vizier helm zelf donker maken

tsjah

MF veteraan
29 jan 2009
1.755
116
Leeuwarden
Ik heb op de beurs een intergraal helm gekocht (merk FM) met een helder vizier.

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor een donker vizier, maar ik kan niet een dealer van het merk vinden.

Zijn er ook mensen die weten waar eventueel een dealer zit??

Ik heb er ook aan zitten denken om het vizier zelf donker te maken met folie wat ook wel wordt gebruikt om autoramen te blinderen.

Wederom de vraag of er iemand is die hier ervaring mee heeft.

Bvd
 
Folie is niks, ik zou gewoon een spuitbus pakken ;) .
 
Laatst bewerkt:
Folie, kan wel nat plakken..

Ander inderdaad een spuitbus van Motip om de achterlichten donker te spuiten (Motip Backlight)

:W
 
3000.jpg
 
Nog geen minuut googlen...

Motorcycle Donain Sales

'Buy The Full Range Of FM Motorcycle Helmets Online From Our Uk Based Site. We Can Supply A Wide Range Of Helmet Accessories - Clear And Tinted Visors, Repair And Maintenance Kits.'

Dusch geen Nederlandsche dealert... :N Gewoon online bestellen vanuit UK... :Y
 
Laatst bewerkt:
volgens mij zijn er stickers om over je vizier heen te plakken...
 
Nog geen minuut googlen...

Motorcycle Donain Sales

'Buy The Full Range Of FM Motorcycle Helmets Online From Our Uk Based Site. We Can Supply A Wide Range Of Helmet Accessories - Clear And Tinted Visors, Repair And Maintenance Kits.'

Dusch geen Nederlandsche dealert... :N Gewoon online bestellen vanuit UK... :Y

Ja die had ik ook al gevonden, was benieuwd of er ook iemand in NL materiaal kan leveren...
 
Weet je zeker dat je dit prettig vindt rijden? Als er geen zonlicht is, bij duisternis of tunnels is het toch behoorlijk donker en zie je diesel/ olie en oneffenheden in het wegdek volgens mij veel minder goed. Gewoon een zonnebril gebruiken. :-)
 
Laatst bewerkt:
Folie gaat niet lukken, heb ik zelf ook al eens geprobeert. Je kan de kromming van het vizier niet volgen met kreuken tot gevolg. En ja had het nat geplakt.
 
Weet je zeker dat je dit prettig vindt rijden? Als er geen zonlicht is, bij duisternis of tunnels is het toch behoorlijk donker en zie je diesel/ olie en oneffenheden in het wegdek volgens mij veel minder goed. Gewoon een zonnebril gebruiken. :-)

Bij duisternis zie je minder/slecht ja, maar dat weet je van te voren wel.
Tunnels zijn tijdelijk.
En diesel zie je misschien minder goed (valt wel mee hoor) maar als je last hebt van de zon zie je het ook niet. En een zonnebril of een donker vizier komt op het zelfde neer.
Alleen zit je met een donker vizier niet met zo'n zonnebril te kijken.
 
Bij duisternis zie je minder/slecht ja, maar dat weet je van te voren wel.
Tunnels zijn tijdelijk.
En diesel zie je misschien minder goed (valt wel mee hoor) maar als je last hebt van de zon zie je het ook niet. En een zonnebril of een donker vizier komt op het zelfde neer.
Alleen zit je met een donker vizier niet met zo'n zonnebril te kijken.

Ja klopt, maar bedoelde dat je een zonnebril af kunt zetten op de dagen dat het niet nodig is. Met een donker vizier is het net of je altijd een zonnebril opzet, leek mij niet handig. :-)
 
Ik heb op de beurs een intergraal helm gekocht (merk FM) met een helder vizier.

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor een donker vizier, maar ik kan niet een dealer van het merk vinden.

Zijn er ook mensen die weten waar eventueel een dealer zit??

Ik heb er ook aan zitten denken om het vizier zelf donker te maken met folie wat ook wel wordt gebruikt om autoramen te blinderen.

Wederom de vraag of er iemand is die hier ervaring mee heeft.

Bvd

FM is al n hele tijd bankroet... jaartje of 6 dacht ik..
 
Ja klopt, maar bedoelde dat je een zonnebril af kunt zetten op de dagen dat het niet nodig is. Met een donker vizier is het net of je altijd een zonnebril opzet, leek mij niet handig. :-)

ja en zo'n donker vizier zit gelijk rotsvast en kun je er nooit meer uithalen :z :+

je kan ze toch wisselen slimmie!
 
De discussie of een donker vizier wel of niet handig is lijkt me hier niet op zijn plaats...

Ik ken ook alleen de methode van spuiten met motip, maar niet uit eigen ervaring.
 
ja en zo'n donker vizier zit gelijk rotsvast en kun je er nooit meer uithalen :z :+

je kan ze toch wisselen slimmie!

Dat wist ik echt niet, heb zelf een pin lock en vind dat maar een gedoe. als het makkelijk te wisselen is heb ik niets gezegd.
 
Dat wist ik echt niet, heb zelf een pin lock en vind dat maar een gedoe. als het makkelijk te wisselen is heb ik niets gezegd.

oke, alle vizieren kan je gewoon wisselen de een alleen wat moeilijker dan de ander... bij suomy en arai o.a. zitten er van die kapjes over de vizieraansluiting, bij mn Lazer kun je hem er gewoon uitklikken en wissel je het vizier binnen een halve minuut...
 
vizier donkerder maken... :')

Is idd wel belangrijk :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oke, alle vizieren kan je gewoon wisselen de een alleen wat moeilijker dan de ander... bij suomy en arai o.a. zitten er van die kapjes over de vizieraansluiting, bij mn Lazer kun je hem er gewoon uitklikken en wissel je het vizier binnen een halve minuut...

arai ook hoor, omhoog, klikkie doen, en je hebt 'm in je handen.

montage is de omgekeerde volgorde van demontage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan