volgens mij een geweldig land om motor te rijden.

Het ergste dat kan gebeuren is dat ik het geweldig vind en straks weer en verder weg wel (Zuid-Afrika op de motor lijkt me ook een gave tocht, al denk ik dat je daarvoor wel een iets ander model moet hebben + verstand van techniek :P).

Dat word dan vriendin motor rijbewijs laten halen jij in de boeken voor verstand van de techniek en volgend jaar kan je op weg :)
 
Laatst bewerkt:
Een paar jaar geleden rond de tijd dat mijn motor zijn eerste verjaardag vierde, En het nog een paar jaar zou duren voor voor ik het bromfiets rijden zo miste dat ik mijn motorrijbewijs ging halen. ben ik met een auto Rond wezen reizen door Noorwegen kopenhagen/Trondheim/Oslo. Dit staat bij mij en de vrouw nog steeds als een van de mooiste vakantie reizen die we gemaakt hebben. De rust en Natuur hebben best indruk gemaakt.

Later zullen we er ook best terug gaan, Naar aangezien dit meer reislanden zijn dan landen waar je zomaar 2 weken op één plek blijft zullen eerst de kids wat groter moeten zijn. Zeg maar tegen de tijd dat zij ook op hum eigen op vakantie gaan.

Ga je ook nog wat Niet motor uitstapjes doen? of blijf je op de motor zitten?
 
Spammers... :9

ik meld me ook wel voor een reisje Noorwegen trouwens. Lijkt me echt geweldig!
Weet alleen niet of het verstandig zou zijn met een gsxfje uit 89 :X
 
Spammers... :9

ik meld me ook wel voor een reisje Noorwegen trouwens. Lijkt me echt geweldig!
Weet alleen niet of het verstandig zou zijn met een gsxfje uit 89 :X

hmm waarom niet ? grote beurt geven voordat je weg gaat en wat gereedschap meenemen. volgens mij maakt het namelijk niet zo veel uit of je nou 10k of 110k hebt gereden. t gaat eerder om het onderhoud wat je fiets heeft gehad :)

hmm meteen vraagje : om de hoeveel km stellen jullie je ketting zo beetje ?
volgens het werkplaats handboek zou dat 1000km zijn , maar ik rijd nu zelf al 2300 km zonder enige verstelling. En er meteen achteraan :P , hoe veel cm speling heeft de koppeling bij jullie ? Merkte namelijk gister dat het een cm of 3 - 4 was (heb hem meteen maar gesteld naar 1 - 1,5 cm)
 
hmm waarom niet ? grote beurt geven voordat je weg gaat en wat gereedschap meenemen. volgens mij maakt het namelijk niet zo veel uit of je nou 10k of 110k hebt gereden. t gaat eerder om het onderhoud wat je fiets heeft gehad :)

hmm meteen vraagje : om de hoeveel km stellen jullie je ketting zo beetje ?
volgens het werkplaats handboek zou dat 1000km zijn , maar ik rijd nu zelf al 2300 km zonder enige verstelling. En er meteen achteraan :P , hoe veel cm speling heeft de koppeling bij jullie ? Merkte namelijk gister dat het een cm of 3 - 4 was (heb hem meteen maar gesteld naar 1 - 1,5 cm)

staat er in het handboek niet dat je elke 1000km je ketting moet inspecteren op speling ipv stellen?
stel m zo'n elke 5-6K hij moet in het midden zo'n 2-2.5cm speling hebben als het teveel word beetje bij stellen. stellen wanneer nodig niet wanneer je aan bepaalde km stand zit.

koppelings hendel moet 1cm vrije speling hebben, iets minder kan ook maar net wat je zelf fijn vind zolang er maar voldoende speling inzit
 
staat er in het handboek niet dat je elke 1000km je ketting moet inspecteren op speling ipv stellen?
stel m zo'n elke 5-6K hij moet in het midden zo'n 2-2.5cm speling hebben als het teveel word beetje bij stellen. stellen wanneer nodig niet wanneer je aan bepaalde km stand zit.

koppelings hendel moet 1cm vrije speling hebben, iets minder kan ook maar net wat je zelf fijn vind zolang er maar voldoende speling inzit

controleren doe ik wel vaker dan de 1000 km , zeg zo`n beetje elke 600 - 800 km kijk ik wel. nutteloos sleutelen vind ik ook weer overbodig ;)
 
Ketting controleer ik zelf eigenlijk zo eens in de maand. Dit gelijk met een invetbeurtje.
Zou misschien ook wel wat meer moeten? Om de hoeveel km/tijd smeren jullie de ketting?

Wat bedoelen jullie eigenlijk met Speling op de koppeling? (ben ook maar een leek wat motoren betreft) :+
 
Ketting controleer ik zelf eigenlijk zo eens in de maand. Dit gelijk met een invetbeurtje.
Zou misschien ook wel wat meer moeten? Om de hoeveel km/tijd smeren jullie de ketting?

Wat bedoelen jullie eigenlijk met Speling op de koppeling? (ben ook maar een leek wat motoren betreft) :+

Invetten van de ketting doe je ongeveer iedere 500km.

Speling op de koppeling meet je op het einde van de koppelingshendel naar het handvat.
 
moet hij zeggen, opperspammert :P

met een goed onderhouden fiets in goede staat maakt de leeftijd weinig uit toch
ik weet het.. Slechte gewoonte.
Door Het feit dat ik overal en altijd de iPhone bij heb, verhoogt dit soort onzin ook enorm.
Mijn excuses daarvoor!

Onderhoud vind ik zowiezo wel heel belangerijk.
Vooral kwa rijplezier en zithouding is de gsxf volgens mij echt een leuke
fiets voor lange reizen. (moet wel zeggen dat ik nog nooit langer dan 3 uur op de fiets gereden heb)
 
ik weet het.. Slechte gewoonte.
Door Het feit dat ik overal en altijd de iPhone bij heb, verhoogt dit soort onzin ook enorm.
Mijn excuses daarvoor!

Onderhoud vind ik zowiezo wel heel belangerijk.
Vooral kwa rijplezier en zithouding is de gsxf volgens mij echt een leuke
fiets voor lange reizen. (moet wel zeggen dat ik nog nooit langer dan 3 uur op de fiets gereden heb)

Wat zal je zondag een houten reet krijgen }) }) }) }) })
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan